خودروهای «آئودی» سبز شدن چراغ را به راننده خبر می‌دهد

پرشین خودرو: آئودی سیستم جدیدی را معرفی کرده است که می‌تواند با ارتباط با سامانه‌های ترافیکی، زمان سبز شدن چراغ قرمز را به راننده اطلاع دهد تا به روان شدن ترافیک شهر‌ها کمک کند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از زومیت، شرکت خودروسازی آئودی نخستین سیستم ارتباط خودرو با زیر ساخت‌ها را با نام اطلاعات چراغ راهنمایی (Traffic Light Information) معرفی کرده است که می‌تواند به خودروهای این شرکت زمان سبز شدن چراغ قرمز را اطلاع دهد.

این سیستم به زودی در مدل‌های ۲۰۱۷ خودرو‌های Q7، A4 و A4 Allroad به کار گرفته خواهد شد. استفاده از این سامانه در تعدادی از شهرها و مناطق شهری در ایالات متحده امکان‌پذیر خواهد بود و رانندگان این خودروها از زمان سبز شدن چراغ قرمز مطلع خواهند شد.

نحوه‌ی کار این تکنولوژی به این صورت است که سیستم ارتباطی خودرو به صورت آنلاین و مستقیم سیگنالی را از مرکز کنترل ترافیک دریافت می‌کند (مرکز کنترل ترافیک محلی است که در آن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی زمان‌بندی و کنترل می‌شوند). سپس سیستم زمان باقی مانده برای سبز شدن چراغ قرمز را محاسبه کرده و در صفحه پشت آمپر یا سیستم نمایشگر سربالا (HUD) نشان داده می‌دهد. 

 

آئودی

 

به گفته‌ی Pom Malhotra، مدیر کل تکنولوژیهای ارتباطی آئودی، این سیستم نخستین قدم آئودی برای یکپارچه‌سازی ارتباط خودرو با زیرساخت‌ها است. این سیستم در آینده می‌تواند با سامانه‌های رهیاب ماهواره‌ای و سیستم استاپ/استارت خودرو یکپارچه شود که می‌تواند به بهتر شدن جریان ترافیک در شهرها کمک کند. ضمنا این سامانه می‌تواند با کاهش زمان سفرهای شهری، مصرف سوخت خودروها را نیز کاهش دهد.

این سرویس از پاییز ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. این سرویس در مرحله‌ی اول در ایالات متحده پیاده خواهد شد.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

کد خبر 59189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha