کد خبر 59885
۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
جزییات ورود «آمازون» به دنیای خودرو

پرشین خودرو: بر پایه‌ی گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که آمازون قصد دارد تا به طور منسجم‌تر و جدی‌تری وارد فعالیت‌های مرتبط با تجارت خودرو شود. این شرکت چند روز پیش پورتالی جدید را برای تحقیق‌ و اطلاع‌رسانی دربار‌ه‌ی خودرو راه‌اندازی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، آمازون، در آخرین اقدام برای بهبود جایگاه خود در دنیای خودرو قصد دارد تا فعالیت‌هایی را درباره‌ی پژوهش‌های تجارت خودرو آغاز کند. این پایگاه خرده‌فروشی آنلاین به تازگی بخش ویژه‌ی وسایل نقلیه‌ی خود را با نام خودرهای آمازون (Amazon Vehicles) راه‌اندازی کرده است. این بخش در واقع پورتال تحقیقات در زمینه‌ی خودرو است که در آن مصرف‌کنندگان می‌توانند هزاران صفحه از جزئیات و بررسی‌های مربوط به اتومبیل‌های جدید و کلاسیک را مشاهده کنند. این در حالی خواهد بود که آن‌ها همچنین می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌ها خودروهای خود را نیز آپلود کنند.

بر پایه‌ی اعلام کمپانی آمازون، کسانی که مشخصات وسایل نقلیه‌ی خود را آپلود می‌کنند، می‌تواند با جامعه‌ی خودرهای آمازون از طریق پاسخ دادن به سوالاتی که در مورد اتومبیل‌هایشان پرسیده می‌شود‌، تعامل داشته باشند.

در حالی که آمازون برای ما مترادف با خرید آنلاین است، ولی پورتال تحقیقات جدید هنوز به عرصه‌ی معاملات خودرو وارد نشده است. اما واقعیت این است که اطلاعات ارایه شده در پورتال آمازون از همان نوع اطلاعاتی هستند که ما انتظار داریم از سایت‌های خرید و فروش خودروی آنلاین همانند cars.com و autotrader.com ببینیم.

صفحات جزئیات خودروی آمازون به چند بخش با نام‌های تغییر مدل، نقاط قوت مدل و همچنین قیمت مدل تقسیم‌بندی می‌شود. همچنین صفحات دارای یک بررسی گسترده از مدل نیز هستند و به طور اجمالی به بیان ویژگی‌های وسیله‌ی مذکور می‌پردازند.
فراتر از قطعات

افرادی که از این سایت استفاده می‌کنند، به راحتی می‌توانند میزان کیفیت ظاهری یک وسیله‌ی نقلیه خاص را در صفحه‌ی جزئیات در جداول منظم و سازماندهی شده‌ای مشاهده کنند که این صفحات نشان‌دهنده‌ی قیمت، کارکرد و ساختارهای داخلی و خارجی هستند.

Amazon Vehicles به عنوان یک شکل جدید از فروشگاه خودروی آمازون (Amazon Automotive store) است. فروشگاه خودروی آمازون در نقش یک بازار برای قطعاتی که آمازون به فروش رسانده و برای مشتریان خود ارسال می‌کند و همچنین قطعات کارکرده‌ی ارائه شده توسط سایر افراد عمل می‌کند؛ در واقع همان کاری که Amazon.com برای محصولات غیر صنعت خودرو انجام می‌دهد.

آمازون با یک روند آهسته و پیوسته در حال باز کردن جایی برای خود در بازار خودرو و تجارت‌های خودرویی است. اعلام خبر آغاز به کار Amazon Vehicles در حالی رخ می‌دهد که چندی پیش، هیوندای یک برنامه‌ی تست رانندگی محدود را در کالیفرنیا از طریق آمازون پرایم ناو (Amazon Prime Now) راه اندازی کرد. گفتنی است که این بخش در رابطه با تحویل مواد غذایی و کالاهای خانگی شناخته شده است.
درباره‌ی تست هیوندای

هیوندای موتور آمریکا با همکاری آمازون، یک برنامه‌ی تست رانندگی را برای الانترا ۲۰۱۷ در لس آنجلس و اورنج کانتی کالیفرنیا همکاری به انجام رسانده است. مردم می‌توانند رانندگی‌های ۴۵ دقیقه‌ای تا ۶۰ دقیقه‌ای برای خود رزرو کنند. این برنامه که با نام «با پرایم ناو رانندگی کنید.» (Prime Now. Drive Now) شناخته می‌شود به تازگی و در ماه گذشته در آخر هفته‌ها برگزار شده است.

هیوندای اعلام کرده است که خودروهای رزرو شده را به در منزل فرد، دفتر و یا حتی کافی‌شاپ‌های محلی تحویل داده است. آدام گوئتش (Adam Goetsch)، مدیر بخش خودرو در آمازون در بیانیه‌ای گفت:

هدف ما این است که مشتریان را در طول یکی از مهم‌ترین خریدهای زندگی که نیاز به تحقیق زیادی نیز دارد یاری کنیم و آن‌ها از تصمیماتی که می‌بایست در هر گام از خرید بگیرند، آگاه سازیم. Amazon Vehicles یک منبع عظیم برای مشتریانی است که علاقه‌مند به کسب اطلاعات درباره‌ی خودرو بوده یا اینکه به دنبال یک انتخاب گسترده از قطعات و لوازم جانبی باشند. همه‌ی این موارد در کنار امکان آشنایی با معلومات، نظرات و تجربه‌های سایر مالکان خودرو در جامعه‌ی مشتریان آمازون می‌تواند کیفیت این بخش را بهبود بخشد.

دامنه‌های مورد استفاده

آمازون در حال حاضر دارای چندین نام دامنه است که می‌تواند برای این پورتال تحقیقات جدید به کار رود. آمازون در ژانویه‌ی امسال، شش دامنه‌ی مرتبط با مضمون خودرو خریداری کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به Amazon.Cars، Amazon.Car و Amazon.Auto اشاره کرد. در حال حاضر، این دامنه‌ها افراد را به مرکز قطعات خودروی آمازون هدایت می‌کنند.

همچنین سایت خرید و حراج آنلاین eBay یک دامنه‌ی خودرویی به ثبت رسانده است. این سایت با استفاده از eBay.Cars کاربران را به eBay Motors هدایت می‌کند. مایک آمبروز مدیر عملیات رجیستری XYZ، که مسئول پسوندهای Cars و Car به شمار می‌رود گفته است:

استفاده از Amazon.Auto برای بخش خودروهای آمازون، به عنوان مثال، نه تنها به عنوان یک فعالیت مطلوب در عرصه‌ی برندسازی به شمار خواهد رفت، بلکه علاوه بر آن می‌تواند به افزایش ترافیک موتورهای جستجو نیز منجر شود. دامنه‌های جدید خودرو برای اولین بار در ماه دسامبر در دسترس شرکت‌های ثبت شده در اداره‌ی مرکزی علائم تجاری تهاتری قرار گرفته است.

آمبروز هیچ اطلاع روشنی از برنامه‌های آینده‌ی آمازون ندارد، اما هیچکس در صورت دیدن اینکه سایت تحقیق جدید به یکی از دامنه‌های تازه ثبت شده انتقال یافته باشد شگفت‌زده نخواهد شد. او گفت:

من نمی‌توانم آینده را به طور دقیق پیش‌بینی کنم، از سویی ما پیش از این نیز دیده‌ایم که برندهای بزرگ این کار را با نام دامنه‌های جدید خودرویی انجام داده باشند. آن‌ها کوتاه‌تر بوده و از سویی نیز دقیق‌تر هستند.

مدیر عامل شرکت Cars.com الکس وتر (Alex Vetter) اظهار کرد که او در صورتی که آمازون به فضای تحقیقات خودرویی ملحق شود خیلی تعجب نخواهد کرد. او سایت Amazon Vehicles را صرفا به عنوان سایتی برای تحقیق نمی‌داند. وی به عنوان یک رقیب مستقیم باور دارد که چنین حالتی به تنهایی نمی‌تواند مشتریان را با نمایندگی‌های فروش پیوند دهد. وتر همچنین به اتوموتیو نیوز گفت:

آمازون برای سال‌ها در زمینه‌ی تبلیغات و تجارت قطعات اتومبیل فعال بوده است. من باور دارم که این مورد نیز تنها یکی از روش‌های دیگر آنها برای گسترش خدمات پس از فروش و تجارت قطعات فعلی‌شان و ادامه‌ی روند رشدشان است. ما در اساس در دو زمینه‌ی تجاری گوناگون فعالیت می‌کنیم.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

کد خبر 59885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha