کد خبر 59271
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

پرشین خودرو:افرادی که بیماری های گوارشی دارند از خورد آب بین غذا خودداری کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد گفت: مصرف آب و مایعات میان وعده غذایی در کسانی که از سلامت گوارش بهره مند هستند عوارض خاصی در پی ندارد.
 
وی ادامه داد: آب جزء مواد ضروری مورد نیاز بدن است و نوشیدن آن به اندازه کافی برای سلامت فرد بسیار مهم است. در هنگام تشنگی عدم جایگزینی سایر مایعات به جای آب توصیه می شود. برای مثال ممکن است با افزایش مصرف چای و دفع ادرار ، موجبات کم آبی بدن فراهم شود.
 
آگاه در خصوص زمان مناسب برای خوردن آب تصریح کرد : نوشیدن آب در اول صبح و هنگام خواب به متابولیسم و دفع مناسب تر مواد زائد از بدن و همچنین درمان خشکی روده کمک می کند. برای درمان افراد مبتلا به یبوست روزانه مصرف 7 تا 8 لیوان آب بسیار موثر است.
 
این فوق تخصص گوارش و کبد، اظهار داشت: مصرف آب میان وعده غذایی  بر غلظت آنزیم های گوارشی تاثیر می گذارد و زودتر احساس سیری دست می دهد، همچنین نوشیدن آب قبل از غذا موجب رقیق شدن اسید معده و ایجاد بی اشتهایی در برخی افراد می شود.
 
وی افزود: استفاده از آب میان وعده غذایی در افرادی که رفلاکس معده دارند موجب افزایش برگشت اسید معده و تشدید عوارض این بیماری می شود.
 
 آگاه در رابطه با عوارض نوشیدن آب یخ بیان کرد: مصرف آب سرد در افراد با معده حساس و مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر منجر به اسپاسم معده می شود، همچنین نوشیدن آن پس از انجام فعالیتهای بدنی شدید، موجب انقباض عضلانی و معده درد می شود.
 
وی در خصوص مناسب ترین زمان برای نوشیدن آب یادآور شد:  بهترین زمان استفاده از آب حداکثر تا نیم ساعت قبل و یا با توجه به نوع و حجم  غذا یک تا سه ساعت پس از آن است.
 
 
 
 
برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
 
 
منبع: باشگاه
کد خبر 59271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha