کد خبر 57743
۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
رکوردزنی دایملر از فروش «بنز»

پرشین خودرو: درآمد دایملر در سه ماهه دوم امسال با وجود پولی که این خودروساز آلمانی برای فراخوان ایربگ و هزینه های حقوقی اختصاص داده بود، بدنبال افزایش تحویل خودروهای واحد مرسدس بنز فراتر از انتظار بازار بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، درآمد دایملر بدون احتساب بهره و مالیات، ۵.۶ درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت و به ۳.۹۷ میلیارد یورو (۴.۳۹ میلیارد دلار) رسید. این خودروساز از رشد فروش مدلهای ون و اتوبوس سود برد در حالیکه درآمد در بخش کامیون و واحد خودروهای مرسدس کاهش یافت. در این نتایج مالی، هزینه ۵۰۰ میلیون یورویی فراخوان ایربگهای ساخت تاکاتا و ۴۰۰ میلیون یورو هزینه های حقوقی به حساب نیامده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مرسدس بنز در رقابت با ب ام و و آئودی برای پیشتازی در بازار خودروهای لوکس، سرگرم نوسازی مدلهایش مانند مدل E-Class است.

دایملر در آمریکا با شکایتی روبروست که مدعی است در خودروهای دیزلی بلوتِک استانداردهای هوای پاک رعایت نشده است. این خودروساز درباره هزینه های حقوقی این شکایت که آن را بی پایه و اساس خوانده، حاضر به اظهارنظر نشده است.

این خودروساز آلمانی پیش بینی خود از نتایج مالی کل سال را تغییر نداد و اعلام کرد نتایج مالی سال ۲۰۱۶ نسبت به سال گذشته اندکی بهبود خواهد داشت. در میان واحدهای دایملر، انتظار می رود میزان درآمد ناخالص واحد کامیون به میزان قابل توجهی کمتر از سطح سال گذشته باشد در حالیکه درآمد واحد ون به میزان قابل توجهی بالاتر خواهد بود.

درآمد واحد خودروهای مرسدس بنز ۱.۱ درصد در سه ماهه دوم کاهش یافت و به ۲.۲۱ میلیارد یورو رسید.

فروش مرسدس از ابتدای امسال تا ماه گذشته ۱۲ درصد رشد کرد و به بیش از یک میلیون خودرو رسید. این رشد بیش از دو برابر رشد برند آئودی فولکس واگن بود که شاهد رشد ۵.۶ درصدی تحویل خودروهای لوکس در مدت مذکور بود.


 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.








منبع: ایسنا

کد خبر 57743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha