کد خبر 58959
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۵
شاسی بلندهایی با کمترین میزان فروش+جدول

پرشین خودرو: فروش خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور در سطح جهانی، در نیمه اول سال ۲۰۱۶ با با رشد قابل توجهی روبر شده‌اند. با وجود این میزان از افزایش، تمام شاسی‌بلندهای موجود در این بازار با استقبال مردم مواجه نبوده‌اند. با زومیت همراه باشید تا با برخی از کم‌فروش‌ترین خودرو‌های شاسی‌بلند آشنا شوید.

به گزارش «پرشین خودرو»، بازار ایالات متحده به دلیل سطح بالای قوانین و رقابت شدید خودروسازان، یکی از بهترین موارد برای بررسی نحوه‌ی عملکرد خودروسازان است. با توجه به افزایش ۸ درصدی فروش خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور در این کشور، به نظر می‌رسد خودروسازان تنها برای افزایش فروش خود نیاز به تولید خودرویی شاسی‌بلند دارند. آیا تنها با افزایش ارتفاع خودرو و اضافه کردن حرف X به نام آن می‌توان یک شاسی‌بلند محبوب تولید کرد؟

با توجه به آمار و ارقام، کراس‌اوورهای کوچک بخشی از آمار فروش خودروهای اندازه‌ی متوسط را از آن خود کرده‌اند. به علاوه، این خودروها به سرعت در حال تبدیل شدن به دسته‌ای محبوب در میان خودروهای شاسی‌بلند هستند. اما با وجود تمام این حقایق، خودروهای بسیاری از گروه شاسی‌بلند و یا کراس‌اوور وجود دارند که نسبت به سال گذشته در بازار رقابتی آمریکا فروش کمتری داشته‌اند. این فروش کم در سالی اتفاق می‌افتد که خودروهای بسیاری رکورد فروش خود در این بازار را شکسته‌اند. در جدول زیر لیست بیشتری نزول در فروش خودرو‌های شاسی بلند را در سال ۲۰۱۶ مشاهده می‌کنید.

 

خودرو درصد تغییر سالانه فروش نیمه‌اول ۲۰۱۶

فروش نیمه‌اول ۲۰۱۵

فولکس‌واگن توارگ

۳۳.۴٪- ۲۲۰۳ ۳۳۱۰
رنج‌روور ایووک ۲۶.۲٪- ۴۹۰۸ ۶۶۴۶
ولوو XC60 ۲۶.۰٪- ۸۸۰۹ ۱۱۹۱۰
مینی کانتری‌من ۲۴.۱٪- ۶۲۸۰ ۸۲۷۸
بی‌ام‌و X5 ۲۳.۸٪- ۲۲۲۰۴ ۲۹۱۵۱
بی‌ام‌و X4 ۱۶.۹٪- ۲۶۱۵ ۳۱۴۶
شورلت آکینوکس ۱۶.۷٪- ۱۲۱۳۲۰ ۱۴۵۶۸۵
آکورا MDX ۱۶.۳٪- ۲۴۶۱۵ ۲۹۴۲۰
نیسان جوک ۱۴.۳٪- ۱۲۵۵۶ ۱۴۶۴۷
جی‌ام‌سی ترین ۱۳.۸٪- ۴۶۸۷۷ ۵۴۴۱۰

 

در ادامه در جدول زیر لیست کم‌فروش‌ترین خودرو‌های شاسی بلند را در بازار ایالات متحده و در سال ۲۰۱۶ مشاهده می‌کنید.

 

خودرو فروش نیمه‌اول ۲۰۱۶ فروش نیمه‌اول ۲۰۱۵ درصد تغییر سالانه
لینکلن MKT ۲۱۵۸ ۲۱۰۳ ۲.۶٪
فولکس‌ واگن توارگ ۲۲۰۳ ۳۳۱۰ ۳۳.۴٪-
بی‌ام‌و X4 ۲۶۱۵ ۳۱۴۶ ۱۶.۹٪-
مزدا CX9 ۳۶۸۱ ۹۲۵۷ ۶۰.۲٪-
رنج‌روور ایووک ۴۹۰۸ ۶۶۴۶ ۲۶.۲٪-
نیسان آرمادا ۵۲۵۱ ۷۱۸۹ ۲۷.۰٪-
مینی کانتری‌من ۶۲۸۰ ۸۲۷۸ ۲۴.۱٪-
تویوتا سکویا ۶۲۹۷ ۶۰۹۲ ۳.۴٪
لندروور دیسکاوری اسپورت ۶۹۴۴ ۸۹۹ ۶۷۲٪
فیات۵۰۰ X ۷۴۶۴ ۳۳۲ ۲۱۴۸٪

در دومین جدول نیز خودروها بر اساس میزان فروش در نیمه‌ی اول ۲۰۱۶ مرتب شده‌اند در این جدول نیز علاوه بر خودروهایی که تولیدشان متوقف شده‌ است، از آوردن خودروهایی با قیمت پایه بیش از ۵۰ هزار دلار و خودروهایی که در نیمه‌ی اول ۲۰۱۶ در بازار موجود نبوده‌اند نیز خودداری شده‌‌ است.

فولکس‌واگن توارگ خودرویی است که در هر دو جدول حضور دارد. این خودرو که فروشش نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۵ یک سوم شده است، تنها ۴۰۰ عدد فروش ماهانه دارد. به نظر می‌رسد این شرکت مطرح آلمانی به طور کلی از فروش شاسی‌بلندهای خود راضی نیست.

 

رنجروور ایووک

 

از خودروهای دیگر این لیست می‌توان به ولوو XC60، مینی کانتری‌من و رنج‌روور ایووک اشاره کرد. این خودروها که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به بازار آمدند، با وجود برخورداری از امکانات و مشخصات خوب در مقابل رقبای خود ضعیف بودند.

البته خودروهای دیگری هم در این فهرست وجود دارند که به دلایل پیچیده‌تری کاهش فروش داشته‌اند. به عنوان مثال آکورا MDX به دلیل تغییر کارخانه تولید از آلاباما به اوهایو، ۱۶ درصد افت فروش داشته است. مطمئنا با اتمام این فرآیند تا سال ۲۰۱۷ میزان فروش این خودرو نیز به سطح عادی خود برمی‌گردد.

 

آکورا MDX

 

افت فروش در این خودروها از دلایل مختلفی نتیجه می‌شود. به عنوان مثال بعضی خودروها در نتیجه قیمت بالا مجبور به حضور در این لیست شده‌اند. میزان فروش مزدا CX-9 با قیمتی حدود ۴۵ هزار دلار، در ماه ژوئن امسال با ۲۱ درصد افزایش به ۱۹۰۴ خودرو رسید. این افزایش ۲۱ درصدی نیز به دلیل انتشار نسل دوم این خودرو بوده است.

 

بی ام و X3

 

علت محتمل فروش پایین نیسان آرمادا نیز توقف تولید آن در نیمه اول سال ۲۰۱۶ است. چرا که خودروی بعدی نیسان که بر پایه‌ی پاترول تولید می‌شود، تا سال ۲۰۱۷ به بازار نخواهد آمد. اسم دیگری که در جدول شماره یک توجه ما را جلب می‌کند، بی‌ام‌و X4 است. این رقم پایین را باید در کنار رقم فروش برادر این خودرو، بی‌ام‌و X3، مشاهده کرد. خودروی X3 در زمان مشابه با ۴۹ درصد افزایش، ۱۹۸۲۸ عدد فروش داشته که آمار موفقی است.

مطمئنا خودروسازان نیز از دلایل افت فروش خودروهای خود آگاه هستند و با توجه به رکورد فروشی که در سال جدید برای خودروهای شاسی‌بلند در بازار آمریکا ثبت شد،‌ از آن‌ها انتظار می‌رود در سال‌های آینده با انجام تغییرات لازم خود را به گردونه رقابت در این بازار برسانند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

 

کد خبر 58959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha