کد خبر 58510
۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کیفیت خودرو ایرانی بالاتر از چینی‌ها

پرشین خودرو: کاظمی تصریح کرد: کیفیت خودرو های ایرانی و قطعات یدکی آنها بسیار بهتر از چینی‌ها است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایلنا، نایب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین با اشاره به ادامه رکود در این حوزه اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل تابستان میزان سفرهای زمینی مردم به نقاط مختلف کشور افزایش پیدا می‌کند و بالطبع میزان مصرف لوازم یدکی نیز اعم از روغن، فیلتر و قطعات سنگین نیز بالا می رود.

کاظمی ادامه داد: اما اکنون با گذشت یک ماه از فصل تابستان هیچ تحرکی در این صنف دیده نشده و وضعیت مانند سابق است و طولانی شدن این رکود در چند سال اخیر سبب شده به اعضای این صنف آسیب جدی وارد شود.

وی تصریح کرد: صنف تعمیرکاران خودرو وابسته به تمام مجموعه های اقتصادی است و به طور مستقیم با صنعت ارتباط دارد. به طور مثال ماشین آلات معدنی و کشاورزی اگر فعال باشند به سرویس و قطعات یدکی نیاز دارند. یا کارخانه ها اگر مشغول باشند میزان تردد و رفت و آمد خودرو‌ها بیشتر می شود. در حالی که در چند سال اخیر چنین چیزی مشاهده نشده است.

کاظمی با اشاره به رونق بازار خرید و فروش خودرو اظهار داشت: در چند ماه اخیر شاهد رونق دوباره بازار خودرو بوده‌ایم که با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی انتظار داریم این رونق ادامه دار باشد اما موضوع این است که این رونق بیشتر در خصوص خودرو های صفر کیلومتر بوده و بالطبع این خودرو ها تا دو –سه سال احتیاجی به تعویض قطعات ندارند.

وی در خصوص خودروهایی که اکنون مراجعه بیشتری به تعمیرگاه ها دارند گفت: خودروهای تولید داخل دارای عمر مشخصی هستند و بعد از آن برای تعویض قطعات مراجعه می کنند اما مراجعه خودروهای چینی در سال جاری به شدت افزایش پیدار کرده که با توجه به خارجی بودن آنها و بالطبع شرایط بهتری که تولید کننده های چینی نسبت به خودرو سازان ایرانی دارند انتظار نداشتیم به زودی این خودرو ها نیاز به قطعات یدکی داشته باشند به طوریکه اکنون خودروی MVM در صدر این دسته از خودرو ها قرار دارد

کاظمی تصریح کرد: با این وجود می‌توانم بگویم کیفیت خودرو های ایرانی و قطعات یدکی آنها بسیار بهتر از خودروهای چینی است.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 58510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha