کد خبر 57929
۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
صفرتاصد رفت و برگشت مهدی طارمی

پرشین خودرو: آقای گل فوتبال ایران در یک انتقال عجیب به یک تیم متوسط ترکیه‌ای پیوست و در اتفاقی عجیب‌تر از این تیم جدا شد و به پرسپولیس بازگشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، آقای گل فوتبال ایران در یک انتقال عجیب به یک تیم متوسط ترکیه‌ای پیوست و در اتفاقی عجیب‌تر از این تیم جدا شد و به پرسپولیس بازگشت. این اتفاقات باعث شده که طارمی جنجالی‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر در نقل و انتقالات تابستانی لقب بگیرد. در مورد بازگشت طارمی به پرسپولیس ابهامات بسیار زیادی وجود دارد به همین جهت با عباس پهلوان یکی از نزدیکان حسین هدایتی که از تمام جزئیات انتقال طارمی به ترکیه و برگشت به ایران اطلاع دارد گفتگو کردیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ریشه:

در این مصاحبه سعی کردیم تا به پاسخ همه سوالاتی که برای هواداران فوتبال وجود دارد برسیم؛ متن این گفتگو را در ادامه می خوانید.

*درحالی‌که همه منتظر انعقاد قرارداد طارمی با پرسپولیس بودند، وی به یک‌باره سر از تیم ترکیه‌ای درآورد. چه اتفاقاتی افتاد که طارمی راضی به ماندن در پرسپولیس شد و بعد به ریزه اسپور پیوست؟

مهدی از ماه‌ها پیش اعلام کرده بود که می‌خواهم بروم. رایزنی هم شده بود که به تیم‌های خوب اروپایی از کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا یا روسیه برود، هیچ‌گاه صحبت از ترکیه نبود. سه ماه پیش تیم‌های ترکیه ریزه اسپور و کایزری اسپور سراغ طارمی آمدند. پیشنهاد ریزه اسپور از همه بهتر بود و 900 هزار یورو دستش را می‌گرفت. مهدی می‌گفت تا آخر فصل با هیچ تیمی مذاکره نمی‌کنم. آخر فصل فقط نماینده ریزه اسپور آمد که دنبال رضاییان و طارمی بود. رضاییان با بندی که در قراردادش بود فسخ کرد. با طارمی صحبت کردیم که ریزه اسپور تیم یازدهم ترکیه است و جایگاه پرسپولیس خیلی بالاتر است، راضی‌اش کردیم که نرود.

*با همان مبلغ چهار میلیارد که رسانه‌ای شد راضی به ماندن شده بود؟

چهار میلیارد برای یک فصل و چهارصد میلیون تومان طلب فصل قبل؛ البته ما وقتی دیدیم طارمی رفت مبلغ چهار میلیارد را اعلام کردیم چون نمی‌خواستیم تیم به حاشیه برود. در جلسه‌ای که با حضور آقای هدایتی و تعدادی از پیشکسوتان داشتیم، گفتیم برو باشگاه هر قراردادی که باشگاه به تو پیشنهاد داد ببند، آقای هدایتی تفاوت مبلغ پیشنهادی باشگاه تا چهار میلیارد را هرچقدر که باشد می‌پردازد.

*باشگاه چقدر با او توافق کرده بود؟

مشکل از همین‌جا شروع شد. مهدی به خاطر صحبت‌های حاج حسین هدایتی، شنبه ظهر به باشگاه رفت. که همین رفتن به باشگاه هم خیلی برایش گران تمام شد و فشار هواداران افزایش یافت.

*مثل‌اینکه خودش خواسته بود به باشگاه برود و جلسه در مکان دیگر را نپذیرفته بود.

بله به خاطر اتمام‌حجتی که با آقای هدایتی کرده بود به باشگاه رفت. طارمی اصلاً هیئت‌مدیره را قبول نداشت! می‌گفت من 20 روز است تمرین نکردم و باشگاه یک تماس با من نگرفت، واقعاً باشگاه در این مورد خیلی ضعیف عمل می‌کند. محسن بنگر مصدوم از تیم رفت این‌ها زنگ نزدند حالش را بپرسند. مهدی از باشگاه که بیرون آمد با من تماس گرفت و گفت: «من قرارداد نمی‌بندم.» گفتم: «مگر حاج حسین با تو صحبت نکرد؟ برو قرارداد ببند به باشگاه کاری نداشته باش.» آقای ترکاشوند به طارمی گفته ما 900 میلیون قرارداد می‌بندیم حالا به خاطر اینکه هواداران دوستت دارند 50 میلیون بیشتر می‌دهیم، اگر قهرمان آسیا شدیم 250 میلیون پاداش و اگر قهرمان ایران شدیم 200 میلیون پاداش می‌دهیم. نباید یک عضو باشگاه با کسی مثل طارمی این‌طور حرف بزند! باید یک فرقی با این بازیکن و دیگران در گفتار حداقل بگذارید. به همین خاطر مهدی گفت به ترکیه می‌روم.
عباس پهلوان

*این 950 تومان بالاترین پرداختی باشگاه بود؟

الآن بازیکنان جدید بالای یک میلیارد گرفتند.

*ناراحتی اصلی‌اش به خاطر پول بود؟

نه رفتار مدیران باشگاه؛ مهدی اصلاً دنبال پول نبود. در مدتی که تمرین نمی‌کرد، یک تماس با او نگرفتند.

*خب اگر از این قضیه ناراحتی داشت اصلاً نباید به باشگاه می‌رفت.

به خاطر حرف آقای هدایتی رفت.

*در مورد ترکیه، آقای ابراهیمی وکیل طارمی تا لحظه آخر مدعی بودند که قراردادی بین وی و ریزه اسپور بسته نمی‌شود.

ما در تمام جلساتی که با  مهدی داشتیم حتی یک‌بار آقای ابراهیمی را ندیدیم. حتماً مهدی ایشان را قبول نداشته که با خودش نمی‌آورد.

*عامل اصلی برگشت طارمی از ریزه اسپور چه بود؟خیلی‌ها می‌گفتند ریزه اسپور در حد طارمی نبود و بعضی مسائل امنیتی ترکیه را مطرح می‌کنند.

قطعاً همین‌طور است ریزه اسپور تیم مطرحی نیست. اما ازنظر مالی خیلی به نفعش بود و 900 هزار یورو دستش را می‌گرفت.

*اما این نسبت به پولی که در پرسپولیس می‌گرفت خیلی کمتر است.

به‌هرحال در آن مقطع می‌خواست برود. از طرفی، یک دلیل اصلی دارد که نمی‌توانم بگویم. هرچند مهدی می‌توانست این دلیل اصلی را هم نادیده بگیرد ولی رفتار مدیران باشگاه سبب شد که دیگر نماند.
عباس پهلوان

*الآن هم که مدیران باشگاه تغییر نکرده‌اند، همان قبلی‌ها هستند!

مهدی به خاطر شاد کردن دل میلیون‌ها هوادار و قولی که به آقای هدایتی داده بود، بازگشت.

*مهدی طارمی دقیقاً با چه شرایط و قوانینی می‌تواند برگردد؟

چون هنوز آی تی سی صادر نشده است، طبق قوانین فیفا و تبصره‌های موجود می‌تواند برگردد. البته ریزه اسپور دو میلیون یورو را برای خسارت اعلام کرده که خیلی دور از ذهن است. ریزه اسپور هنوز پولی هم پرداخت نکرده به طارمی و این شرایط را آسان‌تر می‌کند.

*چه چیزی به مدیران ریزه اسپور گفته تا با این تیم فسخ کند و به ایران برگردد؟

مسائل امنیتی را بهانه کرده است.

*یعنی مسائل امنیتی می‌تواند عامل فسخ قراردادش باشد؟

بله حتماً می‌تواند. مطمئن باشید طارمی به‌راحتی می‌تواند فسخ کند. از طرفی یک زمانی را مقرر کرده بودند که ریزه اسپور به مهدی پرداختی داشته باشد ولی چون ای تی سی صادر نشده این کار را نکرده‌اند و این هم خلف وعده در قرارداد است. در ضمن طارمی تفاهم نامه‌ای با پرسپولیس داشته که بر اساس آن ریزه اسپور کار غیرقانونی کرده که با طارمی قرارداد بسته است. در آن تفاهم نامه آمده بود که فقط به تیم‌های درجه‌یک اروپایی می‌تواند برود.

*تفاهم نامه‌ای که طارمی با پرسپولیس امضا کرده محدودیتی برای ریزه اسپور ایجاد می‌کند؟

بله، اشتباه تیم ترکیه‌ای این بوده که مستقیم با طارمی صحبت کرده و استعلامی از باشگاه نداشته است. درصورتی‌که باشگاه حرفه‌ای اروپایی اول باید با پرسپولیس مذاکره می‌کرد که طارمی بازیکن آزاد هست یا نه.

*قرارداد طارمی که آخر فصل تمام می‌شده و بازیکن آزاد بوده است!

بله بازیکن آزاد بوده ولی بر اساس همان تفاهم نامه‌ای که امضاشده، پرسپولیس می‌تواند به آن استناد کند. من فکر نمی‌کنم مهدی در بازگشت به پرسپولیس اذیت شود.

*مبلغ غرامتی که ریزه اسپور طلب کرده را چه کسی پرداخت خواهد کرد؟

به نظرم با استناد به همان تفاهم‌نامه تیم ترکیه‌ای نمی‌تواند پولی بگیرد.
 

*اگر بتواند چه؟ خود طارمی که چنین مبلغی پرداخت نمی‌کند!

نه، اگر هم‌چنین بشود آقای هدایتی گفتند که تمام خسارت را پرداخت خواهند کرد.

*حتی اگر هشت میلیارد باشد؟

ایشان تا دوازده میلیارد هم پرداخت خواهند کرد.

*خود طارمی چطور؟ بازهم چهار میلیارد آقای هدایتی را خواهد گرفت؟

نه، طارمی اعلام کرده می‌خواهم مجانی بازی کنم.

*این‌که تعارف است!

به‌هرحال دیگر آقای هدایتی در قرارداد طارمی با باشگاه دخالتی نمی‌کنند.

*پس درنهایت همان 950 میلیون را از باشگاه خواهد گرفت.

بله احتمالاً.

*در همان جلسه‌ای که شما هم حضور داشتید خداداد عزیزی به طارمی گفته بود که تیم‌های ترکیه‌ای او را اذیت می‌کنند و درنهایت نه تنها پولی به او نخواهد رسید بلکه باید مبلغی هم بپردازد که بگذارند برگردد، حالا دقیقاً همین اتفاق افتاد.

سابقه بازیکن ایرانی در لیگ ترکیه داشتیم، چه بلایی سر حامد کاویان پور آوردند و در غذایش ماده دوپینگی ریختند. ما قطعاً ضرر را در این قرارداد دیدیم. خداداد همان شب به طارمی گفت اگر از پرسپولیس می‌توانی پول بگیری به ترکیه نرو، همان‌جا هم آقای هدایتی چک رمزدار را به طارمی دادند.

*برانکو موضع مثبتی در مورد بازگشت طارمی گرفته اما هنوز دودستگی در میان هواداران دیده می‌شود.

خیلی از هواداران از بازگشت مهدی حمایت کردند و کامنت های مثبتی از طرف آنها می‌بینیم. آقای برانکو هم که مصاحبه کردند و پذیرفتند.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

منبع:ریشه

کد خبر 57929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha