مشتریان از بالانشین های این گزارش دل خوشی ندارند/ سطح رضایتمندی کجای آمار قرار دارد؟

پرشین خودرو: در آماری که مربوط به ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت های خودروسازی است، برخی شرکت هایی که بیشترین شکایت ها را دارد در صدر جداول قرار دارند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو» در آخرین گزارش اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و کنترل ایران تنها 5 شرکت مرتبط با خدمات پس از فروش خودروهای ایرانی در مورد انطباق فعالیت های خود با الزامات آئین نامه اجرائی قانون حمایت از حقوق مصرف كنندگان خودرو بیش از 80 درصد هماهنگی داشته اند و سایر شرکت های به خصوص شرکت های وایسته به خودروسازان بزرگ جهان همچون تویوتا، پرشیا خودرو و ستاره ایران در رده های پایین تری از انتطباق با آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصف کنندگان خودرو قرار می گیردند.


همانطور که انتظار می رفت شرکت ایساکو و سایپا یدک با 772 و 520 تعمیرگاه مجاز بیشترین و مرتب خودرو، خودروسازی سینا و پرشیا خودرو هر کدام با 3 تعمیرگاه خودرو کمترین حضور تعمیرگاهی را در کشور به خود اختصاص داده اند.


یکی از اتفاقت جالب این است که بیشتر خودروهای معروف و وارداتی کمترین تعمیرگاه را در کشور دارا هستند و این مهم با توجه به افزایش استقبال عمومی از این برندها در آینده می تواند برای دارندگان این خودروها، مشکلاتی را ایجاد کند.


اما در مقایسه سطح رضایتمندی مشتریان از شرکت های خودروساز در حوزه خدمات پس از فروش اوضاع کمی فرق می کند زیرا در این ارزیابی ایرتویا (تویوتا)، معین موتور(پورشه)، اطلس خودرو( کیا موتور)، ستاره ایران(بنز)، پرشیا خودرو( بی ام و)، آسان موتور(هیوندا)، آرین موتور پویا( میتسوبیشی) بیشترین سطح رضایتمندی مشتریان را به خود اختصاص داده اند و از بین خودروسازان داخلی نیز مزدا یدک با کسب امتیاز 71 توانسته است جایگاهی را در بین بزرگان به خود اختصاص دهد.


حضور ایساکو و پارس خودرو با امتیاز 70 در رده های بعدی با توجه به افزایش انتقادات به کیفیت محصولات و لوازم یدکی خودروها، زیاد دور از انتظار نبود اما هم خانگی سایپا یدک با خودروسازان چینی زنگ خطر جدی برای این خودروساز ایرانی است که با وجود این همه امکاناتی که در دست دارد نتوانسته است در این حوزه حتی از چینی ها پیشی بگیرد.


متاسفانه در رتبه بندی شرکت های عرضه کننده خودروهای سبک در سال 94 هیچکدام رتبه یک را به خود اختصاص ندادند و 4 شرکت در رتبه 2، 13 شرکت در رتبه 3 و 3 شرکت باقی مانده رتبه ای بهتر از 4 بدست نیاوردند.


اما جالب است بدانید با تمام صحبت ها و آمارهایی که در مورد بالا و پایین بودن سطح رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش اعلام شده است، اغلب شرکت هایی که در این پارامتر نمره پایینی کسب کرده اند در رتبه بندی نهایی از سایرین پیشی گرفته و در رتبه های دوم قرار دارند.


با این حساب در بین شرکت های خودروساز و واردکننده خودرو با بیش از 10 تعمیرگاه مجاز به ترتیب ایساکو، مزدا یدک، پارس خودرو، سایپا یدک، اطلس خودرو، زامیاد سبک، بم خودرو، آسان موتور، مدیا موتور، مدیران خودرو،آرین موتور و ایرتویا با رتبه 2 تا رتبه 3 قرار گرفته اند و در بین شرکت هایی که کمتر از 10 تعمیرگاه مجاز دارند نیز به ترتیب نام معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو، ستاره ایران، رامک خودرو، آلفا موتور، مدیران خودرو و نیرو خودرو آسیا به چشم می خورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 59430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha