کد خبر 57239
۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
در سوگ مردی از تبار اخلاق و مجاهدت

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش «پرشین خودرو»، روزنامه اطلاعات، یادداشت امروز صفحه سوم خود را به زنده یاد «مراد مجلسی مردی از تبار اخلاق و مجاهدت» اختصاص داد.

در این یادداشت آمده است:

«قسم به هنگام ظهر،
قسم به شب،
هنگام آرامش،
خدای تو هیچ گاه ترا ترك نگفته و بر تو خشم ننموده است،
عاقبت كار بهتر از ابتدای آن است. پروردگار تو بزودی به تو چنان عطا كند كه تو راضی شوی»


در دوازدهم تیرماه سال 1383 و در مراسم امضای قرارداد همكاری میان صنایع خودروسازی كرمان و شركت فولكس واگن آلمان، مرحوم ابوالفضل سجادی بنیان‌گذار و نفر اول مجموعه کرمان خودرو، سخنرانی خود را با قرائت این آیه از قرآن آغاز کرد. پیش از این در فضایی مملو از بیم و امید، آمیزه‌ای مبهم از خو‌ش‌بینی، تردید و دلواپسی مدیران ارشد تنها خودروسازی خصوصی آن زمان كشور را فراگرفته بود.

بدنه نحیف مجموعه به واسطه قطع همكاری "دوو جی‌ام" بیش از پیش با بحران بقا دست و پنجه نرم می‌كرد. مجموعه‌ای كه با انگیزه‌هایی فراتر از جاه‌طلبی‌های انتفاعی، یك دهه قبل قدم در مسیر توسعه و اشتغال زایی در منطقه جنوب شرقی كشور گذاشته بود.

با نزدیك شدن مذاكرات به مراحل نهایی، همه از صدر تا ذیل در سالن پرستو منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در كیلومتر 15 جاده بم ـ زاهدان گردهم آمده بودند تا شاهد امضای توافق نامه‌ نهایی به عنوان نقطه عطفی در سرنوشت توسعه صنعتی منطقه باشند.

تیم مذاكره كننده در مذاكرات فولكس واگن به تمامی اهداف از پیش تعیین شده دست یافته بود و مرحوم ابوالفضل سجادی، مصمم‌تر از همیشه چشم به افق‌های روشن پیش رو داشت، چرا كه نزدیك‌ترین و صمیمی‌ترین یار خود را در رأس تیم مذاكره كننده می‌دید. مراد مجلسی كوپایی، مردی كه بعدها در خاطرات ابوالفضل سجادی از او اینگونه یاد شد: «مراد در مذاكرات كیمیاگر است. او تئوریسین خودروسازی در مجموعه كرمان خودروست. فردی بی‌ادعا و مخلص می‌باشد. سعی می‌كند بدون این‌كه نامش مطرح باشد كار كند. مهندسین زیادی را تربیت كرده و افرادی كه با او كار می‌كنند شیفته اخلاق و منش او می‌شوند.»

خبری تكان‌دهنده در ظهر روز ششم تیرماه امسال، فعالان صنعت خودروسازی كشور و اصحاب رسانه را در بهت و حیرت فرو برد. مهندس مراد مجلسی مدیرعامل شركت مشترك ایران‌خودرو و پژو چشم از جهان فروبست.
نخبه خواندن این مدیر قدیمی صنعت خودرو ایران كه در بزرگترین مجموعه‌های دولتی و خصوصی این صنعت، نسلی از مدیران جوان و كارآمد را تربیت کرد، گزافه‌ نیست.

وی در 19 سالگی موفق به دریافت مدرك لیسانس در رشته مكانیك شد و تحصیلات تكمیلی خود را در كشور آمریكا قبل از انقلاب به پایان رساند و با حضور فعال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، سال‌ها تركش‌های خمپاره را به عنوان یادگاری از آن دوران در بدن به همراه داشت.

یاران و همكاران، از او به عنوان مرد روزهای سخت و تصمیم‌های سرنوشت‌ساز یاد می‌كنند. فردی كه با كاریزمای مثال زدنی، قدرت بالایی در سازماندهی امور و اتمام پروژه‌های نیمه‌كاره از خود نشان داده بود و همگان معترف به قدرت رهبری وی در مدیریت همزمان گروه‌های مختلف كاری در راستای نیل به اهداف تعیین شده هستند.

 


 

مراد و مرشد صنعت خودرو كشور بیش از هر مسأله‌ای دغدغه‌ تربیت نیروی انسانی توانمند و با اخلاق را داشت و به همراه دانش مهندسی قوی، در ابعاد دیگر مثل رویكردهای مالی، پولی و توسعه منابع انسانی صاحب‌نظر و نظریه پرداز بود.

زنده‌یاد مجلسی برای تمام كاركنان در همه رده‌ها احترام قائل بود، به صورتی كه هنگام ورود به محل كار در سلام كردن از همه پیشی می‌گرفت و با رفتار و منش انسانی و باوقار خود همه را تحت تأثیر قرار می‌‌داد. وی باور و تعصب مثال‌زدنی در ایجاد و تقویت همبستگی بین كاركنان داشت. خدایش بیامرزد.
 

کد خبر 57239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha