خانواده مدل های الکتریکی «فورد» به زودی معرفی می‌شود

فورد سری مدل‌‌های الکتریکی E را تا سال ۲۰۱۹ روانه بازار می­‌کند. این مدل قابلیت طی مسافت ۳۲۰ کیلومتر را خواهد داشت و با شورولت بولت EV و تسلا مدل ۳ رقابت خواهد کرد و احتمال می‌­رود در مکزیک تولید شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، زومیت نوشت: در سال ۲۰۱۴، تسلا فاش کرد که فورد مانع از استفاده نام «مدل E» بر روی سدان کوچک تسلا شده است که در نتیجه آن خودروی مذکور مدل ۳ نامیده شد.

در نهایت معلوم شد که فورد این نام را درست یک سال قبل در اداره‌ی اختراع و علائم تجاری (Patent and Trademark Office) ایالات متحده آمریکا ثبت کرده است.

طبق نشریه Automotive News فورد در حال برنامه­‌ریزی برای استفاده از این نام برای خانواده‌ی جدید خودروهای الکتریکی است. این استراتژی بازتاب هیوندای ‌آیونیک است که به صورت هیبرید، هیبرید پلاگین (plug-in hybrid) و الکتریکی ارائه می‌­شود.

ولی در حالی که آیونیک تنها دارای یک مدل بدنه است، Automotive News ادعا می­‌کند که مدل E دارای چندین مدل بدنه بوده و در کلاس‌های مختلف عرضه می‌شود. مدل الکتریکی E طبق تایید مدیر عامل فورد، مارک فیلدز در آوریل، قابلیت طی مسافت ۳۲۰ کیلومتر را خواهد داشت.

رقبای این مدل شورولت بولت EV و تسلا مدل ۳ (Tesla Model 3) هستند؛ هر چند فورد کمی از برنامه عقب بوده و انتظار نمی­‌رود تولید این خودرو نا سال ۲۰۱۹ شروع شود. بولت EV در سال ۲۰۱۶ و مدل ۳ در سال ۲۰۱۷ وارد خط تولید خواهند شد.

انتظار می‌­رود مدل E در تاسیسات فورد در مکزیک تولید شود و این احتمال را به وجود می‌­آورد که این خودرو بر اساس یک پلتفرم مشترک با نسل آینده C-Max و فوکوس که برای بازار آمریکای شمالی در کشور مکزیک تولید خواهند شد، ساخته شود. سری E قسمتی از برنامه فورد برای ساخت ۱۳ خودروی الکتریکی جدید تا آخر دهه حاضر است.





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.








 

کد خبر 59836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha