کد خبر 58142
۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
3کشته به دلیل ترکیدن لاستیک پراید

پرشین خودرو: رییس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: ترکیدگی لاستیک های پراید سه کشته و دو مجروح برجا گذاشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ محمدحسین حمیدی افزود: یک دستگاه پراید حوالی ساعت هشت بامداد در کیلومتر 18 محور نایین - اردکان استان اصفهان دچار سانحه شد که در پی آن متاسفانه سه نفرکشته و دو نفر مجروح شدند.
وی تاکید کرد: علت این حادثه ترکیدگی لاستیک های عقب بوده است.

رییس پلیس راه راهور ناجا به برخورد یک دستگاه اتوبوس با کشنده در کیلومتر 2 محور بدرانلو استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این حادثه که حوالی ساعت 6 بامداد رخ داد، یک تن کشته شدند.

به گفته وی علت این حادثه را عدم رعایت فاصله طولی توسط راننده اتوبوس اعلام کرد.

به گزارش سایت راهور، رییس پلیس راه راهور ناجا پیشتر در پی ترکیدگی لاستیک و حریق یک دستگاه اتوبوس در محور قم گفت: لاستیک های وارداتی بی کیفیت و ناایمن عامل بروز حوادث و حریق های رانندگی خصوصا در ایام گرما و فصل تابستان است.

وی با اشاره به حریق یک دستگاه اتوبوس در آزادراه قم که بر اثر ترکیدگی لاستیک و برخورد آن به گاردیل وسط مسیر و تیر چراغ برق رخ داد افزود: متاسفانه یکی از عوامل اصلی بروز حوادث خصوصا در فصل تابستان و گرمای هوا، ترکیدگی لاستیک است.

رییس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به این که بعضا رانندگان خودروها خصوصا در بخش عمومی برای کاهش هزینه های ماهانه خود اقدام به خرید لاستیک های وارداتی بی کیفیت یا لاستیک های بازسازی شده می کنند گفت: شاید این لاستیک ها از ظاهر خوبی برخوردار باشند اما قطعا مقاومت لازم را ندارند که این مقاومت در فصل تابستان با افزایش دما کمتر می شود.

وی تصریح کرد: کاهش مقاومت این لاستیک ها موجب می شود در سرعت به ناگاه ترکیده یا دچار حریق شده و موجبات حوادث ناگوار را رقم بزنند.

رییس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به این که یکی از مسایل مهمی که رانندگان باید هنگام خرید لاستیک مدنظر داشته باشند تاریخ تولید و انقضای لاستیک است افزود: لاستیک کالایی مصرفی است و در صورتی که از تاریخ انقضای آن گذشته باشد احتمال بروز خطر برای سرنشینان خودرو را به همراه دارد لذا توصیه می کنیم هم رانندگان و هم دستگاه های مسوول در این زمینه دقت نظر داشته باشند.







منبع: ایرنا

کد خبر 58142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha