برای افزایش پویایی بازار خودرو باید دلالی را از بین برد

پرشین خودرو: قوانین دست و پا گیر و وجود واسطه های گوناگون در بازار خودرو جلوی رشد این بازار در ایران را گرفته است.

امیر عباس سمیعی سرپرست فروش آرین موتور، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن اعلام این مطلب گفت: وجود برخی قوانین و مقررات در حوزه خودرو موجب رکود در بازار خودرو می شود.

وی ادامه داد: فروش، خدمات پس از فروش و بحث بازار رقابتی با وجود برخی محدودیت های ایجاد شده با مشکل رو به رو می شود و متاسفانه در حال حاضر در بخش گمرکی و تعرفه های وارداتی این مشکل بسیار به چشم می آید.

سرپرست فروش آرین موتور تابان وارد کننده رسمی برند DS به ایران تصریح کرد: خودروها باید به نسبت حجم موتور، آلایندگی، مصرف سوخت، اقتصادی و یا لوکس بودن در گمرکات طبقه بندی و ارزش گذاری شود. این اتفاق می تواند یک اصولی را در بازار ایجاد کند.

وی در مورد شکسته شدن انحصار واردات و ایجاد نمایندگی های رسمی برای برندهای مطرح گفت: اینکه هر کسی که می خواهد خودرو وارد کند باید نماینده رسمی برند مورد نظر در کشور را نیز داشته باشد، بسیار خوب است و امیدواریم ادامه پیدا کند.

سمیعی در مورد دلایل موافق بودن خود با بحث واردات خودرو توسط نمایندگان رسمی به ایران گفت: متاسفانه اگر این اتفاق رخ ندهد شاهد حضور خودروهای بی کیفیتی خواهیم بود که حتی به جای ایربگ، تنها یک برچسب که روی آن نوشته شده است ایربگ در خودرو دیده خواهد شد و این یکی از کوچکترین تقلب های رایج خودرویی است که می تواند زیان بسیاری به مردم و اعتمادشان وارد کند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل همین قانون مردم می توانند به خودروهایی که سوار می شوند از نظر ایمنی اعتماد کنند و این اتفاق هم در فروش و هم در رقابت بین برندها می تواند نقش مثبی بازی کند.

سرپرست فروش آرین موتور تابان در مورد رویکرد بازار خودرو نسبت به بازار های جهانی گفت: چنانچه این رویکردها تغییر نکند به مشکل بر خواهیم خورد و تنها راه تغییر رویکرد این است که باید خودمان اولین استارت را بزنیم تا فضا باز شده و ارتباطات بهتر و بیشتری میان صنعت خودرو ایران و جهان ایجاد شود.

وی وجود قوانین دست و پا گیر در بحث خودرو را نادرست خواند و افزود: میزان شرط و شروط هایی که در ابتدای امر برای نماینده یک برند خودروساز در کشور می گذاریم آنقدر زیاد است که ایشان کار کردن در ایران را از چرخه فعالیت های خودش خارج می کند.

سمیعی در مورد رشد بازار و افزایش سطح رضایت مشتریان از برندهای خودروسازی گفت: بهینه سازی بحث واردات، تغییر مدل های فروش، حمایت از حقوق مصرف کننده، نظارت بر روی قیمت گذاری و از بین بردن بازار واسطه، بهترین استراتژی برای افزایش پویایی بازار خودرو و ارتقا سطح رضایت مندی مشتریان است.







 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.







 

کد خبر 59033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha