کد خبر 57934
۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
تعرفه واردات خودرو چینی بیشتر شود

پرشین خودرو: عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه باید عصر طلایی خودروهای چینی در بازار ایران را پایان یافته دانست،گفت:در بیشتر کشورهای تولیدکننده خودرو تعرفه خودروهای وارداتی را به میزانی بالا می برند که مزیتی برای واردات نداشته باشد،بنابراین در مورد خودروهای چینی تعرفه ها باید به طریق اولی باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سیدمهدی مقدسی با بیان اینکه با بیان اینکه خودروهای چینی در زمان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران،بر بازار خودروی ایران مسلط شدند،گفت:اکنون و پس از لغو تحریم ها که خودروسازان برتردنیا برای سرمایه گذاری مشترک در ایران تلاش می کنند،خودروهای چینی با این کیفیت توان رقابت و فعالیت در کشور را ندارند.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی،بااشاره به اینکه باید عصرطلایی خودروهای چینی در بازار ایران را پایان یافته دانست،افزود: با توجه به رفع تحریم ها با سرمایه گذاری مشترک با برندهای برتر دنیا و افزایش کیفیت خودروهای داخلی در آینده بیشترین سهم بازار خودروی ایران متعلق به خودروهای داخلی و همچنین خودروهای مونتاژی اروپایی خواهد بود.


در مورد خودروهای چینی تعرفه ها باید به طریق اولی باشد

مقدسی،با بیان اینکه خودروهای داخلی باید براساس سیاست های اقتصادمقاومتی از نظر کیفیت و قیمت با خودروهای مدرن دنیا قابلیت رقابت داشته باشند،ادامه داد:دربیشتر کشورهای تولیدکننده خودرو تعرفه خودروهای وارداتی را به میزانی بالا می برند که مزیتی برای واردات نداشته باشد،بنابراین در مورد خودروهای چینی تعرفه ها باید به طریق اولی باشد.

وی یادآور شد:با توجه به تعرفه‌های تعیین شده برای واردات خودرو،چینی‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی و کیفی سازی محصولات خود در ایران عمل کنند،درغیر این صورت از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.


خودروسازان با یک سیاست دقیق باید هزینه تولیدات خود را کاهش دهند

مقدسی با تاکید براینکه خودروسازان نباید از افزایش تعرفه ها سوءاستفاده کنند،افزود:خودروسازان با یک سیاست دقیق باید هزینه تولیدات خود را کاهش دهند و کیفیت خودروهای داخلی باید افزایش و قیمت آنها کاهش یابد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه ایران با توجه به وجود زیرساخت ها باید به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود،تصریح کرد:درشرایط جدید پس از تحریم باید در انعقاد قراردادهای نوین دقت کافی را به عمل آورد تا علاوه برحفظ منافع کشور تکنولوژی های مدرن و تجهیزات روز وارد کشور شود.









منبع: خانه ملت

کد خبر 57934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha