برداشتن واردات رسمی خودرو؛ یعنی ورود محصول بدون گارانتی و بدون آپشن های واقعی

پرشین خودرو: برداشته شدن انحصار واردات خودرو بصورت رسمی در شرایط فعلی به جز آشفته کردن بازار خودرو سودی برای کشور نخواهد داشت.

علی شکوهی مدیر بازاریابی گروه آرین موتور نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن و دی.اس فرانسه در ایران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب گفت: در شرایط کنونی برداشتن انحصار واردات یعنی بازگشت به همان آشفته بازار سال های قبل که هر کسی می توانست بدون نظارت خودرو وارد کند و جوابگوی هیچ کس نیز نباشد.


وی ادامه داد: قبل از این هم شاهد ورود خودروهای بدون گارانتی، ماشین هایی بدون آپشن های واقعی و واردات خودروهای دست دوم به جای خودروی صفر بودیم و این اتفاق دوباره می تواند با برداشتن انحصار، تکرار شود که اصلا به نفع کشور نیست.

مدیر بازاریابی گروه آرین موتور در مورد دلیل بروز بی نظمی در زمان نبود انحصار واردات گفت: نبود نظارت کافی بر بازار واردات و عرضه مشکل اصلی بود و این مشکل همچنان نیز وجود دارد و اساسا چیزی تغییر نکرده که فکر کنیم شرایط قبل تکرار نخواهد شد.

وی مسولان را خطاب قرار داد و گفت: اگر تصمیم بر انجام این کار دارید ابتدا باید زیرساخت های لازم را فراهم کنید که متاسفانه این مهم را هنوز انجام نداده اید، بنابراین؛ کمی دست نگه دارید و بازار آرام خودرو را آشفته نکنید.

شکوهی در مورد وضعیت فعلی شرکت ها و نمایندگی های وارد کننده خودرو نیز گفت: در حال حاضر 4 تا 5 نماینده رسمی در کشور وجود دارند که از سوی شرکت مادر برای فعالیت برندشان در ایران انتخاب شده اند و سایر نمایندگان و برندهای موجود در کشور فاقد قرار داد رسمی بوده و تنها وارد کننده محصولات هستند.

وی در مورد ایجاد هلدینگ های کارگزاری و وارد کننده خودرو نیز گفت: اگر قرار باشد بدون نظارت این مهم انجام شود شاهد به وجود آمدن صد ها شرکت مانند نگین خودروی آفتاب خواهیم بود اما؛ اگر با فکر و نظارت این اتفاق رخ دهد بی شک برای مردم و بازار خودرو اتفاقی خوب رخ خواهد داد.

مدیر بازاریابی گروه آرین موتور در مورد میزان فروش محصولات آرین موتور شامل خودورهای میتسوبیشی و دی.اس در سال 95 گفت: خوشبختانه به دلیل مدل های فروش متنوعی که گروه آرین برای محصولات میتسوبیشی و Ds تعریف کرد، میزان فروش بهاره ما بسیار مطلوب بود و حتی عدد فروش تیرماه نیز نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته مردم برای خرید خودرو کمی دو دل بودند زیرا فکر می کردند در روند واردات و قیمت های خودرو تغییراتی دیده خواهد شد و به همین دلیل خرید نمی کردند اما؛ در سال جاری با توجه به دلسرد شدن مردم از کاهش قیمت ها و تغییر نحوه واردات خودرو، تقاضاهای راکد به بازار خودرو برگشته و برای همین فروش این 4 ماه مطلوب بوده است.

مدیر بازاریابی گروه آرین موتور افزود: یکی از فعالیت هایی که گروه آرین برای توسعه فروش محصولاتش انجام داده است ارائه تخفیف های نقدی است که این طرح با استقبال خوب مشتریان ما روبه رو شده است.

وی در مورد سایر مشوق های گروه آرین برای خریداران گفت: در طرح فروش جدید خود به سه نفر از خریداران میتسوبیشی بلیط سفر به سنگاپور با یک همراه را در دستور کار داریم و همچنین پرداخت وام بدون بهره نیز از دیگر شرایط جدید خرید خودروهای گروه آرین موتور است.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 57864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha