کد خبر 57686
۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
افزایش فروش محصولات برقی بی‌ام‌و

پرشین خودرو: شرکت آلمانی بی‌ام‌و به‌دنبال طرح دولت آلمان برای حمایت از گسترش استفاده از خودروهای برقی با افزایش فروش نسل جدید خودروی برقی i۳ روبه‌رو شد.هفته‌نامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ به نقل از منابع آگاه در بی‌ام‌و نوشت: سفارش‌ها برای مدل جدید i۳ که باتری آن عمر طولانی‌تری دارد برای تحویل از اواسط ماه ژوئیه به بعد در مقایسه با مدل اولیه این خودرو که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، چند برابر افزایش یافته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، مجموع سفارش‌ها برای نسل جدید i۳ در سطح جهانی به ۵۰۰۰ دستگاه افزایش یافته که حدود ۱۰۰۰ دستگاه آن در آلمان است.بی‌ام‌و ماه گذشته اعلام کرد: بخش تحقیقات و توسعه خود را برای تمرکز بر خودروهای خودران برای آینده بهسازی می‌کند.این شرکت همچنین قصد دارد یک مدل اسپرت‌تر از i۳ تا سال ۲۰۱۸ عرضه کند و قصد دارد خودروی برقی جدید بعدی خود را در سال ۲۰۲۱ عرضه کند.

براساس گزارش رویترز، دولت آلمان در بهار تصمیم گرفت با فراهم کردن تخفیف ۴۰۰۰ یورویی برای خریداران خودروهای برقی همچنین فراهم کردن ۳۰۰۰ یورو یارانه برای خرید خودروهای دوگانه‌سوز، استفاده از خودروهای پاک را گسترش دهد. به گفته یکی از مدیران بی‌ام‌و، مشوق‌های مذکور در خرید خودروهای پاک تاثیر گذاشته است.در میان خودروسازان آلمانی بی‌ام‌و، مرسدس بنز و فولکس واگن همه خودروهای برقی تولید می‌کنند؛ درحالی‌که آئودی و پورشه قصد دارند خودروی برقی بسازند. دولت آلمان ورود یک میلیون خودروی برقی در جاده‌ها تا سال ۲۰۲۰ را هدف گرفته است، اما به‌دلیل پیشرفت ضعیف در تشویق رانندگان برای استفاده از خودروهای برقی به جای انواع دیزلی و بنزینی، تصمیم گرفت طرح اختصاص یارانه برای خرید این خودروها را اجرا کند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 












منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 57686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha