طرح «کلید به کلید» رکورد زد

پرشین خودرو: در طرح واگذاری تاکسی نو به جای تاکسی های فرسوده، شرکت ایران خودرو به عنوان مجری، تمام نیازهای اولیه اجرای طرح را رفع و کار را عملیاتی کرده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، یکی از مهمترین ضروریت های کشور در قرن بیست و یکم، توسعه حمل و نقل عمومی و نجات محیط زیست کشور از آلودگی های محیطی است. این مهم به طور خاص در شهرهای بزرگ جزو برنامه های دولت است تا بتواند رفاه عمومی را افزایش و مشکلات مرتبط با آلودگی هوا را کاهش دهد.


بی شک اولین قدم برای مقابله با آلودگی هوا خارج کردن خودروهای حمل و نقل عمومی فرسوده است زیرا با این اتفاق با توجه به تردد زیاد تاکسی ها و تاثیر بسیاری که بر آلودگی هوا دارند، می توان حجم زیادی از این مشکلات را کاهش داد.

 

از این رو با برنامه ریزی دولت یازدهم، گروه صنعتی ایران خودرو مامور شد تا اجرای طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده را با هدف تحویل تاکسی نو در هنگام اسقاط خودروی فرسوده عملیاتی کند.

 

این طرح که به نام کلید به کلید معرفی شد با هدف کمک به قشر تاکسی داران و رانندگان تاکسی برای حفظ درآمد روزانه خود برنامه ریزی و عملیاتی شد.
در طرح نوسازی تاکسی ها یا همان طرح کلید به کلید قرار شد تا 90 هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شود و در همان روز اسقاط رانندگان تاکسی های نو خود را از ایران خودرو تحویل بگیرند.

 

اما همزمان با هفته دولت ایران خودرو از آغاز واگذاری طرح کلید به کلید در تهران و شهرستان ها خبر داد.

 

بر اساس اعلام این شرکت خودروسازی در روز اول از هفته گرامی داشت شهدای دولت این گروه بیش از 11 هزار تاکسی فرسوده را اسقاط و تاکسی های نو را به صاحبانشان تحویل داده است.

 

در تهران مرکز اسقاط 1731 کهریزک در اختیار ایران خودرو قرار گرفت و در روز اول تنها در این مرکز 3000 تاکسی نو به اسقاط کنندگان واگذار شد.
یکی از رانندگان تاکسی که در صف دریافت تاکسی خود در کهریزک حضور داشت در مورد این طرح گفت: ساعت 10 صبح به این محل مراجعه کردم و در حال حاضر که تنها چند ساعت از حضورم می گذرد، تاکسی نو خود را تحویل گرفته و به سرکارم برمی گردم.

 

وی با ابراز خوشحالی از اجرای طرح کلید به کلید اظهار داشت: ما رانندگان از این راه امرار معاش می کنیم و امیدوارم اجرای طرح کلید به کلید که به این مسئله توجه خاص کرده است ادامه دار باشد تا رانندگان تاکسی دعاگوی ایشان باشند.

 

 

حسین مهدوی عادل مدیر پروژه اسقاط خودروهای فرسوده ایران خودرو نیز در مورد اجرای طرح کلید به کلید گفت: حفظ معاش رانندگان تاکسی از نظر ما از ضروریات است و اولین هدف از اجرای طرح کلید به کلید حفظ همین ضرورت است.

 

وی ادامه داد: سابق بر این طرح خودروهای فرسوده و تحویل خودرو نو بیش از چند ماه طول می کشید اما در طرح جدید ما قبل از اسقاط کارهای اجرایی طرح را انجام می دهیم و در روز اسقاط تنها چند ساعت برای تحویل خودروی نو وقت صرف می شود.

 

یکی از اتفاقت مثبت انجام شده توسط ایران خودرو در طرح کلید به کلید، پرداخت 7 درصد از سود تسهیلات خودروی نو توسط شرکت ایران خودرو است که می تواند به رانندگان تاکسی کمک خوبی در بازپرداخت تسهیلات کند.

 

بر اساس اعلام ایران خودرو، در طرح کلید به کلید در فاز فعلی 90 هزار دستگاه تاکسی باید از رده خارج شوند و این شرکت برای اجرای این طرح آمادگی کامل دارد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    1 0
    باسلام. اگه واقعاً این طرح کلید به کلید همه شهرستانها باشه واقعا همه مسئولین این طرح از ایران خودرو گرفته تا تاکسی رانی مدیریت و برنامه همه و همه واقعاً گل کاشتن چون واقعا وقتی یه راننده تاکسی چند ساعت نتونه کار کنه به مشکل میخوره چه برسه یه ماه نتونه کار کنه. واقعا دستتون درد نکنه و خدا بهتون خیر بده بابت این کار تون و این طرح سبزتون ما رانندگان هم امیدوار شدیم که کسایی هم هستن که به فکر ما قشر ضعیف جامعه هستن. یا حق