کد خبر 57675
۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
سخره تولید ملی در رسانه ملی!

پرشین خودرو: در حالی که بخش قابل‌توجهی از آگهی‌های تبلیغاتی رسانه ملی مربوط به صنعت خودرو کشور است، اما به‌نظر می‌رسد این رسانه نگاهی عوامانه به خودروسازی دارد و گهگاه در قالب برنامه‌های خود، کنایه‌هایی تند و تیز را نثار «جاده مخصوصی‌ها» می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در اینکه خودروسازی ایران نتوانسته رضایت عمومی را در سطح جامعه برقرار کند و در نتیجه بدهی سنگینی به مشتریانش دارد، تردیدی نیست، اما رفتاری که رسانه ملی در برابر تولید ملی کشور پیشه کرده، چندان تخصصی و راهگشا نیست. آنهایی که برنامه‌های رادیو و تلویزیون ایران را دنبال می‌کنند، می‌توانند شهادت بدهند که تا چه حد در این برنامه‌ها، علیه تولید ملی به‌ویژه صنعت خودرو، مانور داده می‌شود و نتیجه آن نیز چیزی جز مغضوب‌ شدن این صنعت نزد افکار عمومی نیست.

جو منفی و سنگینی که علیه صنعت خودرو کشور در افکار عمومی ایجاد شده، به مجریان و حتی مدعوین برنامه‌های مختلف رسانه ملی اجازه می‌دهد تا گاهی تولید ملی را با همه کم و کاست‌ها و نقاط ضعفش، به سخره بگیرند. به‌عنوان مثال، در یکی از برنامه‌های چند روز پیش سیما، مجری آن، خودروهای داخلی را به یک چهارپا تشبیه می‌کند تا شاید محبوبیت خود و برنامه‌اش را نزد بینندگان دو چندان کند.

به‌عبارت بهتر، ازآنجاکه «خودروسازی» این روزها به خوراکی خوشمزه برای شوخی و البته جلب توجه تبدیل شده، مجریان رسانه ملی نیز با استفاده از موقعیت ایجاد شده و به هوای بالا بردن اقبال خود نزد افکار عمومی، دومین صنعت بزرگ ایران را دستمایه طنز و گاهی سخره گرفتن، قرار می‌دهند.

عجیب‌تر اینجاست که در طول شبانه روز، تیزرهای تبلیغاتی مختلفی از خودروسازی کشور در رسانه ملی پخش می‌شود و در آنها از خوبی خودروسازان و خودروهای داخلی صحبت به میان می‌آید. به‌نظر می‌رسد بهتر است مدیران رسانه ملی تدبیری بیاندیشند تا شبکه‌های مختلف صدا‌و‌سیما در قبال خودروسازی کشور رفتار متناقضی نداشته باشند.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.








منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 57675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha