کد خبر 59817
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
افزایش بازرسان نامحسوس پلیس راهور

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به خط قرمزهای پلیس برای کاهش میزان تلفات جاده‌ای از افزایش بازرسان نامحسوس بر جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهر نوشت: سردار تقی مهری پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی طرح های ترافیکی پلیس راهور در آستانه نیمه دوم سال ۹۵ گفت: طرح تابستانه پلیس تا چهارم مهر ۹۵ ادامه دارد و با توجه به اینکه در روزهای پایانی تابستان شاهد افزایش سفرها هستیم، از این رو، هماهنگی های لازم با دستگاه های مسئول برای انجام اقدامات کنترلی با هدف کاهش میزان تلفات جاده‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه در این جلسه هماهنگی، نقاط ضعف طرح های قبلی بررسی و آسیب‌شناسی شده اند، افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز، کنترل رانندگان به ویژه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و کنترل تخلفات حادثه ساز از سوی رانندگان و عابران پیاده از جمله مواردی بود که با کیفیت در این جلسه راهکارهای برخورد با آن و رفع موانع آن بررسی شد.

مهری در ادامه با اشاره به اینکه آمار حوادث رانندگی در شهریور ماه امسال اعلام شده است، ادامه داد: ۴۳ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهریور ماه امسال بنا بر آنالیزهای انجام شده به خاطر عدم توجه به جلو بوده و ۱۷ درصد تصادفات ثبت شده نیز ناشی از سرعت غیرمجاز اعلام شده است. انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی راننده نیز در رتبه های اصلی عوامل بروز تصادف در شهریور ماه اعلام شده اند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در سال گذشته ۴۰ درصد از تصادفات به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده ثبت شد، به همین دلیل توصیه اکید ما به رانندگان این است که به ازای هر یک ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه در حاشیه جاده توقف کرده و استراحت کنند.

وی تجاوز به چپ، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تردد از شانه خاکی جاده ها را به عنوان خطوط قرمز پلیس همزمان با اجرای طرح تابستانه اعلام کرد و اظهار داشت: ماموران موظف شده اند که با تخلفات حادثه‌ساز بدون چشم‌پوشی برخورد کنند. طبق قانون این اختیار به پلیس داده شده که وسایل نقلیه ای که دو تخلف حادثه‌ساز را توأمان با هم انجام می دهند، به مدت ۷۲ ساعت توقیف شوند.

مهری همچنین به بازگشایی مدارس در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: در مورد بازگشایی مدارس، هماهنگی های لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام شده است. در این ایام مانند سنوات گذشته پلیس راهور برای تسهیل در تردد خانواده ها و دانش آموزان، طرح های خاصی را اجرا خواهد کرد. همچنین پلیس برای بالا بردن امنیت جانی دانش آموزان، طرح های ویژه ای را برای تایید صلاحیت رانندگان سرویس های مدارس آغاز کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ۲۴ درصد از تصادفات بین ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب رخ می دهد. در چهار ماهه امسال آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی خوشبختانه ۲.۹ درصد کاهش داشته است و متاسفانه ۶۳ درصد از تصادفات رخ داده در حد فاصل ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد.

وی تصریح کرد: برابر آمار پزشکی قانونی، در تیر ماه آمار تلفات رانندگی کمتر از یک درصد رشد داشته است، البته این رشد در استان‌های جنوبی بوده و ما در استان های مسافرپذیری همچون گیلان و مازندران شاهد کاهش کشته‌شدگان حوادث رانندگی بوده‌ایم.

مهری افزود: حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم و این راه ها حدود ۱۲ درصد تصادفات رانندگی را به خود اختصاص می دهند. ما به همین دلیل یگانی را در مجموعه پلیس راه راه اندازی کرده ایم که وظیفه این یگان، رصد و رسیدگی به جاده های روستایی و کنترل تخلفات صورت گرفته در این مسیرها است. از این رو، ۱۵ هزار پلیس راهور محله در روستاها با هدف کنترل ترافیک آموزش دیده اند و سعی داریم از این ظرفیت برای آموزش و همچنین کاهش میزان تلفات جاده ای روستایی استفاده کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه افزود: برخورد با تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی با جدیت انجام می شود. در سال جاری ۴ هزار نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای تخلف بودند شناسایی شده و دفترچه های آنها اخذ شده است و از آنجایی که تخلفات رانندگان متفاوت بوده، میزان محرومیت و جریمه در نظر گرفته برای آنها نیز متفاوت است.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha