چرا معامله بلوکی سرمایه گذاری بهمن در داخل بازار انجام نشد؟

پرشین خودرو: مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس در خصوص اینکه چرا معامله بلوکی سرمایه گذاری بهمن در داخل بازار فرابورس انجام نشد، پاسخ داد.

عیسی حسین پناه مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، در خصوص انجام معامله بلوکی سرمایه گذاری بهمن و خرید آن از سوی ویسمن موتور توضیحاتی ارائه داد و در پاسخ به این سوال که آیا موسسه کوثر به عنوان یک شرکت فرابورسی نباید این معامله را در داخل بازار انجام می داد؟ گفت: طبق مقررات، خود دارایی که مورد معامله قرار می گیرد باید در بورس باشد تا معامله در بورس صورت بگیرد نه مالک آن؛ بنابراین اگر سهم کوثر بخواهد مورد معامله قرار بگیرد باید در فرابورس انجام شود.


وی توضیح داد: لذا سهم خود مالک در فرابورس معامله می شود و دارایی که در جریان این نقل و انتقال معامله شده، در فرابورس پذیرش نشده است که بخواهد در این بازار معامله شود و طبق مقررات الزامی برای این کار وجود ندارد.


به گفته این مدیر سازمان بورس، در روز بسیاری از شرکت ها که حتی سهامی خاص هستند دست به دست شده و گردش معاملاتی دارند و بیرون از سازمان خرید و فروش می شوند که این شرکت ها ممکن است درونشان دارایی مالی داشته باشند لذا چنین منعی وجود ندارد که چون دارایی مالی دارند پس حتما باید در بورس معامله شوند در حالی که خود شرکت ها شرایط پذیرش را ندارند.

حسین پناه در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات مدیریتی یک شرکت بورسی، آیا سهامداران حق آگاهی از ترکیب سهامداران عمده شرکت را ندارند؟ توضیح داد: دلیل اینکه چند روز نماد گروه بهمن متوقف شده بود، الزام این شرکت به شفاف سازی بود که این کار هم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی صورت گرفته در سامانه کدال، سهامداران شرکت از تغییرات مدیریتی با خبر هستند، ادامه داد: به محض اینکه این تغییرات در شرکت رخ داد سازمان بورس از شرکت درخواست شفاف سازی کرد اما از تاریخی که سازمان درخواست کرد تاخیری در شفاف سازی انجام شد که این امر منجر به بسته شدن نماد شد تا اطلاعات نامتقارن در بازار وجود نداشته باشد اما بعد از شفاف سازی صورت گرفته نماد شرکت باز شد.
 

کد خبر 57211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha