کد خبر 57410
۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

پرشین خودرو: رئیس پلیس فتا از کشف پرونده کلاهبرداری 5 میلیون ریالی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام تحت عنوان " آیا به همسر خود شک دارید" خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: یك فرد کلاهبردار از طریق هک تلگرام یکی از شهروندان، با برقراری ارتباط با دوستان وی در این شبکه، از آنان درخواست مبلغی پول به صورت قرضی می نماید. 
 
وی ادامه داد: مال باختگان نیز با توجه به این که ظاهرا پیام از طرف دوست شان است، اعتماد کرده و مبلغ درخواستی را به شماره حساب وی واریز می كنند که پس از گذشت مدت زمانی متوجه می شوند پیام ها از طرف فرد سومی برایشان ارسال شده است که پس از شکایت و تشکیل پرونده در پلیس فتا فارس کارشناسان موفق به شناسایی متهم شدند. 
 
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: اخیرا در فضای مجازی و در تارنماهای مختلف اینترنتی و به صورت گسترده موضوع هک تلگرام با عنوان "آیا به همسر خود شک دارید و ... " دیده می شود. 
 
سرهنگ حسینی در این باره گفت: در واقع فرد به اصطلاح هکر با مهندسی اجتماعی به طرق مختلف و بعضا با ارسال پیامک به قربانیان خود از آنان می خواهد کدی که برای آنها ارسال می شود به شماره درخواستی "هکر" از طریق پیامک یا ایمیل ارسال و یا برای وی از طریق تماس تلفنی خوانده شود. 
 
وی اضافه كرد: در ادامه قربانی پس از دریافت کد وارسال آن به شماره درخواستی کلاهبردار، در واقع اکانت تلگرام خودش هک می شود و فرد هکر با استفاده از مشخصات به دست آمده  یک حساب کاربری جدید تلگرامی، با مشخصات قربانی می سازد و از این طریق به تمامی اطلاعات فردی وی در اپلیکیشن تلگرام دسترسی پیدا می کند. 
 
رئیس پلیس فتا استان فارس از کاربران شبکه های اجتماعی درخواست كرد: قبل از هر اقدامی ابتدا به اصل پیام و همچنین صحت و سقم فرستنده پیام توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعا با پلیس فتا درمیان بگذارند.
 
 
 
 
برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
 
 
منبع: باشگاه
کد خبر 57410

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha