کد خبر 59964
۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
پیشنهادی برای توقف تولید پرایدوپژو

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: قبل از خارج کردن خط تولید پراید و پژو 405 باید خودروهای در همان محدوده قیمتی به بازار عرضه شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، حمیدرضا فولادگر گفت: توقف تولید پراید، تیبا و پژو 405 و سایر خودروهای از رده خارج در میان مدت به معنای حذف خودروهایی با قیمتی کمتر از 35 میلیون تومان است که سایپا و ایران‌خودرو قبل از حذف باید فکری برای جایگزین آنها کنند، همان طور که قبل از توقف تولید پیکان در ایران‌خودرو، پراید سایپا در محدوده قیمتی پیکان، جایگزین شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: فناوری تولید این خودروها متعلق به 30 سال قبل است که اصلا قابل دفاع نیست.

وی با بیان اینکه شکی در جایگزین شدن خودروهایی با فناوری‌های روز به جای پراید، تیبا و سایر خودروهای از رده خارج نیست، اظهار کرد: قیمت‌گذاری خودروهای جایگزین نیز باید تابع ضوابط بازار عرضه و تقاضا و ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده باشد. صنعت خودروسازی توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان نیز خودروهایی در کلاس قیمتی ارزان برای عرضه به طبقات متوسط و ضعیف درآمدی تولید می‌کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری قرارداد سایپا و رنو برای تولید خودروهای ارزان قیمت، گفت: در دولت هشتم وزارت صنایع و معادن وقت خودروسازان را موظف به تولید مشترک خودروی ارزان قیمتی کردند که در همان مقطع زمانی سایپا قراردادی را با رنو فرانسه منعقد کرد که براساس این قرارداد خودروی ال 90 باید با قیمت ارزان به دست مصرف کننده می‌رسید. ارزان بودن این خودرو در ابتدای تولید مورد توجه این خودروساز بود اما با تغییر دولت، نوسانات شدید نرخ ارز و صعودی شدن قیمت‌ها، قیمت این خودرو از گزند تورم‌ سرسام‌آور دولت‌های بعد در امان نماند.

فولادگر قیمت‌گذاری خودرو را «معضل» روز کشور دانست و متذکر شد: تا زمانی که ساختار صنعت خودرویی کشور تغییر نکند داستان هزینه تمام شده بالای خودروهای ایرانی و تولید بی‌کیفیت آنها حل شدنی نیست.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

منبع: ایسنا

کد خبر 59964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha