کد خبر 58737
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت آبادان

پرشین خودرو: یک مقام مسئول با اشاره به مهار آتش سوزی در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت آبادان، گفت: این حادثه خسارت قابل توجه مالی نداشته و بلافاصله مهار شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، حبیب اله ابوالحسینی در تشریح جزئیات آتش سوزی پیش از ظهر امروز (پنج شنبه، ١٤ مردادماه) در پالایشگاه آبادان گفت: آتش واحد تقطیر ٨٠ که در حین مراحل اولیه راه اندازی به سبب پر بودن مخازن فرآورده، از سرویس خارج و سبب بروز حادث شده بود، به سرعت مهار شد.

این مقام مسئول، افزود: این حادثه به دلیل نشتی یکی از لوله های داخل کوره اتفاق افتاد که با درایت و عملکرد سریع کارکنان بهره برداری و اچ اس یی، آتش به سرعت مهار و خاموش و تحویل واحد تعمیرات پالایشگاه برای بررسی مشکل شد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، با بیان این که پالایشگاه همچنان بی وقفه به تولید ادامه می دهد، گفت: تعمیرات اساسی این واحد قرار بود از پایان شهریورماه آغاز شود که با این حادثه زمان آن به جلو افتاد و در حال حاضر آماده تحویل به واحد تعمیرات شده است.

پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان، استان خوزستان قرار دارد. ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ٥٩ بزرگترین پالایشگاه‌ دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.

طرح توسعه این پالایشگاه در سه فاز تعریف شده است که در آن توجه به مسائل زیست محیطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انواع مختلف فیلترها و اسکرابرها برای جلوگیری از آلودگی هوا، تصفیه پساب صنعتی و سیستم مدار بسته آب خنک‌کننده‌ها استفاده خواهد شد که با برخورداری این واحدها از فناوری جدید، میزان ضایعات انرژی به حداقل خواهد رسید.




 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.







منبع: مهر

کد خبر 58737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha