کد خبر 59960
۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
فورد از تولید کامپکت جدید منصرف شد

پرشین خودرو: فورد موتور برنامه تولید خودروی کامپکت جدید مناسب استفاده خانوادگی را که برای بازارهای نوظهوری مانند هند و چین طراحی کرده بود فعلا کنار گذاشته که منعکس کننده فروش ضعیف مدلهای رایج در بازارهای بزرگ برخوردار از نرخ رشد پرشتاب است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند انتظار می‌رفت هند و چین قطب اصلی تولید خودروی B۵۰۰ باشند که قرار بود تولیدش در سال ۲۰۱۸ آغاز شود و شامل یک سدان گران قیمت، یک هاچ بک و یک شاسی بلند بود.

این خودروساز آمریکایی همچنین برای ساخت مدلهای جدید در برزیل، روسیه و تایلند برنامه ریزی کرده بود.

تصمیم فورد که در ماه ژوییه به اطلاع تامین کنندگانش رساند، بدنبال اقدام مشابه جنرال موتورز صورت می گیرد که عرضه خودروهای کامپکت خانوادگی پنج میلیارد دلاری جدید در هند را به تعویق انداخت. فورد اکنون قصد دارد اکواسپورت، فیگو و فیگواسپایر در هند را در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بازطراحی کند.

با اینهمه برنامه B۵۰۰ این شرکت به دلیل تقاضای ضعیف برای بعضی از خودروهای هاچ بک و سدان کوچک و متوسط در هند و چین مسکوت شده است. در این کشورها فعلا مدلهای شاسی بلند و کراس اوور که ترکیبی از هاچ بک و شاسی بلند هستند، محبوبیت بالایی دارند.

هزینه ارتقای کارخانه‌ها برای تولید خودروهای جدید هم عامل بازدارنده دیگری برای فورد بوده است. بر اساس گزاش رویترز، فورد بیش از دو میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کرده و قصد دارد هزینه بیشتری برای مرکز مهندسی جهانی در شهر چنای صرف کند تا محصولات مناسب بازار بومی طراحی کند و سریع‌تر با تغییر سلیقه مصرف کنندگان تطبیق پیدا کند.

این خودروساز همچنین در حال بالا بردن صادرات به اروپاست تا از ظرفیت دو کارخانه هندی خود حداکثر استفاده را ببرد.

اما به جای برنامه بزرگتر برای بازارهای مهم هند و چین، فورد به به‌سازی مدلهای کنونی و طراحی و ساخت شاسی بلندها و کراس اوورهای جدید متمرکز خواهد شد و از ساخت مدلهای سدان و هاچ بک فاصله می‌گیرد. این امر به این خودروساز امکان می دهد حاشیه سودش را تقویت کند.

خریداران چینی با رشد ثروتشان و محدود شدن به استفاده از یک خودرو در شهرهای بزرگ، به سوی شاسی بلندها هجوم آورده اند که باعث راکد شدن بازار خودروهای سدان شده است. رقابت فزاینده در بخش شاسی بلند کوچک از سوی خودروسازان چینی، فشار بیشتری بر قیمت گذاری در این بخش ایجاد کرده است.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 59960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha