کد خبر 58973
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
اینجا کیش نیست با یک گنبد طلا!

پرشین خودرو: امام جمعه مشهد گفت: مشهد شهر زیارتی است نه شهر توریستی و گردشگری که مراکز تفریحی و عیاشی درست کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از سایت اینترنتی علم الهدی، آیت الله احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های امروز نماز گفت:





- حریم حرم امام رضا تنها 50 هکتار رواق و صحن نیست .



- مشهد شهر زیارتی است نه شهر توریستی و گردشگری که مراکز تفریحی و عیاشی درست کنند.



- نباید برای لغو یک کنسرت در مشهد لازم باشد با مسئولان و مردم چانه بزنیم



- انتشار فایل صوتی ناهنجار از یک پیرمردی که رهبری او را مفلوک تعبیر کردند، جسارت به امام راحل(ره) و اعلام جنگ قطعی با امام بود/ دستگاه قضایی بایستی با عوامل انتشار این فایل برخورد قاطع کند تا دیگر کسی جرأت گستاخی نداشته باشد.

- پول آستان قدس پیش از انقلاب اسلامی در اختیار عیاشی درباریان بود

- در زمان رضاخان، 4 هزار تومان معادل 40 میلیون تومان الان خرج مشروبات الکلی میهمانان امام رضا بود

مرحوم پدر من که از علمای این شهر بودند، می‌فرمودند در دوران اخیر رضاخان وصل به 20 شهریور، یک متولی داشت اینجا به نام بدر، در دوران تولیت او فقط در مدت یک سال، چهار هزار تومان به قیمت آن زمان که اگر حساب کنیم، الآن بیش از 40 میلیون تومان هست، گفتند مصرفی مشروبات الکلی برای مهمانان امام رضا بود، یک همچین آستانه‌ای بود.

- در زمان شاه، آستان قدس خرج قماربازی شهناز خواهر شاه در مشهد را می پرداخت.

در زمان خود ما، دختر شاه ملعون، شهناز پهلوی آمد مشهد، در بیرون دروازه یکجایی بود که الآن خوشبختانه هتل بسیار زیبایی است چون داخل شهر افتاده، هتل توریست توس و آن زمان به حالت متل، قمارخانه بود، بعد آمد در هتل هما به‌وسیله آستان قدس رضوی از او پذیرایی شد و بعد به آن قمارخانه رفت، کارپرداز آستان قدس رضوی با او به آن قمارخانه حاضر شد، مبلغ هنگفتی را در قمار دختر شاه پرداخت و کارپرداز آستان قدس رضوی از بودجه این استان، چکش را کشید و داد، این وضعیت این حرم و این آستان قدس قبل از انقلاب بود.



- تو کنسرت می‌خواهی، مشهدی نباش، برو یک شهر دیگر زندگی کن

- اگر یک آدمی می‌خواهد در یک شهری زندگی کند، در عیاشی‌هایش آزاد باشد، در عملیات فرهنگی‌اش آزاد باشد، در تفریح و خوش‌گذرانی‌اش آزاد باشد، چرا یک شهر زیارتی را انتخاب کرده؟ این شهر را انتخاب کرده که زوار این شهر را بچاپد و همین‌جا عیاشی کند؟

- برای این آمده این شهر را انتخاب کرده؟ خب برو جای دیگر زندگی کن، چرا اینجا دادوفریاد راه می‌اندازی و یک چانه‌زنی؟

- هرروز یک کمپین راه بیندازی و یک دار و دسته؟ این کمپین‌ها و دار و دسته‌ها، اردوکشی بر ضد امام رضا است، این مقابله با حرم امام هشتم است، منتها بنده فکر کردم برای یک روز در یک جلسه به نام امام هشتم تکلیف این شهر باید روشن شود.

- در شهر امام رضا نمی شود کنسرت برگزار کرد

دیگر نباید سر این موضوع با مردم یا برخی مسئولان کوته فکر چانه زنی کرد

کمپین هایی هم که برای این اقدامات راه اندازی می شود مقابله با امام هشتم است.

- مشهد شهر زیارتی است/ اینجا شهر گردشگری نیست که مراکز تفریحی و عیاشی درست کنند.

- چرا هر فکری که به ذهن یک مدیر یا دولت می رسد برای جذب توریست، آن هم توریست فاسق و فاجر و خوشگذران، میخواهد آن را در شهر امام رضا پیاده کند؟

- همه مدیران و ساکنان بدانند؛ این شهر آنقدر دلداده و عاشق دارد که نمی گذارند شما در برنامه ریزی و عیاشی آزاد باشید.



- در شهر امام رضا(ع) نمی‌شود کنسرت برگزار کرد و دیگر نباید سر این موضوع با مردم یا برخی مسئولان کوته‌فکر چانه‌زنی کرد. شما اگر کنسرت میخواهی جای دیگری زندگی کن، چرا باید یک شهر زیارتی را انتخاب کنید؟ هر روز کمپین جدیدی برای کنسرت راه می‌اندازند، این‌ها اردوکشی در مقابل امام رضا(ع) است.

- آن عنصر ناپاکی که به ادعای دفترداری یک موجود فریب‌خورده‌ای که به جهنم نزدیک شد، بیاید باکمال گستاخی نوار ناهنجار نفر خودش را پخش کند، آن‌هم جسارت به شخص امام؟

- بعد از بیست‌وچند سال بیایند نوار یک پیرمردی که مقام معظم رهبری تعبیر کردند «پیرمردم مفلوک»، نوار ناهنجار او را در جسارت به امام پخش کنند و باکمال جسارت و با کمال گستاخی، یک تشکیلاتی هم ادعا کند او پخش‌کننده نوار بوده؛ من امیدوارم دستگاه قضایی این مسئله را قاطعأ و سریعاً رسیدگی کند. «تکبیر»

- مشهد جزیره کیش نیست

- آنان که متولی ساخت‌وساز در این شهر هستند، مشهد یک جزیره کیش نیست که وسطش یک گنبد طلا باشد، مشهد شهر امام رضا است، در ساخت‌وسازها نیایند اینجا فکر کنند که حتماً باید یک تفریح گاه، یک عیاش خانه، یک‌جوری ساخت‌وسازها را تشکیل بدهند که آدم‌ها فقط بیایند فقط خوش بگذرانند و خوب بخوابند، این برای ما رنج‌آور است در یک پیک زیارتی، حداکثر 60 درصد هتل‌های پنج ستاره‌های شهر ما شاغل است درحالی‌که زوار ما در هوای سرد ایام نوروز در پارک‌ها چادر خانوادگی می‌زنند و با زن و بچه زیر باران زندگی می‌کنند و ما جا برای این‌ها نداریم، هتل‌های پنج ستاره هم 40 درصدش خالی است.

- کسانی که به فکر توسعه جریان فرهنگی ضد دین هستند، دور مشهد را خط قرمز بکشند

- همان طراحان توریستی و گردشگری برای این کشور که می‌خواهند توریست خارجی جذب کنند و به فکر این هستند که یک جریان فرهنگی ضد دینی برای توریست خارجی راه بی اندازند، دور این شهر خط قرمز بکشند، اینجا مال امام رضا است، حق تجاوز به حریم امام هشتم (علیه‌السلام) ندارند.

- همان کسانی که می‌خواهند بیایند در این شهر از بعضی مزایای اقتصادی‌اش استفاده کنند و چون ایمان ندارند، اینجا را پایگاه لذایذ نفسانی خود و تفریحاتشان قرار بدهند، آنان هم باید بدانند اینجا جای زندگی‌شان نیست؛ ما شهید دادیم، خون دادیم و انقلاب سرپا کردیم تا اسلام حاکم شود، در خانه امام رضا نتوانیم اسلام را حاکم کنیم؟ در خانه امام رضا از زن بی‌حجاب رنج ببریم؟ در خانه امام رضا چانه‌بزنیم که آیا کنسرت باشد یا نباشد؟ شهدا برای چه رفتند؟ از خود این شهر چقدر شهید داده شد که ما در شهر، خانه و حرم امام رضا برای این مسائل چانه‌بزنیم و با هم بحث کنیم؟

- در شهر امام رضا نباید بر سر فکر یک مسؤول کوته‌فکر چانه‌زنی کرد

-کسی که در شهر زیارت و امام رضا زندگی می‌کند باید این شرایط را بپذیرد، دیگر سر یک لغو کنسرت ما نباید چانه‌زنی با مردم داشته باشیم و چانه‌زنی با برخی مسؤولان بر سر کوته‌فکری‌شان؛ مگر در این مملکت شما شبکه تلویزیونی قرآن ندارید؟ موسیقی حلال، حرام هرچه هست به‌جای خود محفوظ، هرکس پیرو مرجعش هست، مگر شبکه قرآن در این تلویزیون نیست؟ مگر همه شبکه‌های تلویزیون موسیقی ندارد؟ چرا شبکه قرآن موسیقی ندارد؟

- می‌گویند کنار قرآن نمی‌شود تار زد، این خلاف قداست قران است، کنار گنبد امام رضا نمی‌شود کنسرت برگزار شود، این خلاف حیثیت و هویت این شهر است، تو کنسرت می‌خواهی، مشهدی نباش، برو یک شهر دیگر زندگی کن؛ اگر یک آدمی می‌خواهد در یک شهری زندگی کند، در عیاشی‌هایش آزاد باشد، در عملیات فرهنگی‌اش آزاد باشد، در تفریح و خوش‌گذرانی‌اش آزاد باشد، چرا یک شهر زیارتی را انتخاب کرده؟ این شهر را انتخاب کرده که زوار این شهر را بچاپد و همین‌جا عیاشی کند؟

برای این آمده این شهر را انتخاب کرده؟ خب برو جای دیگر زندگی کن، چرا اینجا دادوفریاد راه می‌اندازی و یک چانه‌زنی؟ هرروز یک کمپین راه بیندازی و یک دار و دسته؟ این کمپین‌ها و دار و دسته‌ها، اردوکشی بر ضد امام رضا است، این مقابله با حرم امام هشتم (علیه‌السلام) است، منتها بنده فکر کردم برای یک روز در یک جلسه به نام امام هشتم (علیه‌السلام) تکلیف این شهر باید روشن شود.

- اینجا شهر زیارت است، شهر گردشگری نیست که ما بخواهیم مراکز تفریحی را در اینجا توسعه دهیم یا مراکز عیاشی را توسعه بدهیم؛ مدیریت این شهر بایستی روی مدیریت زیارت و شهر زیارتی برنامه‌ریزی کنند نه روی مدیریت گردشگری. «تکبیر»

- در همه دنیا هم ما نمونه‌اش را داریم؛ مگر در شهر واتیکان ایتالیا، دارای یک شرایط، حدود و دارای مقیاس‌های فرهنگی نیست؟ در همه دنیا، یک شهر مقدس به‌عنوان شهر زیارت، شرایط قداست خودش را دارد و همه افراد، همه جریان‌ها، هویت قداست آن شهر را حفظ می‌کنند، این شهر هم شهر زیارت است و قداست دارد، مشهدی هم که در این شهر زندگی می‌کند، چه جوان، چه پیر، چه دختر و چه پسر، بداند که در شهر زیارت و شهر امام رضا زندگی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 58973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha