کد خبر 59309
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
نوسازی 6000 اتوبوس شهری و عمومی

پرشین خودرو: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در خصوص کاهش آلودگی هوای مشهد، گفت: گازوئیل استاندارد و بنزین استاندارد یورو 4 در بیشتر جایگاه‌های سوخت مشهد توزیع شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین پارک علمی آموزشی «بازیما» در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای مشهد، اظهار کرد: این طرح در سه سال دولت یازدهم با جدیت بیشتر و به طور ویژه اقداماتی را در جهت کاهش آلودگی هوا انجام داده است که نتایج خوبی را در پی داشته است؛ مهم‌ترین این اقدامات از این قرار است که گازوئیل استاندارد و بنزین استاندارد یورو چهار تقریبا در تمام جایگاه‌های سوخت مشهد توزیع شده، نیروگاه و تمام صنایعی که در مرحله اول باید از گاز طبیعی استفاده کنند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: توجه به حمل و نقل عمومی، حمایت از سوی دولت، توسعه مترو، توسعه فضای سبز همچنین توجه به مشارکت مردم در بحث کاهش آلودگی هوا مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این موارد برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان حفاظت از محیط زیست و دولت نیز قرار دارد.

ابتکار اضافه کرد: در حال حاضر یک مرکز پایش بسیار خوبی را با استقرار حدود 23 ایستگاه در نقاط مختلف شهر و با همکاری شهرداری مشهد به صورت فعال در اختیار داریم؛ همچنین اطلاعات لحظه‌ای مربوط به وضعیت آلودگی شهر مشهد در اختیار مرکز پایش قرار داده می‌شود و اطلاعات در این مرکز پردازش می‌شود.

وی در خصوص برش کاهش آلودگی هوا، یادآور شد: در این برش دولت برای سال جاری به طور خاص به بحث خودروهای فرسوده می پردازد؛ 60 هزار تاکسی فرسوده شهرهای مختلف کشور در مرحله اول بر اساس طرح مذکور از بهمن سال گذشته تبدیل به احسن می‌شوند، ثبت‌نام این 60 هزار تاکسی فرسوده تقریبا تکمیل شده و مراحل آن در حال طی شدن است.

ابتکار خاطرنشان کرد: علاوه بر مینی‌بوس‌ها برای اتوبوس‌های کلان‌شهرها پیش‌بینی شده است که 6000 اتوبوس تبدیل به احسن شود و به طور کلی ناوگان حمل و نقل عمومی در وهله اول از طریق سیستم بانکی و با حمایت‌های دولت در این زمینه تامین می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: اگر مردم دارای خودروی شخصی هستند انجام معاینه فنی حائز اهمیت است که دولت در این زمینه گام‌های مهمی را با همکاری راهبر ناجا برداشته است؛ مشارکت مردم در انجام‌سازی فنی خودروها، توجه بیشتر به استفاده از روش‌های حمل و نقل پاک مانند دوچرخه‌سواری، استفاده از پیاده‌روی، اتوبوس و مترو به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

وی ضمن قدردانی از سازندگان و سرمایه‌گذاران مجموعه پارک بازیما، اظهار کرد: مشارکت مردم برای آموزش در زمینه محیط زیست و ارتقاء سطح علمی و آگاهی آن‌ها جزو موضوعاتی است که به زندگی‌شان ارتباط دارد و امیدواریم مردم و کودکان‌شان با ارتقاء سطح آگاهی خود نسبت به محیط زیست و طبیعت با حساسیت و دقت بیشتر رفتار کنند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: این مجموعه دارای جاذبه‌های زیادی است برای کودکانی که به فراگیری علوم همراه با بازی و تجربه علاقه‌مندند به شمار می‌رود.

ابتکار در خصوص برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز محیط بانان در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در این مراسم حدود 100 نفر از محیط بانان کشور حضور داشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند؛ فکر می کنم این فرصتی بود برای محیط بانان که تجدید بیعتی را با حضرت رضا(ع) داشته باشند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha