کد خبر 57317
۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

پرشین خودرو: شناسایی و دستگیری مرد کلاهبرداری که خود را استاد موسیقی معرفی کرده و پس از دادن پیشنهاد ازدواج به دختران جوان اقدام به سرقت و کلاهبرداری از آنان می کرد.

 

به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در بیست و یکم اردیبهشت ماه سالجاری زن جوانی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان اعلام کرد که بهمراه فردی بنام «ایمان . ش» برای تعویض خودرو شخصی اش و خرید یک دستگاه خودرو جدید به یک نمایشگاه اتومبیل مراجعه کرده که در ادامه فرد مورد نظر با سرقت چک بین بانکی به مبلغ 200 میلیون ریال از محل متواری شده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
*اظهارات مالباخته
مالباخته گفت: چندی پیش برای دیدن اجرای برنامه ی موسیقی زنده به یکی از تالارهای هنری رفته بودم که در آنجا با شخصی بنام ایمان آشنا شدم که خودش را فارغ التحصیل رشته هنر و استاد موسیقی معرفی کرد.
وی با اشاره به اینکه ایمان همواره با یک دستگاه خودرو بنز تردد می کرد، افزود: پس از مدتی او ترغیبم کرد تا یک خودرو مدل بالاتر بخرم و من نیز پذیرفتم و با مراجعه به یک نمایشگاه خودرو اقدام به فروش خودرو کرده و صاحب نمایشگاه نیز پول خودرو را در قالب یک فقره چک بین بانکی به مبلغ 200 میلیون ریال پرداخت کرد.
مالباخته ادامه داد: در زمان تحویل گرفتن چک بین بانکی، ایمان از اعتماد من به خودش سو استفاده کرد و چک را تحویل گرفت و آنرا داخل کیف خودش گذاشت؛ به قصد نقد کردن چک از داخل نمایشگاه بیرون آمدیم و به سمت بانک شعبه خیابان شادمان حرکت کردیم که ناگهان در مقابل شعبه بانک و پس از پیاده شدن بنده از ماشین ، ناگهان ایمان به سرعت از محل متواری شد.
مالباخته گفت: چندین روز با تماس های مکرر ایمان را تهدید به شکایت کردم و او نیز نهایتا یک فقره چک بانکی فرستاد اما در زمان مراجعه به بانک متوجه شدم که چک سرقتی است.
براساس این گزارش با ارائه چک مسروقه از سوی مالباخته و انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد که چک مذکور متعلق به یکی از شهروندان است که دسته چک بانکی اش در اردیبهشت ماه سال جاری سرقت شده و شکایت وی نیز در پایگاه هشتم آگاهی در حال رسیدگی است.
در ادامه رسیدگی به این پرونده تعداد دیگری از مالباختگان که به همین شیوه و شگرد مورد سو استفاده و سرقت قرار گرفته بودند، شناسایی شدند.
*دستگیری متهم
با توجه به شیوه و شگرد متهم پرونده در تردد در مکان ها و تالارهای هنری، این مراکز تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام متهم در حین تردد در خیابان ولیعصر سوار بر یک دستگاه خودرو بنز کوپه شناسایی و دستگیر شد و در بررسی ارکان هویتی خودرو توقیف شده از متهم مشخص شد که خودرو بنز متعلق به شخص دیگری است و متهم خودرو را روزانه 600 هزار تومان از مالک آن اجاره کرده است.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، درباره این خبر گفت: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل ، کلاهبرداری ، اغفال و فریب است که بارها دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضایی مختلف (دادسرای ناحیه 6 تهران ، دادسرای ناحیه 10 تهران و دادسرای شهرستان فردیس کرج ) قرار دارد.
وی افزود: با توجه به سوابق متعدد ایمان و برای شناسایی سایر شکات و مالباختگانی که توسط متهم به شیوه و شگرد های مختلف مورد فریب، سرقت و یا کلاهبرداری قرار گرفته اند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.
سرهنگ گزافی خاطر نشان کرد: از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در جنت آباد شمالی – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.
تهرام/9343//1348

 

 
 
 
برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
 
منبع: ایرنا
کد خبر 57317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha