کد خبر 59789
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
F4Z، موتورسیکلت مشترک زاگاتو و MV آگوستا

پرشین خودرو: استودیو طراحی زاگاتو برای دریافت و اجرای پروژه‌ای متفاوت، با کمپانی بزرگ موتورسیکلت سازی MV آگوستا شریک شده تا در نهایت با ایجاد تغییراتی بر روی موتورسیکلت MV آگوستا F4، منجر به خلق موتورسیکلتی مدرن و پیشرفته تحت عنوان F4Z شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، پیش از شروع بحث اصلیمان، باید گفت که "زاگاتو"، نامی که معمولا برروی برخی از خودروها دیده می‌شود، در واقع یک شرکت و استودیو طراحی مستقل و همچنین یکی از مراکز اصلی طراحی ایتالیاست که با ساختمانی به مساحت 23 هزار متر مربع، در شمال غرب میلان واقع شده است.


زاگاتو برای اولین بار در سال 1919 میلادی توسط "یوگو زاگاتو" بنیانگذاری شد و از سال 1922 میلادی، کار حرفه‌ای خود در زمینه طراحی و توسعه را بر روی فیات 501 آغاز کرد.


از جمله فیات 501، می‌توان خودروهای زیادی از شرکت‌های مختلف نظیر لانسیا، آلفارومئو، فیات، مازراتی، فراری، جگوار، استون مارتین، لامبورگینی، شلبی، ولوو، کادیلاک، نیسان، تویوتا، اسپایکر، بنتلی و بی.ام.و اشاره کرد که هرکدام از آن‌ها طعم طراحی‌های بی‌نظیر زاگاتو را چشیده‌اند، حال تب طراحی‌های خاص زاگاتو به کمپانی موتورسیکلت سازی ایتالیایی MV آگوستا هم سرایت کرده است تا در نهایت وارد یک همکاری مشترک در زمینه طراحی موتورسیکلت شوند.


طرحی که پیش رو دارید، در حقیقت یک طرح کانسپت از همکاری میان این دو شرکت بوده و در حال حاضر چندان اطلاعاتی فنی از آن ارائه نشده است، هرچند به نظر هم نمی‌رسد تا به اینجای کار پیشرانه‌ای مشخص و یا خصوصیات فنی مشخصی برای آن در نظر گرفته شده باشد. اما خوشبختانه حداقل خصوصیات و تصاویر نسبت خوبی از طراحی ظاهری آن ارائه شده است.


در تصاویر که هم اکنون شاهد آنان هستید، دو سه فاکتور هستند که بیشتر از همه جلب توجه می‌کنند. اول از همه باک سوخت و قاب اطراف آن است که با رنگ خیره کننده نقره‌ای براق، به نظر می‌رسد که صیقل داده شده‌اند.


دوم چراغ پیشانی است که به صورت گردی شکل همچون ورودی موتورهای توربوجت ساخته شده و سوم هم قاب آیرودینامیکی بدنه است که هم چراغ های پیشانی در زیر آن قرار گرفته و هم ورودی هوای بسیار بزرگی برای خنک کاری پیشرانه مهیا ساخته است.







 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha