کد خبر 57940
۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
ترفندی برای سرقت خودروی دختران

پرشین خودرو: به دنبال وقوع چند فقره سرقت خودرو از دختران جوان، پرونده ای در پلیس آگاهی خراسان رضوی تشکیل شد که تجزیه و تحلیل کارشناسی درباره چگونگی وقوع سرقت ها نشان دادهمه مالباختگان هنگام وقوع سرقت با دوستان خیابانی خود در حال خرید «هدیه» بوده اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، روزنامه خراسان نوشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت خودرو از دختران جوان، پرونده ای در پلیس آگاهی خراسان رضوی تشکیل شد که تجزیه و تحلیل کارشناسی درباره چگونگی وقوع سرقت ها نشان دادهمه مالباختگان هنگام وقوع سرقت با دوستان خیابانی خود در حال خرید «هدیه» بوده اند.

با به دست آمدن این سرنخ ها و با صدور دستور ویژه ای از سوی سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروهی از کارآگاهان عملیات های اطلاعاتی و پلیسی خود را در این باره متمرکز کردند و بدین ترتیب اظهارات مالباختگان، آنان را به سوی جوان 27 ساله ای به نام «م» کشاند.

کارآگاهان با انجام یک سری رصدهای اطلاعاتی موفق شدند این جوان سابقه دار را در حالی که سوار بر خودروی هیوندا بود در جاده قدیم قوچان شناسایی و او را در یک عملیات هماهنگ دستگیر کنند.

با اعترافات این سارق، 2 همدست دیگر وی به همراه یک مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و به پلیس آگاهی هدایت شدند. سرکرده این باند در اعترافات خود گفت: سوژه های خودمان را در کوچه و خیابان شناسایی می کردیم و با استفاده از شیوه های مختلف با آنان طرح دوستی می ریختیم.

این دزد معتاد در ادامه افزود: سعی می کردیم دخترانی را برای دوستی انتخاب کنیم که سند خودرو به نام خودشان باشد. پس از آن هم با دادن هدیه های ارزشمند و یا وعده ازدواج اعتماد و اطمینان دختران را جلب می کردیم وقتی مدت کوتاهی از آشنایی خیابانی با دختران سپری می شد خودروی آن ها را به بهانه انجام کار به امانت می گرفتیم و در یک فرصت مناسب از سوئیچ خودرو و دزدگیر کلید یدکی تهیه می کردیم.

این سارق سابقه دار همچنین گفت: پس از این ماجرا یکی از اعضای باند به بهانه خرید ادکلن و یا لباس برای دختران جوان، آن ها را در مرکز خرید سرگرم می کرد و 2 نفر دیگر از اعضای باند با کلید یدکی خودرو را که در بیرون از مرکز خرید پارک شده بود به سرقت می بردند. این در حالی بود که یکی از ما نیز برای اعلام شکایت به همراه دختران به کلانتری می رفتیم وقتی مدت کوتاهی از موضوع سرقت می گذشت چنین وانمود می کردیم که خودرو پیدا نمی شود و بدین ترتیب با این بهانه که در بیمه آشنا داریم و می توانیم پولی از بیمه بگیریم از مالباخته می خواستیم با گرفتن 5 یا 6 میلیون تومان سند خودرو را به نام یکی از اعضای باند منتقل کند و این گونه خودروها را به مالخر می فروختیم. تحقیقات بیشتر درباره سرقت های احتمالی اعضای این باند در حالی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه دارد که تاکنون یک دستگاه پراید و یک دستگاه خودروی هیوندا از آنان کشف شده است.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 57940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha