کد خبر 57794
۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
 کاهش فروش پژو در بازارهای جهانی

پرشین خودرو: فروش جهانی گروه خودروسازی پژوسیتروئن بدنبال اُفت ۲۰ درصدی فروش خودروهای برند پژو، سیتروئن و دی اس در چین، در نیمه اول امسال کاهش یافت.

به گزارش «پرشین خودرو»، این خودروساز فرانسوی عملکرد قوی‌تری در اروپا داشت اما نسبت به ضعیف شدن تقاضای منطقه ای به دلیل تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا هشدار داد.

مجموع فروش پژوسیتروئن در نیمه اول امسال ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱.۵۴ میلیون دستگاه خودرو رسید و از رقیب فرانسوی خود رنو عقب افتاد. اُفت فروش این گروه خودروسازی در چین منعکس کننده چالشهایی است که این شرکت به عنوان یک برند خودروی متوسط در بزرگترین بازار خودروی جهان با آنها روبروست.

دنیس مارتین، مدیر اروپای پژوسیتروئن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این شرکت در چین سرگرم وفق پذیری با بازار در حال تغییر این کشور است.

بازار چین در مراکز پرجمعیتی مانند پکن و شانگهای که ترافیک و آلودگی شدید و همچنین محدودیتهای مالکیت خودرو وجود دارد دچار رکود شده است و در نتیجه رشد تقاضا به شهرهای کوچکتری متکی است که شاسی بلندهای ارزان قیمت ساخت برندهای چینی محبوبیت بالایی دارند.

بعضی از خودروسازان خارجی با ایجاد شراکت با خودروسازان چینی تلاش برای نفوذ بیشتر در بازار این کشور را افزایش داده اند. طبق پیش بینی موسسه تحقیقاتی "آی اچ اس اتوموتیو"، تا سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۲ درصد از بازار چین در اختیار برندهای داخلی خواهد بود که با شرکای خارجی ایجاد شده اند.

به گفته تحلیلگران، بازار خودروی چین شاهد تغییر تقاضای قوی برای شاسی بلندهای کوچک از کلانشهرها به مناطق روستایی است و روستاییان اکنون استطاعت خرید چنین محصولاتی را دارند.

پژوسیتروئن برنامه هایی برای عرضه محصولات جدید در چین دارد که شامل چهار تا پنج مدل خودرو است. این گروه خودروسازی فاقد معماری خودروی کم هزینه در کارخانه‌های چینی خود است و پلتفرم خودروی کوچک CMP جدید این شرکت تا سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ آماده نخواهد بود.

در این بین در اروپا فروش پژوسیتروئن در نیمه اول سال ۷.۴ درصد افزایش یافت و پرفروش‌ترین خودروی این گروه مینی شاسی بلند پژو ۲۰۰۸ بود.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام پژو در بازار اروپایی ۵.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱.۷۷ یورو رسید.








منبع: ایسنا

کد خبر 57794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha