برنامه‌ریزی جدید وزارت بهداشت برای کاهش تصادفات رانندگی

پرشین خودرو: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: دستگاه های نظارتی برای کاهش تصادفات باید قوی تر عمل کنند. وزارت بهداشت نیز به عنوان متولی سلامت، پیشنهادهای جدید خود را در این زمینه در شورای عالی سلامت با حضور رئیس جمهوری اعلام می کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید حسن هاشمی روز چهارشنبه افزود: وضعیت تصادفات رانندگی در کشور و مرگ و میر ناشی از آن اسفناک است و وزارت بهداشت، دارای برنامه های جدیدی در این زمینه است که در قالب کاهش بیماری های غیرواگیر تدوین کرده است.

وی ادامه داد: هدف گذاری این برنامه ها کاهش حوادث رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن است. برای اجرای این برنامه نیازمند تفاهم و همکاری وزارتخانه های دیگریم به همین علت جلسات متوالی بین وزارت بهداشت و سایر دستگاه های مسئول برگزار می شود که در این راستا اولین جلسه، هفته آینده با وزارت راه و شهرسازی تشکیل می شود.

هاشمی گفت: به نظر من آگاهی مردم برای کاهش تصادفات کافی است و مردم به اندازه کافی از مسائل مطلعند، مساله مهم به کل نظام و دستگاه های مسئول و نظارتی مربوط می شود که باید در این زمینه اقدامات جدی تری انجام شود.

وزیر بهداشت با اشاره به حادثه اخیر سقوط اتوبوس سربازان اظهارکرد: این حادثه یک نمونه از حوادث دلخراش رانندگی در کشور است که به هیچ وجه سربازان در بروز آن تقصیری نداشتند و کاملا بیگناه بودند. سربازان به سیستم حمل و نقل کشور اعتماد کرده بودند اما یک چنین بلایی سرشان آمد.

وزیر بهداشت ادامه داد: قطعا مسئولیت این حادثه به عهده دستگاه های مربوطه مانند مسئولان حمل و نقل عمومی، پلیس یا ارتش است که ممکن است هر کدام کوتاهی هایی داشته باشند یا در بخش درمان سربازان نیز اگر کوتاهی صورت گرفته است وزارت بهداشت و مسئولان حوزه سلامت باید پاسخگو باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: مسئولان نظارتی در همین حادثه نیز وظیفه داشتند که نظارت جدی تری کنند، تاکید می کنم سربازانی که در این حادثه قربانی شدند، خودشان هیچ تقصیری نداشتند و اینکه اعلام شود مقصر حادثه، گاردریل یا راننده اتوبوس بوده است نیز قابل قبول نیست.

وزیر بهداشت گفت: اعلام چنین حکم هایی باعث تاسف است، مردم این حکم ها را نمی پذیرند، امکان ندارد که افکار عمومی با این احکام قانع شود. مثلا اعلام می کنند که یک راننده 65 ساله مقصر بوده است اما وقتی در سوابق راننده نگاه می کنیم؛ می بینیم که اصلا این فرد صلاحیت رانندگی نداشته است.

هاشمی افزود: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و از منظر کاهش بیماری های غیر واگیر برای کاهش حوادث رانندگی وارد عمل می شود و از این پس جلسات مختلفی را با سایر دستگاه های مسئول مانند پلیس، وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنایع خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم در قالب تفاهمنامه، اندکی از میزان این حوادث بکاهیم.
حادثه سقوط اتوبوس سربازان ارتش، دوم تیر امسال در کیلومتر پنج جاده نی ریز در مسیر کرمان ـ شیراز، رخ داد و بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در این حادثه 19سرباز در صحنه حادثه جان خود را از دست دادند.

بر اساس اعلام مسئولان سالیانه حدود 17 هزار تن در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند و حدود 400 هزار تن هم در این حوادث مجروح و مصدوم می شوند که حدود بیش از 2 هزار تن از این شمار قطع نخاع می شوند.





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.











منبع: ایرنا

کد خبر 58078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha