کد خبر 59063
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
خبر خوش برای معلولان صاحب خودرو

پرشین خودرو: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: خودروی معلولینی که دارای پلاک ویژه بوده، به طور رایگان مناسب سازی می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، حسین نحوی نژاد ضمن بیان آنکه در حال حاضر تعداد زیادی پلاک ویژه معلولین در کشور صادر شده است؛گفت: قصد داریم آن دسته از افرادی که دارای پلاک ویژه معلولین بوده و فرد معلول از خودروی عادی استفاده می‌کند را شناسایی کرده و از طریق قرارداد با بخش غیر دولتی، خودروهایشان را به صورت رایگان مناسب سازی کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرحله شناسایی هستیم و تا کنون با دو موسسه که در این زمینه فعالیت می‌کنند وارد مذاکره شده‌ایم و این طرح در سال جاری اجرایی خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به مشکلات واردات خودروهای خارجی توسط معلولین در کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه ورود خودروهای خارجی معلولین به کشور مشکلاتی داشتیم، از جمله آنکه بسیاری از معلولان واجد شرایط به لحاظ مادی و مالی دچار مشکل بوده و به همین دلیل نیز مجبور می‌شدند تا امتیاز خود را به واسطه‌ها و دلالان بفروشند.

نحوی نژاد ادامه داد: به همین دلیل واردات این خودروها را متوقف کردیم و با خودروسازان داخلی وارد مذاکره شدیم و نهایتا «پارس خودرو» مسئولیت مناسب سازی خودروهای معلولین را بر عهده گرفت.

وی تصریح کرد: به این ترتیب از این پس خودروهای معلولین با همان امتیازها و تخفیف‌هایی که برای خودروهای وارداتی قائل بودیم توسط خودروساز داخلی ساخته خواهد شد.

نحوی‌نژاد تصریح کرد:‌ این معافیت‌ها حدود 40 میلیون تومان می‌شد که در حال حاضر در اختیار خودروساز داخلی قرار گرفته تا خودروی ساخت داخل را به شکل مناسب سازی شده به معلولین تحویل دهد.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 59063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی احمدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    1 0
    باسلام وخسته نباشید خدمت دست اندرکاران محترم اینجانب برای خودرو قبلا ثبت نام نکرده ام درضمن معلول جسمی حرکتی میباشم آیا این امکان برای بنده فراهم خواهدبود؟ ممنون
  • احمدعلی زیوری ایمان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    1 0
    با سلام بنده داری یکدستگاه پراید مدل پایین و فرسوده هستم که با یک اهرم گاز و ترمز غیر استاندارد و کلاچ برقی مناسب سازی شده، که به علت سوختن کلاچ برقی قادر به استفاده نیستم. لذا از مسئولین محترم خواهشمندم بنده نوازی فرموده و برای مشکل بنده، کاری کنند. گر دست فتاده ای بگیری مردی.
  • سجاد سیاهپور ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام و خسته نباشید اینجانب سجاد سیاهپور دارای معلولیت جسمی حرکتی هستم که شدیدا نیاز به ماشین سواری دارم که بتوانم با آن امرار معاش داشته باشم الان هم یکدستگاه پیکان مدل 77بدون هیچ نوع امکاناتی فقط پلاکش ویژه هست دارم اینم هر روز خراب هست و نمیتوانم تا سر کوچه هم رفت از شما خواهش میکنم برا ما که گواهینامه داریم پلاکش ویژه هم که داریم پس یه ماشین درست و ترمزی بصورت قسطی تحویل دهند بخدا ما هم آدم هستیم. ممنون از شما
  • مجید صفایی پور هستم ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    باسلام بنده ماشین دارم‌باپلا ک ویژه ولی سادست اگر امکان دارد باماشین مناسب سازی عوض کنم وچرا سایت ثبت نام خودرو برای معلولان باز نمی شود
  • ایمان دانش ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام من عضو بهزیستی البرز هستم و مشکل جسمی حرکتی و دیسک کمروسیاتیک و شنوایی و ... دارم. خوروی از دم قسط ندارید تا 20 میلیون پرداخت کنم اگر لطف کنید سپاسگذارم