کد خبر 59783
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
خودروی برقی «مرسدس بنز» به بازار می‌آید

پرشین خودرو: فروش بسیار خوب خودروهای الکتریکی تسلا، نشان داده است که خودروهای الکتریکی تنها برای افراد خاص ساخته نشده است. شرکت مرسدس‌بنز نیز با توجه به این حقیقت، قصد دارد برای حضور در این رقابت، خودرویی الکتریکی با برد حرکت بالا تولید کند. البته این خودرو تنها شروعی برای سری جدیدی از خودروهای الکتریکی این شرکت است.

به گزارش «پرشین خودرو»، زومیت نوشت: دیتر زچه، مدیر‌عامل شرکت دایملر، گروه مادر مرسدس‌ بنز، چند ماه پیش گفت که این شرکت قصد معرفی خودرویی الکتریکی برای نمایشگاه خودرو پاریس را دارد. این خودرو که احتمالا رقیب اصلی آن تسلا مدل اس باشد، برد حداقلی معادل ۵۰۰ کیلومتر را دارا خواهد بود. این شرکت که قصد دارد خودروی جدید خود را در آلمان تولید کند، برای ظاهر خودرو نیز رقابت با خودروهای سری i شرکت بی‌ام‌و را در سر دارد.

با توجه کاهش قیمت باتری در بازار‌ها و اقبال شدید مردم به خودروهای الکتریکی، مرسدس به این خودروها به عنوان محصول کلیدی و سودآور در طی ۵ تا ۱۰ سال آینده نگاه می‌کند. زچه ماه گذشته در مورد زمان تولید این خودروهای الکتریکی گفته بود:

این که خودرو چه زمانی به بازار عرضه شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید انتشار در زمانی صورت گیرد که اقبال عمومی به این دسته از خودروها باشد. این مساله برای ما اهمیت بالایی دارد.

مرسدس‌ بنز برای رسیدن به این هدف سرمایه‌گذاری بزرگی در بخش توسعه و تحقیق انجام داده است و این میزان را هم‌چنان افزایش خواهد داد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۶.۳ میلیارد دلار و سال بعد آن ۷.۳ میلیارد دلار را صرف تحقیق در زمینه خودروهای الکتریکی کرده است.

البته هدف اصلی دایملر در وسایل نقلیه الکتریکی، خودروهای سواری نیست. بلکه این شرکت به سراغ تولید اتوبوس‌های الکتریکی و نیمه‌خودران نیز رفته است. به عقیده آن‌ها اتوبوس‌هایی از این قبیل آینده بسیار درخشانی در زندگی آینده خواهند داشت و کمک بزرگی به حمل‌ و نقل افراد و کالاها در شهرها خواهند کرد. 

 

ماشین بنز الکتریکی

 

احتمالا اقبال مردم به خودروهای الکتریکی در اروپا نیز به زودی تغییر کند. به عنوان مثال، پس از رسوایی دیزل که برای شرکت فولکس‌واگن اتفاق افتاد، هفته گذشته دادگاهی در ایالت باواریای آلمان، حکمی را بر علیه فولکس‌واگن و برای جبران خسارت از سوی آن شرکت صادر کرد. این اتفاق در‌ آلمان، کشوری که خودروهای دیزل سهم بزرگی از ناوگان حمل‌ونقل آن را تشکیل می‌دهند و مردم توسط نهاد‌های مختلف به استفاده از این خودروها تشویق می‌شوند، امری قابل توجه است.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که مرسدس‌بنز از حضور شرکت موفقی به نام تسلا آگاه بوده‌است. در واقع سال‌هاست که در آن سرمایه‌گذاری نیز انجام داده است. دایملر در ابتدای سال ۲۰۱۰ حدود ۱۰ درصد از سهام تسلا را خریداری کرد و این سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۱۴ و زمانی که ۴ درصد سهام باقی‌مانده نیز توسط این شرکت آلمانی به فروش رسید، ادامه داشت. مرسدس‌بنز هم‌چنین باتری‌های خودروی الکتریکی خود به نام B250e را از تسلا خریداری کرده بود. سیستم محرکه استفاده شده در خودروهای الکتریکی برند اسمارت نیز به طور کامل توسط تسلا تولید شده بود.

این رابطه قدیمی هنگامی به کمک مرسدس‌ خواهد آمد که این شرکت قصد استفاده از برگ برنده تسلا در آمریکا را داشته باشد. تسلا شبکه‌ی وسیعی از شارژرهای با قابلیت شارژ سریع خودرو را دارا است. البته بی‌ام‌و با همکاری نیسان و فولکس‌واگن نیز تلاشی برای تولید چنین شبکه‌ای در آمریکا داشته‌اند. اما سیستم ارائه شده توسط آن‌ها نه تنها به اندازه تسلا نیست، بلکه کار با آن‌ها و همچنین پیدا کردن یکی از این ایستگاه‌های شارژ نیز سخت‌تر است.

ویژگی مثبتی که مرسدس‌ بنز در برابر رقبا خواهد داشت، شبکه وسیع فروشندگان و هم‌چنین شرایط فروش بسیار خوب ارائه‌شده توسط این شرکت است. این شبکه مستحکم فروشندگان در مقابل تسلا قرار می‌گیرد که خودروهای خود را به طور مستقیم به فروش می‌رساند. امیدواریم مرسدس‌بنز در خودروهای الکتریکی خود به ویژگی‌های لوکسی که در خودروهای تسلا پیدا نمی‌شود نیز توجه کند.

مرسدس‌ بنز تا به حال تلاشی جدی برای حضور در عرصه خودروهای الکتریکی نداشته است و تنها حضور کمرنگی از خود نشان داده است. در کنار اسمارت فورتو، این شرکت تنها خودروی الکتریکی B250e را دارد که آن نیز به صورت تولید محدود ارائه می‌شود.

بنا به گزارش رویترز، این شرکت آلمانی طراحی ویژه‌ و منحصر‌به‌فردی برای خودروهای الکتریکی خود در نظر گرفته است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس از آن رونمایی می‌شود. باید دید این ظاهر چگونه در میان دیگر خودروهای الکتریکی، که تعدادشان روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، به نظر خواهد آمد.

در حال حاضر فولکس‌واگن در حال تحقیقات برروی چند خودروی الکتریکی است. تا سه سال آینده نیز خودروهای تمام الکتریکی پورشه و آئودی نیز به بازار خواهند آمد. بی‌ام‌دابیلو نیز قصد ارائه خودروی الکتریکی در میان خودروهای سری ۳ خود را دارد. اخیرا در خبرها شنیده شد که جگوار نیز قصد تولید دو خودروی الکتریکی جدید را دارد که به رقابت خودروهای تسلا خواهند رفت.

با توجه به وقفه پنج ساله در تولید نسخه جدید از خودروهای سری i شرکت بی‌ام‌و، مرسدس‌بنز می‌تواند با تولید این خودروهای الکتریکی، نه تنها رقیب خود را پشت سر بگذارد، بلکه به یکی از نام‌های مطرح در زمینه تولید خودروی الکتریکی نیز تبدیل شود.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 59783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha