ارائه خدمات پس از فروش در پرشیا خودر؛ زمان و مکان نمی شناسد

پرشین خودرو: با توجه به تجمیع ب ام و سواران در تهران و مناطق آزاد، توجه به خدمات پس از فروش این نقاط پر رنگ تر بوده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو» پرشیا خودرو نامی است آشنا برای هر کسی که لذت محض رانندگی را با خودروهای بی همتای «ب ام و» در پهنه گسترده کشور ایران تجربه می کند.


امکانات خدمات فنی شرکت پرشیا خودرو در مساحتی بسیار بزرگ و با استفاده از تجهیزات مدرن و با بهره گرفتن از متخصصان با تجربه که بالاترین سطوح آموزشی در کمپانی «ب ام و» را گذرانده اند، تضمین کننده کیفیت خدمات و رضایت مشتریان «ب ام و» در ایران است.

سابقه فعالیت این شرکت در ایران، به سال 1383 تحت نام موسسه نوریانی و ادامه فعالیت آن از سال 1386 با نام پرشیا خودرو بعنوان فروش و خدمات پس از فروش «ب ام و» در ایران برمی گردد.

برای پی بردن به وضع کاری پرشیا خودرو قصد داریم با مدیران بخش های مختلف این شرکت بزرگ گفت وگو کنیم و از این رو با هماهنگی روابط عمومی شرکت مذکور، اولین قرعه به نام مدیر خدمات پس از فروش این شرکت افتاد.

 

 

فرخ حیدری از افراد با تجربه صنعت خودرو کشور است که در زمینه خدمات پس از فروش تجربه و سابقه فعالیت بیش از 20 سال را در شرکت اصلی «بنز» در اشتوتگارت آلمان را در کارنامه خود دارد. از این رو صحبت با وی بسیار خوشایند است زیرا اطلاعاتی که حیدری در مورد صنعت خودرو و خدمات پس از فروش در سطح جهان دارد، در جای خود جالب و قابل استفاده برای تمام برندهای داخلی است.

جناب آقای فرخ حیدری با تشکر از وقتی که در اختیار پرشین خودرو قرار دادید. لطفا در مورد خدمات پس از فروش شرکت پرشیا خودرو برای محصولات« ب ام و» صحبت بفرمایید.

با تشکر از وقتی که در اختیار بنده قرار دادید.
در مورد فعالیت های شرکت پرشیا خودرو باید عرض کنم که در حال حاضر ما 3 نوع نمایندگی فروش، خدمات پس از فروش و فروش قطعات و لوازم جانبی در سطح کشور داریم.
در مورد اول یعنی فروش، در حال حاضر 16 نماینده در سطح کشور وجود دارند که 6 نماینده مربوط به تهران و مابقی در شهرستان های اصفهان، شیراز، ارومیه، آمل، تبریز، رشت، کرج ، کرمان، مشهد و یزد فعالیت می کنند. اما در مورد خدمات پس از فروش 4 نماینده در تهران وشیراز فعال بوده اند که در حال حاضر در حال توسعه این نماینده ها در کشور و تهران هستیم.
در مورد فروش قطعات نیز 2 مرکز وجود دارد یکی در همین نمایندگی مرکزی و دیگری در خیابان امیرکبیر تهران.

*در کدام شهر ها خدمات را توسعه داده و یا خواهید داد؟
در عید فطر امسال نمایندگی خدمات پس از فروش در شهر مشهد افتتاح شد و در حال حاضر در آمل، تبریز، ارومیه نیز خدمات پس از فروش ارائه می شود.
البته در ماه های آینده در اصفهان، کرمان، رشت و اهواز نیز نماینده خدمات پس از فروش معرفی می کنیم.

*ایران 32 استان دارد و شما تنها در تعداد محدودی از استان ها فعال هستید. آیا علت خاصی دارد و برنامه خاصی برای توسعه و حضور در سایر استان ها دارید؟
درست می فرمایید اما این حضور نداشتن در همه استان ها دلیل بر ندادن خدمات به «ب ام و» سواران نیست.
ابتدا عرض کنم که برای تاسیس یک نمایندگی خدمات پس از فروش ابتدا باید یک سرمایه گذار پیدا شود و در قدم دوم آن سرمایه گذار باید از بازگشت سرمایه خود مطمئن باشد. اگر شما در شهری که حتی یک «ب ام و» حضور ندارد و یا تعداد ب ام و سواران به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد، یک نمایندگی تاسیس کردید، هزینه آن محل و بازگشت سرمایه آن نماینده را چه کسی تقبل می کند؟ آیا می شود تنها به دلیل تبلیغ تابلوی «ب ام و» بر سر در یک مرکز، نمایندگی تاسیس کرد و هیچ درآمدی نداشت؟
بنابراین تا زمانی که از نظر اقتصادی، توجیحی وجود نداشته باشد، توسعه بی دلیل است. البته هدفمان این است که در اغلب مراکز استان های پر تردد نمایندگی داشته باشیم. ما تا آخر تابستان اصفهان و کرمان و تا آخر پاییز اهواز را خواهیم داشت. رشت هم در شرف راه اندازی و کارهای ساختمانی آن آغاز شده است.

*فکری برای خدمت رسانی به مشتریان خود در استان هایی که نمایندگی ندارید کرده اید؟
در حال حاضر با کانون ایرانگردی و جهانگردی قرارداد داریم و این کانون تمام خودروهای ما را به نزدیک ترین نمایندگی پرشیا خودرو حمل می کند. برای خودروهای دارای شرایط گارانتی این حمل رایگان است.

*آیا خود نمایندگی های فعلی شما امکان حضور در سایر شهرها و یا امداد حضوری را دارند؟
بر اساس برنامه اعلام شده تمام نمایندگی های ما باید مجهز به خودروی امداد شوند. در حال حاضر در تعمیرگاه مرکزی ما در تهران یک خودروی X3 و X1 و یک ون امدادی وجود دارد اما در آینده تمام نمایندگی های ما از این امکان برخوردار خواهند شد تا بتوانند در یک شعاع قابل قبولی سرویس دهی کنند.

*آیا بخش خصوصی تنها می تواند برای تاسیس نمایندگی ب ام و اقدام کند؟
100 در صد. ما فقط با بخش خصوصی برای توسعه نمایندگی های خود کار می کنیم.

*چرا مانند برخی برندها، در مراکزی که خدمات را تجمیع کرده و چند برند را با هم نمایندگی می کنند، عمل نمی کنید؟
بر اساس قوانین و استاندارد شرکت مادر، این اتفاق ممنوع است. حتی در ورودی یک تعمیرگاه نباید تصاویر و لوگوی برند دیگری جز ب ام و باشد. در آلمان فاصله کارخانه های بنز و بی ام از یکدیگر کمنر از 200 کیلومتر و فاصله دو کارخانه بنز و پورشه 20 کیلومتر است اما حضور این برندها در یک مکان ممنوع است. اینها حاضر نیستند هیچگاه لگویشان در کنار هم باشد.

*با توجه به زیاد شدن «ب ام و» سواران، چه برنامه ای برای خدمت رسانی بهتر دارید؟
حدود 70 درصد از خودروهای لوکس ما در تهران تردد می کنند، بنابراین بر اساس برنامه ریزی ما در تهران حداقل یک جای دیگر تاسیس خواهد شد و نمایندگی شریعتی پرشیا خودرو نیز در حال اتمام است و به زودی به شبکه خدمات رسانی ما اضافه می شود.
البته قرار است 1 تا 2 نمایندگی دیگر نیز در تهران داشته باشیم و زمین های آن تهیه شده و تنها اولویت ساخت آن باقی مانده است.
توسعه خدمات در مراکز استان ها نیز در برنامه ما قرار دارد.

*در مورد خدماتی که نمایندگان پرشیا خودرو ارائه می کنند نیز توضیحاتی بفرمایید.
نمایندگان ما گرید بندی و بر این اساس به سه گرید A، B و C تقسیم می شوند. که در گرید A تمام خدمات از جمله صافکاری و نقاشی، تعمیر موتور و سرویس های ادواری انجام می شود و در گرید B همه کارها به جز صافکاری و نقاشی و در گرید C تعمیرات جزیی و سرویس های ادواری ارائه خواهد شد.
البته در یک زمان بندی خاص تمام نمایندگی های ما باید گرید خود را افزایش داده تا به A برسند.

*ضمن تشکر از شما، به عنوان سئوال آخر چنانچه خودرویی به نمایندگی شما با گرید C مراجعه کند و نیاز به تعمیراتی داشته باشد که در گرید های بالاتر امکان ارائه وجود دارد، چه می شود؟
در این حال خودرو در تعمیرگاه می ماند تا ما یک متخصص از تهران با هواپیما به آن مرکز بفرستیم و تعمیرات انجام شود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 58283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل هیبتی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
    0 0
    با سلام چندسالی است کویت میرم و چندماهی هستم و برای ۶ ماه میام ایران. با خودم یک bmw 735li آوردم. تا الان ۹۰۰۰۰ کیلومتر راه رفته. مدل ۲۰۰۴ است . سوالی که داشتم اینه: آیا شرکت میتونه خدماتی که به شهروندان ایرانی میده به منم بده.؟