کد خبر 59480
۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور

پرشین خودرو: راهکارهای شورای شهر برای حل مشکلات پیاده‌راه ۱۷ شهریور و حواشی پروژه «ایران زمین» و دریاچه چیتگر در نشست امروز شورای شهر تهران تشریح شد.

به گزارش «پرشین خودرو» ، مهدی چمران در جلسه روز سه شنبه شورا با تبریک به مدال‌آوران المپیک خبر داد: در جلسه‌ای از تمام افتخارآفرینان المپیک به ویژه کیمیا علیزاده تقدیر و تشکر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای شورا برای حل مشکلات خیابان ۱۷ شهریور گفت: بحث‌های مفصلی طی چند سال گذشته در خصوص این پیاده‌راه انجام شده بود، قرار بود مراسم‌های آیینی و فرهنگی در این پیاده‌راه اجرایی شود، اما طی این سال‌ها مشکلاتی برای مردم به وجود آمده بود که از روز اول هم ما می‌دانستیم و هم مردم.

چمران با بیان اینکه مراسم‌های بزرگی در ایام عاشورا و تاسوعا در میدان امام حسین (ع) برپا شده است، گفت: اما اهالی مشکلاتی داشتند که سبب شد کمیسیون حقوقی و نظارتی کار تحقیقاتی دقیقی بر روی این پیاده‌راه انجام دهند. پیش‌ از این نیز شهرداری‌ و مشاور طرح نظرسنجی‌هایی را انجام داده بودند، اما شورا طی یک نظرسنجی بی‌طرفانه از اهالی و کسبه مشکلات را استخراج و با مطالعه راهکارهایی را پیشنهاد کرد. هر چند این مطالعات همچنان ادامه داد زیرا معتقدیم چه یک ماه زودتر چه یک ماه دیرتر تصمیم‌گیری شد، باید یک تصمیم‌گیری علمی باشد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با ایجاد این پیاده‌راه دسترسی‌های مستقیم به برخی کوچه‌ها قطع شده بود، گفت: اصلاح معابر، ایجاد یک خط اتوبوس که بهتر است برقی باشد از میدان امام حسین به میدان خراسان برای حل این مشکل پیش‌بینی شد. همچنین برای حل مشکل عدم امنیت اخلاقی و اجتماعی، استقرار یک کانکس کلانتری یا یک ساختمان پیش‌بینی شده است تا پلیس در این پیاده‌راه مستقر شود. همچنین اتومبیل‌فروشی‌هایی که بعد از این پیاده‌راه‌ سازی کسبشان تعطیل شده بود، مکانی در خاوران برای آنها پیش‌بینی شده، هر چند مغازه‌های کنونی خود را نیز دارند اما باید کسب دیگری در آن دنبال کنند.

وی با بیان اینکه از پیشنهادات شورا عده‌ای راضی هستند و عده‌ای ناراضی و معتقدند باید شرایط به گذشته بازگردد، گفت: با هماهنگی پلیس پیش‌بینی شده این پیاده‌راه از خیابان صفا به پایین بازگشایی شود تا مشکلات منطقه حل شود.

به گفته چمران، این راهکارها تا مدتی اجرایی می‌شود و دوباره شورا از روند حل مشکلات ساکنان ۱۷ شهریور گزارشی تهیه خواهد کرد.

حرف مرد دو تا باشد/ پیاده‌راه ۱۷ شهریور به طول کامل بازگشایی شود

محمدحقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه در یکی از سخنرانی‌های شهردار، وی اعلام کرد حرف مرد دوتاست، گفت: طرح پیاده‌راه ۱۷ شهریور از اساس اشتباه بوده و مطالعه و پیوست‌های لازم را که مورد تایید شورا باشد، نداشته است. اعضای شورا نیز با مردم صحبت کردند و می‌توان گفت مردم پیاده‌راه ۱۷ شهریور به روز سیاه نشسته‌اند. یک پاساژ چهار طبقه، سه طبقه‌اش تخلیه کامل شده است و تنها یک طبقه‌اش فعالیت تجاری دارد که یکی از مغازه‌داران می‌گفت ۴ هزار تومان در روز فروش کرده است. یکی از ساکنان قدیمی محله نیز گلایه می‌کرد غروب‌ها مجبور هستیم کودکان خود را در خانه حبس کنیم، زیرا محله امنیت لازم را ندارد.

این حجم آهن برای نماد میدان امام حسین نشانه چیست؟

در ادامه حقانی با انتقاد از نماد میدان امام حسین گفت: این میدان پیش از این فضای مناسب و زیبایی داشت اما نماد تازه آن که پر از آهن است نشانه چیست؟

وی از رئیس شورا درخواست کرد این پیاده‌راه به حالت اولیه بازگردد تا کاسبانی که چندین سال است وضعیت مالی مناسبی ندارند، مشکلاتشان برطرف شود.

درخواست شفاف‌سازی برای گزارش بازرسی در خصوص واگذاری املاک

در ادامه این جلسه غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به سالروز کودتای ننگین ۲۸ مرداد گفت: نام مصدق در صنعت نفت و تاریخ معاصر ماندگار است و نیازی ندارد برای این ماندگاری نامش در خیابان یا میدانی گذاشته شود، اما ۶۰ سال است یکی از خیابان‌های اصلی قاهره به نام مصدق نامگذاری شده، بنابراین بر اساس وظیفه تاریخی پیشنهاد می‌کنم خیابان پارک وی یا خیابان نفت به نام دکتر مصدق فرزند پاک میهن و اسطوره دموکراسی نامگذاری شود.

انصاری همچنین از هیات رئیسه خواست تمامی مسائل شورا را به طور شفاف با اعضا در میان بگذارند.

وی توضیح داد: مدتی سازمان بازرسی در مورد واگذاری املاک به صورت غیر قانونی به شورا گزارشی داده که از چشم اعضا پنهان مانده است.

درخواست تعیین تکلیف گودبرداری ایران زمین/ واگذاری املاک به صورت غیرقانونی ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود

در ادامه احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی در خصوص تذکر انصاری گفت: گزارش‌هایی که داده شده در خصوص واگذاری‌های خارج از قانون، املاک و آپارتمان‌هایی است که بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان ارزش دارند و این میزان از حقوق شهروندان در این واگذاری‌ها پایمال شده و وظیفه شورا صیانت از حقوق مردم است.

او در ادامه با اشاره به گودبرداری خیابان ایران زمین گفت: شورای چهارم از سال اول پیگیر این ماجرا بوده و به نظر می‌رسد باید هر چه سریعتر در خصوص آن تعیین تکلیف شود، زیرا ایمنی این گودبرداری زمان خاص خود را دارد که چمران در توضیح این تذکر گفت: این موضوع به طور دائمی رصد می‌شود و در حال حاضر این گود تقریبا پر شده و خطری ندارد.

حکیمی‌پور اضافه کرد: بر اساس اطلاعات ما رفع خطر کامل از این گود شده است.

وی در ادامه خواستار آن شد که گزارشی در خصوص جلسات مشترک شورا با کمیسیون تهران و کلانشهرها ارائه شود.

درخواست ارائه گزارش شهردار منطقه ۲۲/ نفوذ آب دریاچه به ساختمان‌ها

در ادامه این جلسه، عبدالحسین مختاباد با انتقاد از پراکنده‌کاری‌های فرهنگی در شهرداری گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگی در شهرداری اتفاقاتی می‌افتد که قدیمی و دنباله‌دار است. در زمان تعیین بودجه فرهنگی، دوستان مشورت‌هایی را با شورا می‌گیرند اما تا سال دیگر و تصویب بودجه، هیچ کدام از آن انتقادات و مشورت‌ها در اجرا عمل نمی‌شود.

وی ادامه داد: سوء مدیریت و پراکنده‌کاری در حوزه فرهنگ باعث شده تاثیرگذاری در این حوزه نداشته باشیم. ما باید فکری اساسی برای انسجام فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم.

مختاباد در ادامه با اشاره به مشکلات منطقه ۲۲ گفت: به جز ساخت و سازهای این منطقه، بر اساس گزارشات مردمی که به ما داده‌اند، به دلیل عدم استحکام کف دریاچه، این آب به برخی از ساختمان‌های اطراف نفوذ پیدا کرده که درخواست می‌شود شهردار منطقه در جلسه‌ای در این خصوص توضیح دهد.

وی در ادامه با انتقاد از برخوردهایی که در سطح کشور با کنسرت‌های موسیقی می‌شود گفت: جامعه‌ای که موسیقی ندارد تمدن ندارد و مانند بدنی می‌ماند که در آن خون آلوده است.

مختاباد با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از واحد موسیقی صدا و سیما در سال ۷۵ گفت: مقام معظم رهبری دو ساعت در واحد موسیقی حضور داشتند و سخنانی در این خصوص بیان داشتند که نشان از توجه ایشان به موضوع موسیقی است.

وی تاکید کرد: شاخص انقلاب اسلامی ایران اهمیت و توجه به هنر است. مختاباد از برخوردکنندگان با موسیقی خواست به قانون پایبند باشند.






 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha