کد خبر 59138
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
استاد سرقت پراید دستگیر شد

پرشین خودرو: بارها پراید سرقت کرده‌ام، عمده سرقتها را نیز در یافت آباد، شهرک ولیعصر و میدان آزادی انجام داده‌ام، بعد از سرقت، خودروهای سرقتی را به مکان خلوتی می‌بردم و قطعات آن را باز و سپس خودرو را رها می‌کردم ...

به گزارش «پرشین خودرو»، ساعت 14 هفدهم مرداد سال جاری مأموران انتظامی حین گشت‌زنی در جاده اسلامشهر به خودروی پراید هاچ‌بک سفید رنگی مشکوک شدند و زمانیکه به راننده خودرو دستور ایست دادند، راننده پراید بدون توجه به دستور ایست، پا به فرار گذاشت همچنین مأموران با استعلام از سامانه جامع ثبت اطلاعات پلیس متوجه سرقتی بودن خودرو در 15 خرداد سال جاری شدند.

تعقیب و گریز مأموران با خودروی فراری ادامه داشت تا اینکه آنها پس از شلیک چهار گلوله توانستند لاستیک خودرو را هدف قرار دهند و راننده پراید پس از دست دادن توان کنترل خودرو، با خودرو دیگری تصادف کرد و پس از متوقف شدن پراید، پیاده پا به فرار گذاشت که سرانجام لحظاتی بعد توسط مأموران بازداشت شد.

پس از بازداشت راننده پراید، وی هویت خود را یاسر معرفی کرد و مدعی شد شخص دیگری به نام سعید صاحب خودروی سرقتی است.

یاسر پس از انتقال به اداره آگاهی در اظهاراتش به مأموران گفت: در کیش مشغول کار هستم، چندی قبل بعد از مدتها به تهران آمدم و در مسیر بازگشت با دختری به نام زیبا آشنا شدم، پس از دیدار مجدد با زیبا، به منزل وی رفتم که سعید را آنجا دیدم البته زیبا از دوستان قدیمی و سعید نیز از دوستان دوران ابتدایی من بود و از حدود 10 سال قبل آنها را ندیده بودم، ساعتی قبل خودروی پراید را از سعید تحویل گرفتم و قرار شد من، سعید، زیبا، اکبر و دوستش به فرحزاد برویم، سعید و زیبا سوار بر موتور شدند، اکبر و دوستش نیز سوار بر موتور دیگری بودند و من تنها در پراید بودم که دستگیر شدم.

پس از اعتراف یاسر به سرقت خودرو، تلاش برای دستگیری دیگر همدستان وی آغاز شد و 14 مرداد سال جاری مأموران برای دستگیری سعید اقدام کردند اما متوجه شدند وی یک هفته قبل توسط مأموران انتظامی شهرستان بهارستان بازداشت شده و اکنون در اختیار مأموران کلانتری 161 ابوذر تهران قرار دارد.

روز گذشته سعید سی ساله به دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شد و در اظهاراتش به بازپرس شعبه پنجم این دادسرا گفت: 16 بار به جرم سرقت و مواد مخدر به زندان رفته‌ام، مدتی قبل از زندان آزاد شدم و به خاطر تأمین مخارجم و تهیه پول مواد مخدر دست به سرقت زدم، این بار نیز در خانه یکی از دوستانم در حال استعمال مواد مخدر بودم که دستگیر شدم، من با یاسر و زیبا دوست بودم، در یکی از سرقتها با آنها به کیانشهر رفتیم و در آنجا یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی را سرقت کردم.

وی که به «سعید سیاه» شهرت دارد در ادامه اظهاراتش به بازپرس گفت: بارها پراید سرقت کرده‌ام، عمده سرقتها را نیز در یافت آباد، شهرک ولیعصر، میدان آزادی انجام داده‌ام، بعد از سرقت، خودروهای سرقتی را به مکان خلوتی می‌بردم و قطعات آن را باز و سپس خودرو را رها می‌کردم، پس از باز کردن قطعات خودروهای مسروقه، ضبط، باند، باطری و لاستیک زاپاس آنها را به قیمتی بین 100 تا 200 هزار تومان می‌فروختم.

همچنین پس از اظهارات سعید، پسر بیست و سه ساله‌ای که مورد زورگیری سعید و دوستانش قرار گرفته بود در اظهاراتش به بازپرس گفت: ساعت 21:40 بیست و سوم تیر سال جاری در اتوبان تهران ـ قم سر پل آزادگان سوار بر خودروی پرایدی شدم که بعد از دقایقی سه سرنشین پراید با تهدید چاقو از من زورگیری کردند و مدارک شناسایی، 700 هزار تومان وجه نقد و وسایلم را به سرقت بردند.

با اعتراف یاسر به سرقت خودرو پراید، وی برای ادامه تحقیقات به دستور بازپرس پرونده در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

کد خبر 59138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha