کد خبر 59880
۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
خداحافظی «پیکان» با تاکسیرانی

پرشین خودرو: معاون حمل ونقل شهرداری تهران با اعلام اینکه تا آخر امسال تاکسی پیکان از چرخه حمل و نقل حذف خواهد شد، گفت: از ابتدای طرح نوسازی تاکنون سه هزار تاکسی پیکان تبدیل و نوسازی شده اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، مازیار حسینی در ارتباط با موضوع نوسازی تاکسی ها با اشاره به اینکه برخی مشکلات مانند عدم همکاری برخی بانک ها و خودروسازها درمسیرنوسازی وجود داشت، گفت: امسال هدف اصلی معاونت حمل ونقل درحوزه نوسازی تاکسی، حذف تاکسی پیکان از سطح شهر تهران است. حسینی گفت:خودروی پیکان برابر وزن خود و٤٠ برابر خودروی روز دنیا آلودگی ایجاد می کند و از این حیث بسیار خطرناک است.

وی افزود: از میان ٦٣٠٠تاکسی پیکان در حقیقت ٤٧٠٠ تاکسی پیکان شناسایی شده اند، بقیه این تعداد یا از چرخه حمل و نقل خارج ویا مالکان به دلایل گوناگون برای نوسازی مراجعه نکردند. حسینی با اشاره به آمار مراجعه تاکسی های پیکان برای نوسازی گفت : در یک ماه گذشته بیشتر از دو هزار تاکسی پیکان برای نوسازی وتبدیل خودرو مراجعه کرده و خودرو آنها اسقاط شده است که این آمار ازافزایش نو سازی تاکسی پیکان حکایت می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: همچنین از ابتدای طرح نوسازی تاکنون سه هزار تاکسی پیکان در چرخه نوسازی قرار گرفته و تبدیل شده اند. وی با اشاره به طرح پلاک به پلاک و خانه به خانه گفت : تیم ما با دیدن خودرو پیکان در سطح شهر تهران با راننده صحبت و اطلاعات نوسازی تاکسی فرسوده را در اختیار آن فرد قرار می دهند.

حسینی خاطر نشان کرد: همچنین با استفاده از اطلاعات سازمان تاکسیرانی به درب منازل این مالکان مراجعه شده و درباره نوسازی تاکسی ها به آن اطلاعات داده خواهد شد که این طرح روند نوسازی تاکسی پیکان را تسهیل کرده است.

وی با اشاره به رایزنی ها در راستای طرح نوسازی تاکسی ها گفت: همچنین جلساتی نیز با ایران خودرو برگزار شده است، بنابراین ما به روند رو به رشد نوسازی تاکسی ها امیدوار هستیم. به گفته معاون و حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تا آخر امسال کلیه تاکسی های پیکان از چرخه حمل و نقل شهری حذف خواهند شد.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 59880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha