کد خبر 57595
۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
فولکس به دنبال ساخت باتری خودرو

پرشین خودرو: فولکس واگن که درصدد به‌سازی استراتژی فعالیت خود برای خروج از بحران آلایندگی دیزلی است اتحاد با متخصصان باتری خودروی برقی مانند ال جی کمیکال و پاناسونیک را در نظر دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، هیات نظارت فولکس واگن همچنین سرمایه‌گذاری حدود ۱.۸۹ میلیارد دلار در کارخانه‌هایی در نقاط مختلف جهان را مورد بحث قرار داده اند. به گفته منابع آگاه، انتظار می‌رود تصمیم قطعی در این زمینه تا پایان سال گرفته شود.

فولکس واگن تایید کرده در حال بررسی گزینه‌ها بوده و مکانهای متعددی را برای تولید باتریهایی در نظر گرفته که قرار است در دو تا سه میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵ مورد استفاده قرار بگیرند.

این اقدام بخشی از تلاش ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن برای پشت سر گذاشتن بحران تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی از طریق دستکاری کردن کنترلهای آلایندگی در این خودروهاست.

این خودروساز در واکنش به این گزارش اعلام کرد برای تولیدکننده جهانی مانند فولکس واگن بحث یک مکان تولید مطرح نیست بلکه صحبت از تسهیلات مونتاژ متعددی است که بتوانند نیاز مهمترین کارخانه های تولید را تامین کنند. با اینهمه هنوز زود است درباره مکان این کارخانه ها صحبت شود.

به گفته تحلیلگران دویچه بانک، یارانه‌هایی که چین برای گسترش استفاده از خودروهای برقی اختصاص داده است احتمالا رشد بازار باتری را هدایت خواهد کرد که ۸۰ درصد آن در حال حاضر در اختیار چهار شرکت آسیایی از جمله پاناسونیک و ال جی کمیکال است.

این تحلیلگران خاطرنشان کردند حتی اگر قیمت باتری به عنوان یکی از موانع اصلی برای سرمایه گذاری در بخش خودروهای برقی کاهش پیدا کند، فولکس واگن به یک دهه زمان نیاز دارند تا به پای بازیگران بزرگ این عرصه برسد.

رسیدن به رقیبانی مانند تویوتا موتور و نیسان موتور در عرصه خودروهای برقی، نقطه عطفی در تلاشهای فولکس واگن برای خروج از بحران آلایندگی دیزلی خواهد بود که بدترین بحران تاریخ این گروه خودروسازی به شمار می رود.

بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، در نقشه راه ۲۰۲۵ مدیرعامل فولکس واگن، دستیابی به موقعیت برتر در بخش خودروهای خودران و خدمات سیاری مانند تاکسی آنلاین هدف گذاری شده است.

ال جی الکترونیکس کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد با فولکس واگن برای طراحی یک پلتفرم مخصوص خودروی خودران همکاری خواهد کرد تا این خودروها امکان اتصال به دستگاههای بیرون از خودرو را پیدا کنند. این شرکت اعلام کرد با همکاری فولکس واگن در چند سال آینده فناوریهایی طراحی خواهد کرد که به رانندگان اجازه می دهند دستگاههای موجود در خانه شامل سیستمهای روشنایی و امنیتی را کنترل و مونیتور کنند.

همچنین تحت این همکاری، فناوریهای سرگرمی در داخل خودرو و سیستم هشدار برای راننده به منظور دادن فرمان بر مبنای موقعیتهای لحظه ای طراحی خواهد شد.



 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






منبع: ایسنا

کد خبر 57595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha