کد خبر 59241
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
گشودن پیست موتورسواری برای زنان

پرشین خودرو: رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی گفت: درهای پیست موتورسواری به روی ورزشکاران زن گشوده شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی، «محمود صیدانلو» در آئین آغاز فعالیت موتورسواری زنان افزود: علاقه مندی زنان و دختران و استعدادهای فراوان زنان در این رشته، ما را بر آن داشت تا زمینه را برای حضور بانوان در رشته موتورسواری فراهم کنیم.

وی گفت: فعالیت و راه اندازی رشته موتورسواری برای زنان با همت و تلاش وزارت ورزش و جوانان به ثمر نشست و توانستیم مجوز فعالیت زنان ورزشکار این رشته را بگیریم.

رئیس فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری گفت: این مجوز، امید به حرکت و پویایی را در جامعه بیشتر می کند و امیدواریم در سراسر کشور با برنامه ریزی که در حوزه آموزش بانوان موتورسوار صورت می گیرد، شاهد حضور قوی و حرفه ای موتورسواران زن همه استان ها در عرصه مسابقات داخلی و حتی رقابت های جهانی باشیم.

صیدانلو در ادامه افزود: البته نباید با ایجاد حاشیه و مسائلی که مانع پیشرفت ما در این رشته ورزشی در بخش زنان است، این فرصت را از بین ببریم.

وی خطاب به ورزشکاران زن حاضر در این نشست تاکید کرد: با توجه به اینکه بحث ورزش موتورسواری ورزشی انفرادی است، باید مسائل فرهنگی، آموزشی، اخلاقی، حجاب توجه شود.

صیدانلو گفت: تلاش می کنیم تا امکانات مورد نیاز ورزشکاران زن در این رشته فراهم می شود و از امروز پیست های موتورسواری در سراسر کشور به روی بانوان ورزشکار باز و شرایط برای حضور حرفه ای آنها فراهم است.

وزارت ورزش و جوانان اوایل ماه جاری موافقت خود را با راه اندازی رشته موتورسواری بانوان در ایران با رعایت موازین اسلامی تحت نظارت فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی اعلام کرد.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

کد خبر 59241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    1 0
    چون تمام مشکلات کاملا حل شده است موتور سواری زنان باعث پویایی خیلی خیلی زیاد می شود