کد خبر 59445
۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
4 محصول جدید «سایپا» برای سال 95

پرشین خودرو: رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک گروه خودروسازی سایپا در نشست هم اندیشی سایپا با شرکت های بیمه ای به خبرنگاراان گفت: صادرات گروه سایپا شامل خودرو، قطعه و خدمات مهندسی پارسال به 85 میلیون دلار رسید.

به گزارش «پرشین خودرو»، قره ئی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک سایپا اضافه کرد: کسب سهم 60 درصدی از صادرات خودروهای سواری در کشور، تولید محصولات جدید شامل ساینا، چهار مدل برلیانس و رنو ساندرو، مذاکره با خودروسازان برتر جهان برای سرمایه گذاری مشترک و همچنین دستیابی به تفاهم برای تاسیس شرکت مشترک را از مهمترین اقدامات پارسال سایپا عنوان کرد.


وی از افزایش میانگین تولید روزانه خودرو از 831 دستگاه در مهر 1394 به 989 دستگاه در اسفند همان سال( افزایش 139 درصدی) خبر داد.


رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک گروه خودروسازی سایپا تولید خودرو در سال 1391 را 397 هزار و در سال 1392 را 314 هزار دستگاه اعلام کرد.


همچنین در سال 1393، 417 هزار و پارسال 372 هزار دستگاه تولید شد.


این مسئول گفت: برنامه امسال سایپا برای تولید خودرو 530 هزار دستگاه است که با توجه به تولید خودرو در پنج ماه نخست، این برنامه تحقق خواهد یافت.


وی گفت: مردادماه امسال 50 هزار دستگاه خودرو تولید شده است که ادامه این روند، کل برنامه در تولید 530 هزار دستگاه را پوشش خواهد داد.


رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک گروه خودروسازی سایپا همچنین از معرفی چهار محصول جدید شامل ساندروجدید، CS35، 212 و پادرا در سال 1395 خبر داد.


پیشینه همکاری شرکت های خودروسازی سایپا و سیتروئن به 50 سال پیش با تولید ژیان برمی گردد و یک ماه پیش نیز تفاهمنامه تاسیس شرکت مشترک سایپا و سیتروئن را امضا کردند.


قرار است سرمایه گذاری در این همکاری 50-50 باشد و نخستین محصول مشترک تا پایان سال 2017 به بازار عرضه شود.


آن زمان، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه امضای این قرارداد به خبرنگاران گفت: آورده شرکت سایپا 50 درصد سهام سایپا کاشان است و به این ترتیب 50 درصد سهام شرکت سایپا کاشان به قیمت کارشناسی رسمی جمهوری اسلامی ایران به شرکت سیتروئن واگذار شد. این قرارداد، شامل قطعه سازی داخلی، طراحی داخلی و توسعه محصول و صادرات 30 درصدی در شبکه سیتروئن خواهد بود.


وی در مورد سرمایه گذاری مشترک در این طرح گفت: حجم سرمایه گذاری برای ایجاد شرکت مشترک در مرحله نخست 300 میلیون یورو است.






 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 59445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha