کد خبر 58954
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
رقابت واقعی در بازار آینده خودرو

پرشین خودرو: در حالی خودروسازان محصولات جدیدشان را در نمایشگاه خودرو مشهد در معرض دید قرار دادند که با توجه به دامنه قیمتی این خودروها به‌نظر می‌رسد رقابت سخت و جدی را در بازار آتی خودرو کشور شاهد خواهیم بود.

به گزارش «پرشین خودرو»،  دنیای اقتصاد نوشت: در این نمایشگاه ایران خودرو و سایپا خودروهای جدید خود در قراردادهای اروپایی را در معرض نمایش گذاشتند، این در شرایطی است که محصولات متنوع این دو خودروساز از شکل‌گیری رقابت واقعی میان این دو تولید‌کننده از سال آینده خبر می‌دهد. ایران‌خودرو چهار محصول مشترک با پژو یعنی 2008،، 208، 301 و 508 را در معرض دید مشتریان قرار داد که دامنه قیمتی این خودروها 50 تا 180 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در این میان گروه خودروسازی سایپا نیز با معرفی 4 محصول شریک خود سیتروئن با خودروهای C4L، C3، C4aircross، C6 در این نمایشگاه شرکت کرده است که این خودروها نیز در دامنه قیمتی 60 تا 130 میلیون تومان قرار دارند.

در شرایطی قیمت محصولات خودروسازان داخلی در یک رنج قیمتی قرار دارد که قیمت محصولات چینی موجود در بازار نیز در همین دامنه قیمتی است؛ بنابراین به رغم آنکه برخی از کارشناسان انتقادهایی را نسبت به قیمت بالای محصولات مطرح می‌کنند و اینکه این خودروها نمی‌توانند نیاز همه مشتریان خودرو را پوشش دهد، اما خودروسازان و برخی از کارشناسان صنعت خودرو معتقدند، ورود خودروهایی با رده قیمتی مشابه موجب افزایش رقابت در بازار خودرو خواهد شد؛ زیرا قدرت انتخاب مشتریان افزایش پیدا می‌کند.

به اعتقاد دست‌اندرکاران صنعت خودرو، هم ردیفی قیمت‌ها موجب می‌شود، مشتریان خودرو گزینه‌های دیگری چون طراحی، کیفیت و ... خودرو را مدنظر قرار دهند که این موضوع نیز موجب شکل‌گیری بازار رقابتی خواهد شد.

در این میان به‌نظر می‌رسد، چینی‌ها بیشتر از دو خودروساز بزرگ کشور باید نگران وضعیت موجود باشند؛ زیرا مشتریان خودرو توجه بسیاری به خرید خودرو اروپایی دارند و در صورتی که قیمت‌ محصولات آتی خودروسازان داخلی با چینی‌ها در یک محدوده قیمتی قرار داشته باشد؛ بنابراین این چینی‌ها هستند که بازندگان اصلی بازار خودرو ایران هستند.

با وجود اینکه گمانه‌زنی‌ها حکایت از شکست خودروسازان چینی دارد اما ژانگ، مدیرعامل شرکت مدیران خودرو در پاسخ به «دنیای اقتصاد» معتقد است که این موضوع رقابت در بازار را افزایش می‌دهد، اما موجب نگرانی خودروسازان چینی‌ نخواهد شد.وی با بیان اینکه خودروسازان چینی تجربه رقابت با خودروسازان اروپایی را در بازار چین دارند، می‌گوید: علاوه‌بر قیمت که یکی از مزیت‌های رقابتی برای خودروسازان چینی است، اما کیفیت، تکنولوژی، طراحی و به روز بودن نیز در اولویت ما قرار دارد به این دلیل که نگرانی نسبت به بازار ایران نداریم.





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.








 

کد خبر 58954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاربر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    1 0
    جالبه شما در این مقاله بازار اتومبیلهای 25 تا 40 میلیون رو نادیده گرفته اید .
  • عاشق پیشرفت ایران ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    تمام محصولات پژو سیتروین در اصل در چین و با قطعات چین و در شرکت دانگ فنگ تولید میشن. ایران خودرو و سایپا در ظاهر با پژو سیتروین اما در اصل با این شرکت چبنی قرار داد بسته اند بنابر این چینی ها هیچ نگرانی ندارند و نخواهند داشت.