کد خبر 59388
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
مشخصات «رنجروور» 2017 اعلام شد

پرشین خودرو: لندروور مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت مدل‌های مختلف رنج‌روور اسپرت مدل ۲۰۱۷ را اعلام کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، زومیت نوشت: مدل بروزرسانی شده‌ی رنج‌روور اسپرت برای سال ۲۰۱۷ در بازار استرالیا معرفی شد. بزرگ‌ترین تغییر این مدل استفاده از پیشرانه جدیدی با نام اینجنیوم (Ingenium) و همچنین استفاده از سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی بهینه‌سازی شده است. رنج‌روور برای این مدل رنگ‌های بیشتری را هم عرضه کرده است. 

رنج‌روور اسپرت حالا در مدل جدیدی به نام SD4 S نیز قابل سفارش است؛ با داشتن قیمتی حدود ۹۰ هزار دلار، خرید آن را برای افراد بیشتری میسر می‌کند. قیمت این مدل ۹۰۰ دلار کمتر از مدل TDV6 S است که دیگر تولید نمی‌شود.

در سایر تیپ‌های رنج‌روور هم شاهد افزایش قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ دلار هستیم. البته قیمت مدل SVAutobiography Dynamics با ۱۵ هزار و ۷۷۵ دلار افزایش به ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ دلار رسیده است. قیمت نسخه هیبریدی SDV6 Hybrid Autobiography Dynamics با افزایش قیمت ۱۱ هزار و ۴۵۰ دلاری روبرو شده است که قیمت آن را به ۱۸۷ هزار و ۹۰۰ دلار رسانده است. همچنین تیپ HST برای سال ۲۰۱۷ از تیپ‌های این خودرو حذف شده است.

رنجروور

 

مدل جدید SD4 S نخستین خودروی شاسی بلند فول سایز لندرور است که از پیشرانه‌ی جدید ساخت جگوار لندروور با نام اینجنیوم استفاده می‌کند. این پیشرانه توربو دیزل ۴ سیلندر دارای دو لیتر حجم بوده و می تواند ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند.

 برای مقایسه بد نیست بدانید که پیشرانه‌ی ۲.۱ لیتری مرسدس بنز GLE با وجود داشتن حجم بیشتر اما قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند، بی ام و X5 دیزلی نیز با دارا بودن پیشرانه ۲ لیتری می توانند ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. پیشرانه دیزلی ولوو XC90 نیز با دارا بودن ۲ لیتر حجم توانایی تولید ۲۲۱ اسب بخار نیرو و ۴۷۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید تمامی این مدل‌ها دارای قدرت خروجی کمتری در مقایسه با رنج‌روور هستند، این در حالی است که بی ام و ولوو از سیستم تویین توربو استفاده می‌کنند.

این پیشرانه‌ی جدید به لطف توان بالاتر خود دارای مصرف سوخت کمتری نسبت به قبل است؛ به طوری که مصرف سوخت ۶.۹ لیتری مدل TDV6 S حالا با ۱۰ درصد کاهش به ۶.۲ لیتر در مدل SD4 S رسیده است. 

یکی از برجسته‌ترین نکات پیشرانه اینجینیوم استفاده از ۲ سیستم اگزوز دوتایی است که آن را متمایز از سیستمهای دوتایی تکی موجود در پیشرانه‌های ۸ و ۶ سیلندر می‌کند؛ در پیشرانه‌های وی شکل یا خورجینی در هر سمت بلوک یک اگزوز تکی وجود دارد. البته در مدل SVR از سیستم اگزوز چهارتایی استفاده شده است.

پیشرانه‌ی اینجینیوم تنها در مدل‌های ۵ نفره رنج‌روور قابل سفارش است و همراه آن می‌توان سیستم از نوع بادی و یا از نوع فنر لول را سفارش داد.

 

رنجروور

 

رنج‌روور اسپرت برای سال ۲۰۱۳ از سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی جدید گروه لندروور با نام (InControl Touch Pro) استفاده می‌کند. این سیستم مجهز به صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی است که نسبت به صفحه نمایش ۸ اینچی قبلی ۲ اینچ بزرگ‌تر است. این سیستم جدید امکانات نرم افزاری و ارتباطی بیشتری را نسبت به قبل ارائه می‌دهد.

در این سیستم جدید می‌توان همانند تلفن‌های هوشمند با استفاده از دو انگشت روی نقشه زوم کرد که به این قابلیت اصطلاحا Pinch-and-zoom گفته می‌شود. همچنین همانند تلفن‌های لمسی امکان استفاده ازحرکت Swipe وجود دارد تا بتوان با کمک آن بین منوها حرکت کرد.

در مدل سال ۲۰۱۷ سیستم ترمز اضطراری خودکار به صورت استاندارد عرضه می‌شود، ضمن این که آپشن‌هایی مانند حسگر پارک عقب، کروز کنترل، محدود کننده‌ی سرعت و سیستم هشدار خروج از خط همانند قبل موجود هستند.

در صورت سفارش پکیج Drive Pro Pack آپشن‌هایی مانند کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی صف، سیستم کمکی ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کنترل حرکت بین خطوط و همچنین سیستم کنترل فرمان نیز موجود هستند. سیستم کنترل فرمان می‌تواند با فرمان دادن به خودرو از برخورد با خودرویی که در نقطه‌ی کور راننده قرار دارد جلوگیری کند و در صورت لزوم حتی می‌تواند خودرو را کاملا متوقف کند. 

 

رنجروور

 

یکی دیگر از سیستم‌های پیشرفته‌‌ای که رنج‌روور اسپرت را تبدیل به یکی از برترین‌های این کلاس کرده است سیستم کنترل خودکار مانور تریلر است. در این سیستم تنها کاری که راننده باید انجام دهد، استفاده از کنترلر چرخان موجود در خودرو برای تعیین مسیر است و کنترل گاز و ترمز بر عهده‌ی خودرو است.

قابلیت آفرود همواره بخشی از شخصیت خودروهای لندروور و رنج‌روور بوده است. در مدل جدید سیستمی با نام Low Traction Launch موجود است که می‌تواند میزان گشتاور ارسالی به هر چرخ را تنظیم کند؛ این سیستم زمانی وارد عمل می‌شود که راننده قصد شتاب‌گیری بر روی سطح لغزنده را داشته باشد، در چنین شرایطی این سیستم از از دست رفتن چسبندگی خودرو با سطح زمین جلوگیری می‌کند.

در نهایت نیز بسته‌ی design pack به مالکان رنج‌روور این اجازه را می‌دهد تا رنج‌روور اسپرت خود را هر چه بیشتر به خودرویی خاص تبدیل کنند. در مدل‌های Dynamic هم از موادی به رنگ مشکی براق بر روی جلوپنجره، ورودی‌های هوای جانبی، ورودی هوای کاپوت، آیینه‌ها و درب صندوق عقب استفاده شده است. در مدل‌های اسپرت نیز این قطعات به رنگ قرمز هستند، ضمن این که کالیپرهای ترمز نیز به رنگ قرمز رنگ‌آمیزی شده‌اند.

برای مدل Autobiography Dynamics بسته‌ی خاص Bright Pack در دسترس است که شامل استفاده از رنگ نقره‌ای در جلو پنجره و کاپوت می‌شود. مدل ۲۰۱۷ رنج‌روور ۱۹ رنگ جدید را در لیست رنگ‌های قابل انتخاب خود می‌بیند که از سفید مرواریدی تا فلزی براق را شامل می‌شوند.

 

رنجروور

 

زمان ورود به بازار این خودرو برای سه ماهه اول سال آینده برنامه ریزی شده است. قیمت پایه این خودرو از ۹۰ هزار دلار برای مدل SD4 S آغاز شده و به ۲۳۳ هزار و ۵۰۰ دلار در مدل SVR هشت سیلندر سوپرشارژردار می‌رسد.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 59388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha