پلاگین هیبرید «سیتروئن» با طراحی خاص+تصاویر

پرشین خودرو: سیتروئن 2008 GT همچنان به عنوان یک طرح کانسپت فوق العاده مدرن برای این خودروسازی فرانسوی به شمار می‌رود، اما جدیدا کانسپت دیگری با نام "Cxperience" به خودروهای سیتروئن اضافه شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، این خودرو براساس گفته‌های سیتروئن، با سخت افزاری پلاگین هیبریدی در پوسته‌ای مدرن و آینده‌نگر طراحی شده و سپس بر روی چهار عدد رینگ 22 اینچی سوار شده است تا طرح جسورانه و مینیمالیستی آن هر مخاطبی را شیفته خود کند.


الگوهای بکار رفته در طراحی این ماشین هم به نوبه خود جای تقدیر دارد، زیرا علاوه بر زیبایی خودرو، باعث لوکس و مدرن جلوه دادن آن هم شده است، به طور مثال اینکه درب‌های جلو و عقب خودرو همچون محصولات سدان رولزرویس، در جهت خلاف یکدیگر باز و بسته می‌شوند. برای دید عقب از دوربین به جای آینه‌های سنتی استفاده شده است و همچنین چراغ‌های پیشانی هم در دو طرف سپر کار شده‌اند تا چراغ‌های مخصوص روز تنها سر جای همیشگی‌شان باشند.


قلب این کانسپت هم یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی، متشکل شده از یک موتور بنزینی نامعلوم با قدرتی بین 150 الی 200 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرتی 107 اسب بخاری است که می‌تواند قدرت تقریبی 300 اسب بخاری را برای "Cxperience" مهیا سازد. نیروی تولیدی موتورهای الکتریکی مستقیما به خروجی منتقل می‌شود، ولی برای ارسال نیروی تولیدی موتور درون سوز، گفته شده از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌شود.


محدوده حرکتی این خودرو در حالت الکتریکی هم حدود 60 کیلومتر عنوان شده است، در صورتی که برای شارژ باتری‌های آن تنها به چهار ساعت و نیم زمان نیاز است، هرچند می‌توان با استفاده از شارژرهای مخصوص 6.6 کیلووات ساعتی، باتری‌ها را در عرض کمتر از دو و نیم ساعت شارژ کرد.


در آخر هم شرکت خودروسازی سیتروئن با تایید حضور این خودرو در نمایشگاه خودرویی پاریس ماه آینده، ارائه اطلاعات فنی بیشتر را تایید کرده است.





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha