کد خبر 57458
۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

پرشین خودرو: در روشی عجیب و غریب، یک جراح، برای پسر ۱۲ ساله هندی یک بینی روی پیشانی او رشد داد و پس از پرورش و تکمیل آن همچون گیاهی نشاء شده، بینی رشدکرده را به محل اصلی منتقل کرد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از باشگاه، «آرون پاتل»، پسر نوجوان هندی، بینی خود را پس از عفونتی که غضروف آن را از بین برد، در زمان نوزادی و به دلیل ابتلا به سینه‌پهلو (پنومونی یا ذات‌الریه) از دست داد.

پزشکان برای درمان وی در یکی از روستاهای «مادهاپرادش» تزریقی انجام داده بودند که عوارض جانبی آن منجر به آسیب بیشتر و از دست دادن کامل بینی او شد.

 اکنون و پس از گذشت حدود یک دهه، گروهی از جراحان به سرپرستی دکتر آشوینی دَش، روی پیشانی وی زبانه پیش‌ساخته‌ای قرار دادند که به بینی جدید او تبدیل شد.

آنها برای این کار یک روش چهارمرحله‌ای را در پیش گرفتند. بافت سیلیکونی مخصوصی به پیشانی پسر نوجوان تزریق شد که پوست و بافت را وادار به رشد می‌کرد.

پزشک هندی، روی پیشانی پسری، دماغ کاشت! +عکس


پزشک هندی، روی پیشانی پسری، دماغ کاشت! +عکس


پزشک هندی، روی پیشانی پسری، دماغ کاشت! +عکس

پزشک هندی، روی پیشانی پسری، دماغ کاشت! +عکس



 همچنین بسط‌دهنده‌ای با یک ماده شیمیایی خاص، این تزریقات را کامل کرد. در مرحله دوم آنها از قسمت پایین قفسه سینه آرون، غضروفی برای ساخت بینی جدید برداشتند و آن را همراه با بافت و پوست به زائده رشد کرده در پیشانی متصل کردند. زائده بینی روی پیشانی، به این پسر ظاهری عجیب و غریب داد اما جریان خون غنی باعث رشد سالم بافت تازه می‌شد.

دکتر دش بعداً این بینی ساختگی را برداشت و بین چشم و دهان، جای اصلی بینی، پیوند زد. پیشانی آرون هم برای اصلاح ظاهر با جراحی پلاستیک پوشانده شد.
 
بهترین قسمت این ماجرا البته این است که پزشکان عمل جراحی مذکور را برای آرون به طور رایگان انجام دادند زیرا او خانواده‌ای فقیر دارد. از این رو همه هزینه‌ها به طور کامل از سوی گروه پزشکی تحت پوشش قرار گرفت.

همچون این جراحی، یک بار دیگر در چین نیز در سال ۲۰۱۳ برای مردی انجام شده بود که بینی وی طی تصادف در جاده آسیب دیده بود.

کد خبر 57458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha