کد خبر 59785
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
ورود دانشگاه میشیگان به دنیای خودروهای خودران

پرشین خودرو: همکاری شرکت‌های مختلف نوپا که هر کدام هدف خاص و نوآوری شگفت‌انگیزی را از خود نشان می‌دهد، می‌تواند سبب فرآهم آمدن هدفی بزرگ شود. این هدف بزرگ در صنعت خودروسازی در دنیای امروز به تولید خودرو‌های خودران بدل گشته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، دانشگاه میشیگان در همین رساتا با همکاری برخی استارتاپ‌ها و تامین بودجه مورد نیاز آن‌ها از طریق شرکای مالی خود، به توسعه‌ی تکنولوژی‌های خودران می‌پردازد.
 

اگرچه رقابت بین شرکت‌های فعال در سیلیکون‌ولی و دیترویت ایالات متحده همیشه قابل توجه است، اما در واقعیت همکاری این شرکت‌‌ها بیشتر از رقابت آن‌ها است. آخرین مثال از همکاری این مرکز صنعتی دنیای خودرو، تلاش برای توسعه‌ی زیرساخت‌های صنعت خودرو‌های آینده بود که به سه استارتاپ ساحل غربی کشور ایالات متحده آمریکا اعلام کنند تا با پیوستن به مرکز دانشگاه میشیگان، به توسعه‌ی هر چه بیشتر تکنولوژی خودرو‌های خودران کمک کنند.

سه شرکت با نام‌های Zendrive، Civil Maps و PolySync  با همکاری دانشجویان و محققان تکنولوژی خود را در زمینه خودرو خودران در زمین ۳۲ هکتاری دانشگاه با نام Mcity، واقع در آن آربور میشیگان تست و آزمایش کردند.

این سه شرکت به عنوان بخشی از آزمایشگاه تکنولوژی (TechLab) دانشگاه میشیگان با عنوان مرکز رشد با همکاری دو بخش مرکز کارآفرینی و مرکز حمل و نقل دانشگاه همکاری می‌کنند. تِک‌لَب در ۶ سپتامبر، زمانی که دانشجویان مهندسی انتخاب شده را برای کار در هر شرکت اختصاص می‌دهد، شروع به کار می‌کند.

در انتهای هر ترم، دانشجویان باید یافته‌های خود را در اختیار سرمایه‌گذاران، نمایندگان شرکت‌های تکنولوژی و خودرو و همچنین محققان دیگر قرار دهند. معاون مدیر مرکز حمل و نقل دانشگاه میشیگان، کری مورتون می‌گوید: «ما هیجان زده هستیم تا این استارتاپ‌های جدید و فناوری‌های خلاقانه‌ی آن‌ها، وارد اکوسیستم این مرکز شوند تا با کمک‌های مالی مستمر و پویایی خودکار شرکای ما، از حمل و نقل خودران و آنلاین پشتیبانی کنیم.»

این شراکت‌ها باعث به ارمغان رسیدن استارتاپی در شهر برکلی کالیفرنیا با نام Civil Maps شد که نقشه‌های سه بعدی را توسعه می‌دهند. فورد که هفته گذشته خودرو خودران خود را در Mcity تست کرد به عنوان یک سرمایه‌گذار مخفی شناخته می‌شود. راج نایر، رئیس تکنولوژی فورد در این زمینه می‌گوید: «ما با اعمال هوش مصنوعی به این پروسه خلاقانه، اطلاعات تولید شده این نقشه‌ها را توسعه دادیم و این بر توانایی ازدیاد داده‌ها، بروزرسانی و اشتراک آن‌ها در بین شبکه‌های خودرو‌های خودران ما کمک بسیاری کرد.»

 

mcity

 

Zendrive شرکتی در سن‌فرانسیسکو است، که به تولید و توسعه محصولاتی که در سنسور‌های گوشی‌های هوشمند معمولی برای بدست آوردن داده‌های مربوط به رانندگی با استفاده از ترمز، شتاب، انحراف و استفاده از تلفن، می‌پردازد. این اطلاعات می‌تواند سبب ایمنی و کارآمدی بیشتر در پروسه رانندگی خودرو شود. این شرکت بهار امسال به مرکز رشد میشیگان پیوسته است.

PolySync نیز استارتاپی در پورتلند، اورگان است که در حال حاضر در حال طراحی یک پلتفرم میان برنامه‌ای (middleware) است. این فناوری نوعی سیستم نرم‌افزاری است که به خودروساز‌ها اجازه تست، توسعه و صحه‌سنجی کاربرد رانندگی خودران را با سرعت بیشتری فراهم می‌سازد.

جاش هارتونگ، مدیر عامل PolySync می‌گوید: «رانندگی خودران در فصل مشترک جالبی از علوم روباتیک، خودرو و کامپیوتر واقع شده است. مشکلات جدیدی در توسعه‌ی این فناوری پیش روی ما است. TechLab پیشگام برنامه‌ای است که با توسعه‌ی نوع کاملا جدیدی از مهندسی، آینده‌ای نوین را به ارمغان خواهد آورد و ما واقعا خوشحالیم که به این ماموریت کمک می‌کنیم.»

Mcity واقع در میشیگان در جولای سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است. در این زمان، مقامات دولتی محلی و منطقه‌ای اعلام کردند که ورود آن‌ها مانند راهی برای کمک به ایالت میشیگان برای حفظ تحقیق و توسعه هر چه بهتر در مورد خودرو است. با اجرای techLab، دانشگاه گام بزرگی به سمت تحقق دقیق این هدف برداشته است.

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha