کد خبر 59810
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
تصویب قانون تردد خودران‌ها در میشیگان

پرشین خودرو: ایالت میشیگان در ایالات متحده آمریکا ممکن است به زودی و برای اولین‌بار تبدیل به جایی شود که اجازه نشستن پشت فرمان اتومبیل‌های بدون سرنشین در آنجا صادر شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در حال تست خودروهای خودران و بدون راننده هستند اما برای جلوگیری از بروز حوادث، یک راننده آماده در این خودروها حضور دارد.

در حال حاضر لایحه‌ای قانونی در میشیگان برای تردد خودروهای بدون راننده ارائه شده است. این لایحه قانونی به عنوان یک اقدام برای توسعه اقتصادی و حفظ و جذب مشاغل تحقیقاتی در دولت ارائه شده است.

کمیته توسعه اقتصادی مجلس سنا گفت: با حمایت هر دو حزب تصویب این لایحه و قانونی شدن آن نسبتا آسان خواهد شد.

مایک کاول سناتور جمهوری‌خواه اظهار کرد: من می‌خواهم مطمئن شوم که توسعه و تحقیق در صنعت خودرو و میزان پیشرفت در این صنعت همیشه ادامه داشته باشد.

کاول گفت: هیچ قانون فدرالی برای منع تردد این اتومبیل‌ها وجود ندارد، ولی در حال حاضر در هر ایالت نیاز به راننده‌ای پشت فرمان احساس می‌شود. قانون در میشیگان نیز کاملا مشخص است. اگر تردد هر اتومبیل بدون راننده و خودکار منجر به حادثه و تصادف شود، مسئولیت آن با خودروساز و تامین‌کنندگان آن خواهد بود.

چند شرکت عمده کار بر روی تکنولوژی ماشین بدون راننده را شروع کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به شرکت گوگل اشاره کرد. در اوایل این ماه نیز شرکت خودروسازی فورد پیش‌بینی کرد تا پنج سال آینده می‌تواند دست به تولید انبوه ماشین‌های بدون راننده، بدون فرمان و حتی بدون پدال ترمز و گاز بزند.

اما ایمنی این خودروها به خصوص بعد از کشته شدن راننده یک خودروی تسلا به تازگی زیر سوال رفته است،

تعداد انگشت‌شمار دیگری نیز از حوادث بوجود آمده با خودروی بدون راننده تسلا گزارش شده است.

البته تسلا گزارش داد: قبلا به سرنشینان این خودروها هشدار داده است و این تنها حادثه رخ داده برای صاحبان این خودروها پس از طی مسافتی بیش از 130 میلیون مایل بوده است و این سابقه نشان‌دهنده ایمنی بیشتر این خودروها نسبت به خودروهای معمولی با راننده واقعی است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل ترافیک آمریکا، تنها در سال گذشته بیش از 35 هزار مورد تلفات در جاده های آمریکا وجود داشته است که 94 درصد این حوادث و تلفات به دلیل خطای راننده بوده است .

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 59810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha