کد خبر 59020
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
ممنوعیتی تازه در انتظار تاکسیرانان

پرشین خودرو: شهردار منطقه ۱۲ تهران از ممنوعیت تردد تاکسی پیکان های فرسوده به این منطقه از اول مهرماه با نظارت سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، عابد ملکی افزود: با توجه به اجرای فاز اول طرح کاهش (L.E.Z) از شهریورماه در تهران ؛ در این رابطه جلسه مشترکی با مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در جهت تعیین تکلیف تاکسی های فرسوده و ترددهای غیر ضروری تاکسی ها در منطقه ۱۲ برگزار شد.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد تاکسی پیکان های فرسوده در این منطقه ازاول مهرماه ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده حدود ۲۵۰ تاکسی پیکان و یا تاکسی هایی با موتور پیکان و کاربراتوری در خطوط منطقه ۱۲ مشغول به فعالیت هستند که طبق تصمیم گیری های انجام شده ، این تعداد تاکسی ازابتدای مهرماه امکان تردد و خدمات رسانی در منطقه ۱۲ را نخواهند داشت.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه تعداد تاکسی پیکان های فرسوده منطقه ، بخش کوچکی از تاکسی پیکان های تهران هستند؛ بیان کرد: طبق تاکیداتی که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران داشتند؛ صاحبان تاکسی پیکان های فرسوده منطقه می توانند با ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده از تسهیلات ویژه ای که در این خصوص تعیین شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از اول مهرماه گشت های نظارتی تاکسیرانی با همکاری سازمان تاکسیرانی و منطقه ۱۲ برای جلوگیری از تردد این تاکسی های فرسوده و نظارت بر تخلفات رانندگان تاکسی در منطقه راه اندازی خواهد شد ؛ تاکید کرد: یکی دیگر ازمصوباتی که در این جلسه به تصویب رسید؛ آغار طرح آزمایشی جلوگیری از ترددهای غیر ضروری تاکسی ها در منطقه ۱۲ بود ، همانطور که می دانید بیشترین تردد تاکسی ها در منطقه ۱۲ انجام می شود که آمارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد.

ملکی یادآور شد: با توجه به اینکه منطقه ۱۲ اکنون به عنوان پرتردد ترین نقطه تاکسی ها شناخته می شود ، گشت های نظارتی در ۵۰ نقطه از این منطقه مستقر می شوند و تخلفاتی که تاکسی ها در منطقه ۱۲ انجام می دهند را رصد و پلیس راهور نیز در این خصوص اعمال قانون خواهد نمود.

به گفته وی قرار است درآینده ای نزدیک به غیر از فعالیت گشت های نظارتی و پلیس راهور برای جلوگیری از ترددهای غیر ضروری تاکسی ها در منطقه ۱۲؛ تخلفات تاکسی ها از طریق دوربین های کنترل نظارتی ای که در سطح منطقه وجود دارد، ثبت شود.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه یکی از تخلفات تاکسی که باعث افزایش تردد آنها در منطقه ۱۲ می شود؛ خروج از خطوط قانونی مطابق کارنامه صادر شده ، برای گرفتن مسافردربستی جهت ورود به محدوده طرح ترافیک منطقه است؛ گفت: در حال حاضر زیرساخت های لازم در منطقه ۱۲ مانند نصب دوربین های نظارتی و هماهنگی با پلیس راهور برای حضور فیزیکی در معابر و اطلاع رسانی به شهروندان در مورد اجرای این طرح در منطقه فراهم و در حال تکمیل است.




 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.









منبع: مهر

کد خبر 59020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha