کد خبر 59547
۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
فروش لامبورگینی 2 برابر می‌شود؟

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی که به تولید خودروهای لوکس اشتغال دارد، انتظار دارد پس از عرضه مدل SUV خود به بازار شاهد دست کم دو برابر شدن فروش خود به میزان سالانه 7 هزار دستگاه تا سال 2019 میلادی باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، فرصت امروز نوشت: اما به گفته «استفانو دومینیکالی» مدیر اجرایی این شرکت ایتالیایی، افزایش تولید به معنای عدم تمرکز لامبورگینی روی مدل های اسپورت خود نبوده و تولید این مدل ها همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت.

لامبورگینی به دنبال افزایش 2برابری فروش خود در سال 2019در این راستا «دومینیکالی» در گفت وگوی خود با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که شرکت خودروسازی لامبورگینی قصد دارد تیراژ تولید خودروهای سوپر اسپورت خود را به 3500 دستگاه در سال افزایش دهد.

مدیر اجرایی لامبورگینی همچنین اعلام کرد که شرکت متبوعش انتظار دارد مدل SUV آن نیز از شرایط فروش خوبی برخوردار شده و دست کم با آمار فروش مدل های سوپر اسپورت برابری کند. این در حالی است که مدیران لامبورگینی معتقدند در صورت وجود تقاضای بیشتر در بازار ممکن است تیراژ مدل SUV این برند لوکس ایتالیایی رشد بیشتری نسبت به سایر مدل های تولید شده توسط آن داشته باشند.

لازم به ذکر است شرکت خودروسازی لامبورگینی ایتالیا یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان محسوب می شود.

گفتنی است خودروی SUV لامبورگینی که نخستین مدل تولید شده در این کلاس توسط این برند مشهور و لوکس ایتالیایی است در سال 2018 میلادی و با قیمت پایه 200 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز «استفانو دومینیکالی» مدیراجرای لامبورگینی در گفت وگوی خود با رسانه ها اعلام کرد که با توجه به استقبال خریداران آمریکایی از خودروی SUV لامبورگینی، انتظار دارد فروش این خودرو از مرز 3500 دستگاه فراتر رفته و همه را غافلگیر کند.

مدیر اجرایی این خودروساز ایتالیایی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که محصول جدید برند لوکس ایتالیایی می تواند موجب ارتقای بیش از پیش جایگاه این برند در جهان شده و به نوعی بازی را به سود لامبورگینی تغییر دهد.

گفتنی است تلاش های مدیران لامبورگینی در زمینه افزایش تیراژ تولید این شرکت به معرفی مدل های جدید محدود نشده و این خودروساز محبوب ایتالیایی قصد دارد با افزایش تعداد نمایندگی های خود از 132 به 160 در سراسر جهان، شبکه فروش خود را تقویت کرده و زیرساخت های لازم برای افزایش تولید محصولاتش را ایجاد کند.

این تقویت شبکه فروش در حالی صورت می گیرد که 30 درصد از نمایندگی های فروش لامبورگینی در آمریکا (بزرگ ترین بازار این برند لوکس ایتالیایی) قرار دارد.

شایان ذکر است این برند لوکس و مشهور ایتالیایی در سال 2015 میلادی رقمی معادل 3هزار و 245 دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رسانده است که 1000 دستگاه از این تعداد در ایالات متحده به فروش رسیده است که این میزان بیانگر اهمیت بازار آمریکای شمالی برای این خودروساز ایتالیایی است.

با این حال «استفـــانــو دومینیکالی» می گوید: «تمرکز ما روی افزایش فروش خود در جهان سبب نخواهد شد تا DNA این برند که تولید خودروهای سوپر اسپورت قدرتمند است به فراموشی سپرده شود.»

لامبـــورگیـنی پیــش از انتــصاب «استفــانــو دومینیکالی» به سمت مدیر اجرایی این شرکت و در سال 2015 از سرمایه گذاری چند صد میلیون یورویی خود در سایت تولید خودروی خود در منطقه «Sant'Agata Bolognese» و افزایش قابل توجه تعداد کارکنان آن خبر داده بود که این موضوع را می توان در راستای برنامه ریزی این برند لوکس ایتالیایی برای افزایش تولید خود ارزیابی کرد.

حضور این برند خوشنام ایتالیایی در سگمنت خودروهای SUV در شرایطی است که پیش از این بسیاری از برندهای لوکس دیگر نظیر پورشه نیز با عرضه مدل های متعدد در این سگمنت سعی کرده اند سهم بیشتری از این کلاس محبوب را به خود اختصاص دهند.

آقای «دومینیکالی» که پیش از آغاز فعالیت خود در شرکت خودروسازی لامبورگینی، در شرکت های خودروسازی «فراری» و «آئودی» مشغول به کار بوده است می گویدکه به رغم تلاش های گسترده مدیران لامبورگینی برای افزایش فروش خود در سراسر جهان و خصوصاً آمریکا، قصد دارد با حفظ تعادل در میزان تولید محصولات خود، همچنان وجهه لامبورگینی را به عنوان یک برند خاص ایتالیایی در سراسر جهان حفظ کند.

در همین چارچوب شرکت لامبورگینی چندی پیش از نسخه منحصربه فرد رودستر خود در ایالت کالیفرنیا رونمایی کرد و تاکنون 20 دستگاه از این خودرو را به قیمت 2 میلیون یورو به فروش رسانده است که این موضوع بیانگر عزم مدیران این شرکت برای حفظ تصویر خود به عنوان یک برند گران قیمت و منحصر به فرد در صنعت خودروسازی جهان است.

تولید نسخه هیبریدی – برقی خودروی SUV لامبورگینی و عرضه آن به بازار در سال 2020 میلادی از جمله دیگر برنامه های این شرکت برای حضور جدی در سگمنت محبوب SUV و تولید خودرویی با میزان آلایندگی صفر در آینده نزدیک است.

به گفته مدیر اجرایی لامبورگینی، پلتفرم استفاده شده در فرآیند تولید نخستین SUV می تواند در سایر محصولات این شرکت و همچنین خودروهای خودران آن در آینده مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود وی اظهار داشت که تولید خودروهای خودران با استفاده از پلتفرم استفاده شده در نخستین محصول SUV لامبورگینی در آینده به وجهه و برند این شرکت لطمه ای وارد نخواهد کرد.

دومینیکالی در همین ارتباط معتقد است: «زمانی که شما یک خودروی لامبورگینی خریداری می کنید قطعاً به دنبال رانندگی و لذت بردن از آن هستید.»

وی ادامه داد: «در اینجا صحبت ما در رابطه با احساس خوب هنگام رانندگی است و این موضوع به معنای آن است که حتی در صورت استفاده از تکنولوژی خودران در خودروهای لامبورگینی، فرمان خودرو هرگز حذف نخواهد شد، چرا که به عقیده ما تکنولوژی هم باید در خدمت احساسات انسان قرار داشته باشد.»









 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






 

کد خبر 59547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha