کد خبر 58024
۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
دولت مشکل ۲خودروساز را حل کرد

پرشین خودرو: رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: پارسال دولت در اجرای برنامه خروج از رکود فقط توانست مشکلات دو واحد صنعتی خودروسازی را حل کند و به بقیه واحدهای صنعتی و تولیدی کمکی نکرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، ابراهیم جمیلی در شبکه خبر با بیان اینکه دولت برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، دیر اقدام کرده است افزود : پارسال دولت در اجرای برنامه خروج از رکود فقط توانست مشکلات دو واحد صنعتی خودروسازی را حل کند و به بقیه واحدهای صنعتی و تولیدی کمکی نکرد.

وی گفت: مشکل اساسی صنعت و تولید در تامین نقدینگی بوده و رکود حاکم هم ناشی از آن است .

جمیلی با بیان اینکه اکنون بانک ها پاشنه آشیل اقتصاد کشور هستند افزود: حدود 800 هزار میلیارد تومان پول مردم در بانک ها سپرده گذاری شده است بنابراین نقدینگی وجود دارد اما تا زمانی که بانک ها بنگاه داری می کنند به بخش خصوصی نوبت نمی رسد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: بیش از صد هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم و برخی پول ها در مسکن مهر و طرح های نیمه تمام، راکد شده است.

جمیلی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید بر بانک ها نظارت کند، افزود: اکنون سود تسهیلات برخی بانک ها بیش از 27 تا 36 درصد است.

رئیس خانه اقتصاد ایران با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات باید شفاف باشد گفت: اسامی واحدها و کسانی که تسهیلات می گیرند و کسانی که معوقات بانکی دارند باید به طور شفاف اعلام شود .

جمیلی گفت: از محل کاهش سود سپرده های بانکی حدود 13 تا 15 هزار میلیارد تومان منابع بانک ها آزاد شد آن ها باید بگویند که این پول در کجا هزینه شده است .

وی افزود: بانک ها مشکلات خود را در صورت های مالی از این طریق جیران کردند.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران اضافه کرد: از زمانی که نرخ سود سپرده ها از 18 به 15 درصد کاهش یافت باید سود تسهیلات هم از 21 به 18 درصد کاهش می یافت در حالی که این موضوع با 2 ماه تاخیر انجام شد و این به نفع بانک ها شده است.

جمیلی گفت: دولت در زمینه سیاست خارجی و کاهش تورم، خوب اما در زمینه اقتصادی بد عمل کرده است.

وی تاکید کرد: 70 درصد معوقات بانکی ها ناشی از نبود نظارت برآنهاست.



 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.







منبع: تسنیم

کد خبر 58024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha