کد خبر 58410
۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
خودرو محبوب معامله‌گران بورس

پرشین خودرو: در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس 34 واحد رشد کرد و توانست از نیمه کانال 75 هزار واحدی عبور کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با رشدی 34 واحدی به عدد 75هزار و 501 واحد رسید.

همچنین در این روز سهامداران 77 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 754 میلیارد ریال در 53 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همه شاخص‌های بورس به جز شاخص آزاد شناور امروز صعودی بودند. شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 11 واحد و 150 واحد رشد کردند.

نمادهای ارتباطات سیار، مخابرات، هلدینگ خلیج فارس و گل گهر با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه، ایران خودرو و گروه توسعه ملی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در جریان این معاملات گروه های خودرو، سرمایه گذاری ها و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نصیر ماشین، سیمان شرق، سیمان خاش، لبنیات پاک، پتروشیمی فارابی، قند پیرانشهر و شیشه همدان بود.

در مقابل نمادهای سخت آژند، صنایع چینی ایران، مهرکام پارس، سرمایه گذاری سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری رنا و آهنگری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین سهامداران لبنیات پاک، ذغال سنگ نگین طبس، پالایش نفت تبریز، اوراق مشارکت سایپا، دارویی رازک، کارتن ایران و سفارش ساخت توسعه ملی برای خرید این نمادها در سنگین ترین صف های خرید قرار گرفتند.

اما در سوی دیگر بازار سخت آژند، حق تقدم داروسازی دکتر عبیدی، اوراق مشارکت سایپا، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، گواهی سپرده لیزینگ رایان سایپا و اوراق مشارکت شهرداری اصفهان با بیشترین عرضه ها، طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان داد و ستدهای امروز گل گهر با معامله 100 میلیون سهم به ارزش 188 میلیارد ریال در نماد معامله بلوکی بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت. پس از آن زامیاد با معامله 90 میلیون سهم به ارزش 98 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 58410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha