کد خبر 59994
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
هایپرکار جدید مرسدس AMG با موتور فرمول 1 می‌آید

پرشین خودرو: سال 2017 برای شرکت زیرمجموعه مرسدس بنز یعنی AMG سال بزرگی خواهد بود، زیرا سال آینده این شرکت پرفورمنس 50 ساله می‌شود و به افتخار این مناسبت، قصد دارد خودرویی هایپرکار موتورمیانی برای رقابت با محصولات فعلی بازار رونمایی کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، طبق اطلاعات بدست آمده، طراحی و توسعه این محصول به مراحل پایانی خود نزدیک شده است و برخلاف خودروهای هایپرکار کانسپت، این ماشین قرار است به مرحله تولید رسیده و به بازار عرضه شود. یکی از منابع خبری در این خصوص اعلام کرده که هایپرکار ساخته شده به دستان مرسدس – AMG، به تعداد محدود 50 دستگاهی تولید خواهد شد و دیگر منبع خبری هم برای خریداران بالقوه این خودرو انتظار برچسب قیمتی 4.5 تا 5 میلیون دلاری را پیش بینی کرده است.


جدای از این‌هایی که گفتیم، مهم‌ترین چیزی که در این مقاله توجه ما را به خود جلب کرده است، بکارگیری موتور ماشین‌های فرمول 1 در پروژه مرسدس – AMG است. براساس آخرین خبرهایی که دست به دست در وبسایت‌های فعال خودرویی می‌چرخد، گفته شده که مرسدس – AMG برای تامین انرژی هایپرکار جدید خود از یک سیستم محرک ترکیبی (هیبریدی) استفاده خواهد کرد که موتور درون سوز آن را پیشرانه خودروهای فرمول 1 تشکیل می‌دهد.


در حال حاضر به صورت مشترک، تیم مرسدس – AMG در سری مسابقات فرمول یک از ماشینی استفاده می‌کنند که یک پیشرانه 1.6 لیتری شش سیلندر در قاب شاسی خود دارد، ولی هنوز مشخص نشده که این پیشرانه تا چه اندازه توان خروجی دارد (شایعات حدود 1000 اسب بخار را گزارش کرده‌اند). اما در این مورد شایعات بدست آمده از منابع نزدیک به مرسدس بنز، خبر از شتاب صفر تا صد زیر 2.5 ثانیه و حداکثر سرعتی بیش از 350 کیلومتر بر ساعت را می‌دهد.


علاوه بر این‌ها، در متن خبر وبسایت منبع به وزن احتمالی 1000 کیلوگرمی و همچنین به 2 موتور الکتریکی اشاره شده که در کنار موتور درون سوز بنزینی (برگرفته از ماشین‌های فرمول 1) اقدام به گرداندن چرخ‌های جلو می‌کنند.




*توجه: تصویر جنبه تزئینی دارد





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha